בתהליך..המתן בבקשה.

קטי פישר - כתיבה יוצרת עריכה ספרותית סופרת

שירותים

עריכה ספרותית / לשונית של ספרים

עריכה ספרותית
היום אולי יותר מאשר בעבר כותבים רבים מנסים מזלם בשליחת כתב ידם להוצאות הספרים, כדי לזכות ולהוציא את פרי עטם בהוצאה טובה ומוכרת.

לא מעט מכותבים אלה, אם לא רובם, נדחים על-ידי הוצאות הספרים, כיוון שלא כל כתב יד מוכן כפי שהוא – ברמה של כתיבה ראשונית – להישלח להוצאה.
על-כן,מומלץ להגיש את כתב היד לעריכה מקצועית לפני שליחתו להוצאת ספרים.
הגשת החומר הגולמי, כשהוא לא ערוך בקפידה – הן לשונית והן רעיונית – פוגם בסיכוייו לזכות בהוצאת ספרים שתיקח אותו תחת חסותה.

על אחת כמה וכמה המלצה זו תקפה גם לכל אותם הכותבים הבוחרים להוציא את כתב ידם בכוחות עצמם ולא דרך הוצאת ספרים מוכרת, אם לאחר שנדחו על-ידי כמה הוצאות או שהמחיר שנדרשו לשלם להוצאה שהסכימה להוציאו היה גבוה מאוד, ואם מכל סיבה אחרת.

כבוגרת תואר שני בספרות במסלול לכתיבה יוצרת, כמנחה של סדנאות לכתיבה יוצרת וביטוי עצמי וכמי שפרסמה ספר בהוצאת ספרים וסיפורים קצרים בכתבי עת (ראה/י פרטים בדף – דע את קטי פישר), אוכל לייעץ, לערוך ולהכין את כתב היד כך שיהיה במיטבו לפני הגשתו.

כתב היד יעבור ליטוש הן ספרותי והן עריכה לשונית.


מהי עריכה ספרותית
עריכה ספרותית נכנסת לנבכי היצירה של המחבר, והיא באה בד בבד עם העריכה הלשונית.

ניתן להשוות עריכה ספרותית לליטוש יהלום. העורך הספרותי מלטש את הטקסט עד שיהא נהיר, צלול ומדויק.

עריכה ספרותית היא בין השאר פעולה של פרשנות, התלויה גם בשיפוטי טעם של העורך. עריכה מעין זו יכולה להציע בין היתר לשנות את מבנה הספר, את סדר פרקיו; את סוג המספר כמו לעבור מגוף ראשון לגוף שלישי; להוריד או להעלות את משלב הלשון; להוריד אמירות מפורשות מדי או נדושות מדי; ועוד. לעתים מתבקש לשכתב פסקאות שלמות שמסיבה כלשהי לא צלחו תחת ידיו של המחבר וזקוקות למגעו של אדם פחות מעורב, אך מעורב מספיק, המכיר היטב את קולו של המחבר ומבין לעומקו את הספר ואת מה שדרוש לו.

במלאכת העריכה הספרותית נדרש העורך הספרותי להכרעות ספרותיות, לדמיון שופע, רגישות ופתיחות. כמו כן, עליו להיות קשוב ונאמן לטקסט המקורי.

בעריכה ספרותית מתקיים שיתוף פעולה הדוק ודיאלוג יצירתי, בין העורך הספרותי למחבר, שהרי בסופו של דבר מדובר ביצירה של המחבר.



כמה קווים מנחים בעריכה הספרותית:


•בחירת סוג המספר.

•בדיקת מבנה הספר וסדר פרקיו.

•הבחנה בין עיקר וטפל.

•הורדה או העלה של משלב לשון.

•חידוד ייחודן ואפיונן של הדמויות השונות, אם בהתאמת המשלב הלשוני לסגנון ואם באמצעים חזותיים אחרים.

•ליטוש דיאלוגים, כך שיקדמו את העלילה ויהיו אמינים.

•הקפדה על זמני התרחשות העלילה, ועל המעבר מגוף ראשון לשלישי.

