בתהליך..המתן בבקשה.

TTC ייעוץ וליווי ליבואנים ושרותי משרד / בלוג

מה כדאי לדעת על הצעות מחיר?

02/11/2017 16:17

  • לאחרונה נתתי טיפ עסקי בכמה קבוצות העוסק שמתן הצעות מחיר. את הטיפ נתתי מתוך נסיוני רב השנים.

    כל בעל עסק נשאל מה מחיר השרות או המוצר שהוא מציע. גם מטפלים, וגם צלמים וקוסמטיקאיות ויועצים עסקיים ורוח ועוד. כולנו...

    אז מה כדאי לקחת בחשבון לפני שנותנים הצעת מחיר ללקוח?

    1. כשלקוח פנה וביקש הצעת מחיר, הוא רוצה אותה לאתמול. ז.א. הוא מצפה לקבל אותה כמה שיותר מהר. ולכן מאד חשוב לתת / לשלוח את הצעת המחיר בהקדם. אם נקדים וניתן מענה מידי לבקשה להצעת המחיר הלקוח יסיק מכך שאנחנו רציניים ומקצועיים ויוסיף לנו נקודות זכות אצלו בשלב השיקולים האם לקבל את הצעת המחיר שלנו או ללכת למתחרים שלנו.

    2. כשאנחנו נותנים הצעת מחיר, חשוב לתת כמה אופציות. ז.א. לתת ללקוח הרגשה שיש לו אפשרות בחירה. זאת הזדמנות שלנו לאפשר ללקוח לפתוח את החשיבה שלו לאפשרויות שלא חשב עליהן.

    3. כשאנחנו נותנים הצעת מחיר, אנחנו לעולם לא עושים את החשבון של הלקוח. "יהיה לו יקר" / "לא יהיה לו כדאי" / "אין לי את המענה המדויק לבקשתו" ועוד... אנחנו אף פעם לא יודעים מה קורה בצד השני. אנחנו לא יודעים מה מיגוון השיקולים של הלקוח שלנו. אנחנו רק יודעים את מה שהוא סיפר לנו. ולכן, אנחנו ניתן את הצעת המחיר הכי טובה שאנחנו יכולים וניתן עוד אפשרויות שאולי הלקוח לא חשב עליהן ולעיתים נגלה שפתרנו לו בעיה מבלי שידענו עליה.

    4. בכל הצעת מחיר שניתן, חשוב שיהיה מצוין תוקף הצעת המחיר. והרי העסק שלנו מתפתח ומשתנה. אנחנו לא רוצים להישאר מחויבים למחירים ושרותים לעולמים. תנו תוקף סביר בהתאם למוצר או השרות שאתם נותנים. תמיד אפשר לחדש הצעת מחיר או להאריך את תוקפה.

    5. למחרת היום נתקשר אל הלקוח ונברר האם קיבל את הצעת המחיר (במידה והיא נשלחה למייל) ונברר האם הכל ברור והאם יש לו שאלות לגבי ההצעה. כאן אנחנו נותנים ללקוח שלנו שרות.

    בהצלחה לכולנו.

תגובות

טלמור טהר כנען

ייעוץ וליווי ליבואנים ושרות...