; שאלות ותשובות | הפרעת קשב וריכוז ולקויות למידה ומערכת החינוך | אודליה איקן הפרעת קשב ומערכת החינוך | הדרכה וייעוץ להורים, אימון מתבגרים, מרצה ומנחת סדנאות | רעננה - עסקים עושים עסקים

בתהליך..המתן בבקשה.

הפרעת קשב וריכוז ולקויות למידה ומערכת החינוך

שאלות ותשובות

שאל שאלה

שאל שאלה

השאלה שלך
שלח שאלה


  1. אודליה איקן  הפרעת קשב ומערכת החינוך

    הורה יקר, עד כמה אתה מעורב בחיי המתבגר שלך ?

    מעורבות ההורים בחיי המתבגר הינה סוגיה מורכבת והתשובה עליה תלויה רבות בטיבו ואיכותו של השיח הקיים בין ההורים והמתבגר לאורך השנים ובתקופת הבגרות.
    גיל ההתבגרות הוא תקופת מעבר להורה ולמתבגר גם יחד.
    המשימה העיקרית עבור המתבגר היא גיבוש הזהות, פיתוח זהות עצמאית נפרדת, לשם כך על המתבגר להתרחק מבחינה נפשית מהוריו ולהיפרד מהקשר הקרוב והתלותי בהם.
    ההורים מהווים עבור הילד עוגן, משענת, בטחון והעצמאות מותנית בהתרחקות ובצמצום השפעות אלו. כדי לבצע התרחקות זו המתבגר מקטין ושולל את דמות ההורים.
    תקופה זו עבור המתבגר מלווה גם במצבי ניגוד רבים. שמחה מופגנת ,כעס מוחצן, דיבור בוטה, התנסויות סיכוניות, הרפתקנות , מרד / התמרדויות, חוסר קבלת סמכות . הכל בתקופה אחת קצרה יחסית. תקופה בה ההורים לעיתים נותרים ללא מילים לאור המעשים וההתנהגויות של ילדם המנומס והטוב.
    הפתרון למעבר טוב של דיאלוג בין ההורים וילדם המתבגר, תלוי בקיומה של תקשורת פתוחה, מכבדת ומקיימת הדדיות. תקשורת שאינה מטשטשת את התפקידים במשפחה ואת הגבולות בה. המרידה היא בהחלט פעולה מובנית ולעיתים אף יש לעודדה, כל זמן שהיא אינה מסכנת את הילד, הסביבה ומאפשרת התנהלות במסגרת עם גבולות ברורים ומוסכמים.

אודליה איקן הפרעת קשב ומערכת החינוך

הדרכה וייעוץ להורים, אימון ...