•שמירה על עקרון "שמינית הקרחון" של המינגווי – לא הכול צריך להיות גלוי. הקורא צריך להבין דברים גם מתוך מה שלא נאמר ולהשלים פערים על סמך הבנתו, ידיעותיו ודמיונו. מה שלא נאמר במילים נוכח בטקסט לא פחות מכל מה שכן נאמר.

•צמצום אמירות מפורשות, פירוט יתר וחזרות, במידת האפשר.

•צמצום ומחיקת קלישאות ואמירות נדושות.

•שכתוב פסקאות והטקסט במידת הצורך.



כמה קווים מנחים בעריכה לשונית:
•הקפדה על תקינות לשונית ועיקור שגיאות לשון נפוצות, תוך כדי התאמה לשפה של הדמויות (לשם יצירת האוטנטיות - התקינות הלשונית צריכה להתאים למשלב הלשון ולרמה בה משתמשים הדמויות).

•פיסוק וחלוקה נכונה למשפטים ולפסקאות.

•הגהה.

•שימוש מדויק ומגוון בפעלים.

סדנה לכתיבה יוצרת מבוגרים

סדנאות לכתיבה יוצרת
_________________



סדנאות בהן את/ה יכול/ה להביא לידי ביטוי את סיפור חייך ואת הסיפורים שחלמת לספר ואולי לא העזת!



סדנה לכתיבת סיפורים – מתחילים:
__________________________

מטרת הסדנה: התנסות מעשית וחוויתית בכתיבה יוצרת ככלי לביטוי עצמי ולמודעות עצמית, תוך כדי הקניית כלים ספרותיים.

למי מיועדת הסדנה: כל שוחרי העט, בגלוי ובסתר, אוהבי הספרות והמילה הכתובה ובכלל כל מי שחפץ להעמיק את יכולתו לבטא את עצמו בכתב.

מנחה: קטי פישר, סופרת, מורה לספרות, בעלת תואר שני בספרות במסלול לכתיבה יוצרת, מנחת קבוצות וסדנאות לכתיבה יוצרת ומאמנת.

משך הסדנה: 10 מפגשים של שעתיים, המתקיימות אחת לשבוע.

מקום הסדנה: המפגשים יתקיימו בכרמיאל, או לחילופין בכול מקום בו מתארגנת קבוצה לקיום סדנה כזו.

שיטת הלימוד: תהליך הכתיבה מלווה בתרגילי גירוי באמצעות תמונות, ציורים, חפצים אישיים, חלומות, מוסיקה ועוד. כמו-כן, החל מהמפגש השני או השלישי, כל מפגש יכלול ניתוח ומתן משוב על הטקסטים שהמשתתפים כותבים.

הקניית כלים ספרותיים בסיסיים לשם העשרה והרחבת היריעה לביטוי העצמי המילולי, באמצעות לימוד של מושגים והבחנות בתחום הכתיבה ועולם היצירה הספרותית, תוך כדי קריאה משותפת וניתוח יצירות ספרותיות.


כמה מנושאי המפגשים במהלך הסדנה:
_____________________________

1.מתחילים לכתוב: תרגיל היד הקלה – תרגיל לכתיבה בלי מעצורים.
2.חפצים מספרים: תרגיל כתיבה עם חפצים – החפץ מספר על בעליו וכיצד הגיע אליו.
– רק על עצמי לספר ידעתי: התנסות בכתיבה אוטוביוגראפית.

1.תמונות מספרות: תרגיל כתיבה עם תמונות.
2.סיפורים גדולים על הפרטים הקטנים והחיים האפורים – התנסות בכתיבה על חיי היומיום.
– לעוף על כנפי הדמיון: תרגיל כתיבה באמצעות חלום, לפרוץ את גבולות הריאליה.

•הצירוף של הראלי והפנטסטי – תרגול כתיבה המשלבת מציאות ודמיון.
•אמנות וכתיבה - כתיבה בהשראת יצירות אומנות.
– לכתוב את עצמך לדעת - לכתוב על עצמך ולכתוב על אחרים.


הערה: התכנים והיצירות מותאמים לצרכים והקצב של המשתתפים בסדנה.


