בתהליך..המתן בבקשה.

פסיכותרפיסטית / בלוג

סליחה

05/10/2019 12:49

  • מהות הסליחה. בכל פעם שמתעוררת בכם שליליות, גם אם מקורה באדם גס שאמר משהו פוגעני או במחשבה שצצה במוחכם - התייחסו אליה כאל קול הקורא לכם לשים לב לילד הפצוע שבכם. מקדו את תשומת הלב שלכם ברגש שעולה, רגש שפעמים רבות הוא שם מאירוע שקרה בגיל ילדות ומאז אתם כל כך רגישים, ובגללו אתם פועלים באופן כל כך אוטומטי להגן על עצמכם מפני פגיעה חוזרת...
    נסו להיות בעמדה רוחנית של שקיפות, ללא הדחיסות של הגוף החומרי, ואפשרו לרעשים (הממשיים בסביבה: צפצופים בפקק תנועה, שכן קודח בצהריים, והרגשיים בלב: לגלוג, דרישה תובענית בעבודה או מבן משפחה) לעבור דרככם. כאילו כבר אין שם מישהו שיכול להיפגע, אתם הופכים להיות בלתי פגיעים. אף אחד לא שולט במצב הנפשי שלכם. ניהול המצב נמצא בידיכם. תנו כבוד למציאות הפנימית שלכם.
    אגב, אפשר לומר לאדם הפוגע שהתנהגותו איננה מקובלת אך ללא התקפה או נסיגה. זוהי הסליחה.
    מוקדש לרגל יום הכיפורים, גמר חתימה טובה לכולנו.

תגובות

גלית סבג פסיכותרפיסטית

טיפול רגשי אישי, וזוגי והדר...