בתהליך..המתן בבקשה.

סטודיו גרפיסימו / שאלות ותשובות

משה  חרלופסקי

מתי את ממליצה לעשות מיתוג מחדש?

משה היקר, שמחה ששאלת את השאלה הזאת!
מיתוג מחדש מומלץ לעשות באחד מהמקרים הבאים:

1. כשעסק פעיל זמן מה ובעצם לא נעשה עבורו מיתוג מעולם. פעמים רבות בעלי מקצוע עצמאים פותחים עסק, ולא מבינים שהמיתוג חשוב כבר בהתחלה. הם מדפיסים כרטיס ביקור בבית דפוס עם הגרפיקאית המקומית, שולחים את אותו כרטיס שלא הושקעה בו מחשבה לעיתון שיפרסם עבורם מודעה, פעם מדפיסים מגנט, פעם מפרסמים בדפי זהב באינטרנט וכד'... אבל אין שום קו מקשר בין כל העיצובים הללו ואין אחידות ויזואלית, לא בדפוס לא באינטרנט ולא בשום מקום אחר. אין יצוג הולם, והעסק עלול להיתפס כ"לא רציני" בעיני לקוחות פוטנציאלים...

2. כשהמיתוג נעשה לפני שנים, והוא כבר נראה מיושן, לא רלוונטי ולא עדכני.

3. כשעסק ניצב לפני מהלך שינוי אסטרטגי עסקי, לדוגמא: מיקוד ובידול עבור נישה חדשה/ קהל יעד חדש.
מהלך כזה מתבצע בדרך כלל בשילוב של יועץ עסקי, כשעסק רוצה לעשות "קפיצת מדרגה".
אז מתבצע תהליך של חשיבה מחודשת, מי הוא הקהל החדש? איך נפנה אליו כדי "לדבר בשפה שלו", מה יהיו המסרים השיווקיים לקהל החדש, באיזו מדיה נפרסם?
בדרך כלל העיצובים הישנים לא ישתנו לחלוטין, כי בכל זאת, הצבעים והצורות כבר מוכרים לקהל מסוים.אלא רק יתעדכנו ויתחדשו ויותאמו במיוחד למיתוג החדש.

לדוגמה: (מי כמוך יודע...) התהליך שעשה ארגון "ביז מייק ביז" למיתוג מחדש. בעבר, הארגון מיתג את עצמו בעבר כ"עוד ארגון נטוורקינג" מה שאפשר תחרות והשוואה מול ארגוני נטוורקינג אחרים הפועלים בארץ. במיתוג החדש הארגון מבדל את עצמו מהשוק ע"י מסרים שונים (אנחנו כאן למען העסקים הקטנים) וכלים והטבות רבים שלא ניתנים במקומות אחרים.

כל השינויים הללו ניכרים גם במיתוג ובנראות הויזואלית בכל המדיות.

תגובות
  • איריס  סמליאן גרפיסימו איריס סמליאן גרפיסימו - לפני 1362 ימים

    משה היקר, שמחה ששאלת את השאלה הזאת!
    מיתוג מחדש מומלץ לעשות באחד מהמקרים הבאים:

    1. כשעסק פעיל זמן מה ובעצם לא נעשה עבורו מיתוג מעולם. פעמים רבות בעלי מקצוע עצמאים פותחים עסק, ולא מבינים שהמיתוג חשוב כבר בהתחלה. הם מדפיסים כרטיס ביקור בבית דפוס עם הגרפיקאית המקומית, שולחים את אותו כרטיס שלא הושקעה בו מחשבה לעיתון שיפרסם עבורם מודעה, פעם מדפיסים מגנט, פעם מפרסמים בדפי זהב באינטרנט וכד'... אבל אין שום קו מקשר בין כל העיצובים הללו ואין אחידות ויזואלית, לא בדפוס לא באינטרנט ולא בשום מקום אחר. אין יצוג הולם, והעסק עלול להיתפס כ"לא רציני" בעיני לקוחות פוטנציאלים...

    2. כשהמיתוג נעשה לפני שנים, והוא כבר נראה מיושן, לא רלוונטי ולא עדכני.

    3. כשעסק ניצב לפני מהלך שינוי אסטרטגי עסקי, לדוגמא: מיקוד ובידול עבור נישה חדשה/ קהל יעד חדש.
    מהלך כזה מתבצע בדרך כלל בשילוב של יועץ עסקי, כשעסק רוצה לעשות "קפיצת מדרגה".
    אז מתבצע תהליך של חשיבה מחודשת, מי הוא הקהל החדש? איך נפנה אליו כדי "לדבר בשפה שלו", מה יהיו המסרים השיווקיים לקהל החדש, באיזו מדיה נפרסם?
    בדרך כלל העיצובים הישנים לא ישתנו לחלוטין, כי בכל זאת, הצבעים והצורות כבר מוכרים לקהל מסוים.אלא רק יתעדכנו ויתחדשו ויותאמו במיוחד למיתוג החדש.

    לדוגמה: (מי כמוך יודע...) התהליך שעשה ארגון "ביז מייק ביז" למיתוג מחדש. בעבר, הארגון מיתג את עצמו בעבר כ"עוד ארגון נטוורקינג" מה שאפשר תחרות והשוואה מול ארגוני נטוורקינג אחרים הפועלים בארץ. במיתוג החדש הארגון מבדל את עצמו מהשוק ע"י מסרים שונים (אנחנו כאן למען העסקים הקטנים) וכלים והטבות רבים שלא ניתנים במקומות אחרים.

    כל השינויים הללו ניכרים גם במיתוג ובנראות הויזואלית בכל המדיות.

ציון איכות

  (215 מדרגים)
10
מחיר: 10
שירות: 10
זמינות: 10
אמינות: 10

נקודות פעילות

10
ב 4 החודשים האחרונים
(43,816 סה"כ נקודות)
חונך באתר
3,376
צפיות בפרופיל

פרטי התקשרות

 חפצי בה 9 חיפה 26285
Facebook LinkedIn