סדנה לכתיבת סיפורים – מתקדמים:
__________________________

מטרת הסדנה: העמקת מיומנויות הכתיבה ככלי לביטוי עצמי וככלי ספרותי, המשך הקניית כלים ספרותיים.

למי מיועדת הסדנה: לכל מי שהשתתף בסדנה למתחילים במסגרת קליופה או כל מי שעבר סדנאות כתיבה במסגרות אחרות ומעוניין להמשיך ולפתח את מיומנויות הכתיבה שלו, ולאנשים המעוניינים לכתוב ספר.

משך הסדנה: שלב ראשון -10 מפגשים של שעתיים. שלב שני - בהתאם להתפתחות וצרכי הקבוצה.

נושאי הסדנה: הנושאים יותאמו להרכב המשתתפים ולצרכים שיעלו מהקבוצה.

בסדנה למתקדמים ישנה אפשרות של שילוב בין השתתפות בסדנה המיועדת לקבוצה לבין השתתפות במפגשים אחד על אחד –ליווי אישי והכוונה לכתיבה למי שרוצה לכתוב ספר או יצירה ספרותית כל שהיא ולהוציאה לאור.

אפשרות נוספת: אימון אישי לכתיבה – מפגשים אחד לאחד על פי צרכי הלקוח, מבלי להשתתף בסדנה הקבוצתית.

כתיבה של סיפורי חיים או ביוגרפיות

הפנייה של לקוח פוטנציאלי הרוצה להוציא ספר ביוגרפי או של סיפורי חיי משפחה ומחפש כותב ועורך. העמלה היא עבור סגירת העסקה של כתיבת הספר.

סדנאות ואימון עסקי / אישי לפיתוח קריירה בגישה הנארטיבית

"מה הסיפור שלכם"
סדנאות לפיתוח עסקי/אישי לאנשי עסקים, לחברות וארגונים:

סדנאות והאימון האישי של קליופה יוצאות מתוך הנחת העבודה שלכל אדם ולכל ארגון יש את "הסיפור" שלו, את הפרדיגמות המניעות אותו ואת דפוסי התקשורת האופייניים לו.


רקע לסדנאות:
___________

סדנאות קליופה עוסקות בפיתוח עסקי/אישי בנושאים הקשורים לפיתוח מצוינות, פיתוח מנהיגות, בניית חזון וניהול עתיד, ניהול משברים, חשיבה יצירתית ועוד....

הסדנאות נבנות על פי צרכי הארגון והקבוצה.

מטרות :
1.גיבוש חזון וכתיבה מחדש של "הסיפור הארגוני" באופן שיתאים לזמן, לתקופה ולשוק המשתנה.
2.ניהול משברים והפיכתם להזדמנות לצמיחה ולמימוש אישי/עסקי – כתיבת סוף טוב לסיפור.
3.הגשמת משאלות- ניפוץ פרדיגמות בתחום האישי והעסקי, שאינן משרתות אותנו, ויצירת תבניות הצלחה חדשות.
4.פיתוח מנהיגות אישית וקבוצתית.
5.תרגום החזון והאסטרטגיה לתוכנית עבודה – הפיכת האגדה למציאות.


מבנה הסדנאות:
____________

סדרה של מפגשים המועברים בצורה התנסותית, במהלכן מזהים המשתתפים את "הסיפור שלהם" - דפוסי התנהלות וחשיבה שמאפיינים אותם ולומדים לכתוב מחדש את "הסיפור" של הארגון/העסק ושל כל אחד בנפרד, באופן שמשרת את החזון של הארגון ומטרותיו ומשפר את התוצאות העסקיות.

המוטו:
_____

תהליכי שינוי – אישי ועסקי - מצריכים בראש ובראשונה שינוי בדפוסי החשיבה – שינוי פרדיגמות. מערכת פרדיגמאטית זו מעוצבת על-ידי המיתוסים והאגדות שגדלנו עליהם. שינוי פרדיגמות הוא שינוי הסיפור.

המנחה:
______

קטי פישר -בעלת תואר ראשון בפילוסופיה ותואר שני בספרות במסלול לכתיבה יוצרת - אונ' חיפה, מנחת קבוצות מוסמכת - סמינר הקיבוצים ומאמנת - התמחות במסגרת חברת COACHINGעם ניסיון של 20 שנים באימון, הדרכה, הנחיה והוראה במסגרות עבודה שונות.

תכנים לדוגמא:
___________

1.דע את הסיפור של הארגון שלך – פתיחה, עיצוב התודעה באמצעות אגדות, מיתוסים וסיפורים "הכול סיפורים". המשתתפים מגדירים לעצמם את תוצאות התכנית, קפיצת המדרגה ופריצות הדרך הרצויות להם.

1.פרדיגמות– "הפיות נשארות מובטלות"– סיפור "שלושת המשאלות", מה הן פרדיגמות וכיצד הן מעצבות את דפוסי החשיבה שלנו. תרגול וניתוח פרדיגמות אישיות, ארגוניות ועסקיות מתוך הסיפורים שאהבנו.

1."הקשת של אודיסאוס" – בניית חזון וניהול עתיד חזון ושליחות בארגון ובעסק, סיפור סוף "האודיסיאה" להמחשת הייחודיות של כל אדם, או של כל עסק וארגון בכל הקשור לבניית חזון וחשיפת הייעוד והשליחות.בניית חזון ושליחות – אישי ארגוני ועסקי – בניית סיפור חדש.

1.אסטרטגיה וניהול עתיד - להיפרד "מהאבן של סיזיפוס" -
ניהול עצמי וניהול קריירה מתוך עתיד בעל משמעות לעומת ניהול מתוך העבר, דרך הסיפור של

סיזיפוס וסיפורים נוספים, העוסקים במחירים אותם אנו משלמים על טעויות העבר. המשך בניית

הסיפור החדש והחזון החדש, תרגום החזון האישי והארגוני / עסקי לאסטרטגיה ויצירת תשתית

ראשונית למימושו.

1.טקטיקה – "לא רק באגדות" הפיכת הסיפור למציאות – הדגמת הרעיון של הפיכת "הסיפור" למציאות דרך סיפורי התנ"ך. בניית תכניות עבודה ופרויקטים הנגזרים מהאסטרטגיה, ניהול פרויקטים, ניהול מדידה ומדדים. המשתתפים יתרגמו את החזון והאסטרטגיה לתוכנית עבודה.

1.ניהול משברים ועסקים מצליחים מנקודת מבטו של "החתול במגפיים"–
כלים להפיכת משברים להזדמנות לצמיחה ולמימוש אישי/עסקי. במילים אחרות, שינוי הסיפור

מכישלון להצלחה– נצייד את "החתול שבתוכנו במגפיים" וניתן לו להוליך אותנו לגדילה

ולהצלחה.

1.תם ולא נישלם....Happily Ever AfterAnd They Levied– ניהול להשלמה– לקראת סיום, כלים להשלמתפרויקטים ותכנון העתיד, כלים לתקשורת בין אישית וארגונית, והצגת תוצאות שהושגו במהלך התוכנית.

סדנה לכתיבה יוצרת לנוער

סדנת כתיבה לנוער – לחטיבת הביניים והעליונה:
__________________________________

מטרת הסדנה:התנסות מעשית וחוויתית בכתיבה יצירתית ככלי לביטוי עצמי ולמודעות עצמית, תוך כדי הקניית כלים ספרותיים.


למי מיועדת הסדנה:תלמידים בחטיבת הביניים והעליונה שוחרי העט, בגלוי ובסתר, אוהבי הספרות והמילה הכתובה ובכלל כל מי שחפץ להעמיק את יכולתו לבטא את עצמו בכתב. ניתן להזמין את השירות גם בתוך בית ספר.


משך הסדנה: 10 מפגשים של שעתיים המתקיימים אחת לשבוע.


שיטת הלימוד:תהליך הכתיבהמלווה בתרגילי גירוי באמצעות תמונות, ציורים, חפצים אישיים, חלומות, מוסיקה ועוד. כמו-כן, החל מהמפגש השני או השלישי, כל מפגש יכלול ניתוח ומתן משוב על הטקסטים שהמשתתפים כותבים.

הקניית כלים ספרותיים בסיסיים לשם העשרה והרחבת היריעה לביטוי העצמי המילולי, באמצעות לימוד של מושגים והבחנות בתחום הכתיבה ועולם היצירה הספרותית, תוך כדי קריאה משותפת וניתוח יצירות ספרותיות, הכוללות בין היתר, אגדות ומיתוסים מהתרבות האירופית, העברית – יהודית ועוד.


כמה מנושאי המפגשים במהלך הסדנה:
____________________________

– מתחילים לכתוב: תרגיל היד הקלה – תרגיל לכתיבה בלי מעצורים.
– הטקסט הקצר והסיפור הקצר: מושגים בסיסיים בספרות.
– חפצים מספרים: תרגיל כתיבה עם חפצים – החפץ מספר על בעליו וכיצד הגיע אליו.
– מיתוסים ואגדות – חשיבותם של מיתוסים ואגדות בתהליכי הכתיבה והיצירה.
– תמונות מספרות: תרגיל כתיבה עם תמונות.
– לעוף על כנפי הדמיון: תרגיל כתיבה באמצעות חלום. לפרוץ את גבולות המציאות.
– רק על עצמי לספר ידעתי: התנסות בכתיבה אוטוביוגראפית.
– אמנות וכתיבה - כתיבה בהשראת יצירות אומנות.
– לכתוב את עצמך לדעת - לכתוב על עצמך ולכתוב על אחרים.
– לכתוב, לכתוב, לכתוב... – "העבודה השחורה" מלאכת הכתיבה כרוכה במחיקות ובתיקונים.


הערות:
1.התכנים והיצירות מותאמים לצרכים והקצב של המשתתפים בסדנה.
2.אם הסדנה מתקיימת במסגרת בי"ס, יקבע פרויקט סיום, ציון או הערכה אחרת עבור משתתפי הסדנה יקבעו יחד עם המרכז של פרויקט זה במסגרת בית-הספר.


חדש !!! סדנת קיץ לנוער כותב !!!!
________________________

הסדנה פתוחה לקהל הרחב ותתקיים בחודש אוגוסט 2013 בכרמיאל.
מהרו להירשם !!

תודה על שחשבת עלי

המלצה על הספר שלי שבעקבותיה מתבצעת מכירה שלו.

השתתפות בהרצאה - הפרדיגמות שבעוכרינו - הפיות נשארות מובטלות

הרצאה בהנחייתי בשם הפרדיגמות אשר בעוכרינו - הפיות נשארות מובטלות.

השתתפות בהרצאה: ניהול משברים מנקודת מבטו של החתול במגפיים.

השתתפות בהרצאה: ניהול משברים מנקודת מבטו של החתול במגפיים.

השתתפות בסדנה לכתיבה יוצרת

חבר ביז שמשתתף בסדנה לכתיבה יוצרת מקבל עמלה של 40 ש"ח.

חוות דעת על טקסט ספרותי לפני הגשתו להוצאה לאור או לפני פרסום.

הרבה מאוד כותבים, שהיצירה הספרותית שלהם זה עתה נולדה בעמל רב ואין בסביבתם הקרובה אנשי מקצוע ספרותיים שיוכלו לחוות דעה מקצועית על היצירתם, צמאים לקבל חוות דעת כזאת מאיש מקצוע אוביקטיבי.

אם גם את/ה ככותב/ת מבקש/ת לקבל חוות דעת מקצועית כזאת על היצירה שלך, הנך מוזמן/ת לפנות אלי - לקטי פישר - סופרת, מנחה סדנאות לכתיבה יוצרת ועורכת ספרותית.

עריכה ספרותית / לשונית לספרו של דביר שושן.

עבור שלב ראשון בעריכה ספרותית / לשונית של הספר: עידן האתמול עבור דביר שושן מחבר הספר.

ציון איכות

  (56 מדרגים)
10
מחיר: 10
שירות: 10
זמינות: 10
אמינות: 10

נקודות פעילות

61
ב 4 החודשים האחרונים
(8,757 סה"כ נקודות)
חבר קבוצה
TALK BIZ
1,140
צפיות בפרופיל

פרטי התקשרות

 רח' גמלא כרמיאל 21950
Facebook