בתהליך..המתן בבקשה.
11/02/2014 18:00
אין לכם עדיין חזון לעסק שלכם?
כדאי לכם שיהיה !
חזון מזכיר לנו מה באנו לעשות ומהווה מנוע בעירה פנימי שמניע אותנו למימוש עצמנו והעסק שלנו.
כמו מגדלור שמכוון את דרכינו בים החיים.
כשהמים רגועים והיום בהיר וצלול, מגדלור זה מזכיר לנו שהכל בסדר, אנחנו בכיוון.
בים גועש, גלים, משברים וחושך מסביב, זה כבר "מציל חיים" ומאפשר לנו לנווט את העסק שלנו לחוף מבטחים.
גיבוש חזון הינו תהליך חשוב ומשמעותי ויש להקדיש לו זמן ותשומת לב.
אך יש דרך פשוטה שמאפשרת ראייה צלולה, מתוכה ניתן לבנות חזון תקף ומשמעותי.
מהן שאלות החזון שלך?
נעזרים ב- 5 שאלות. מתוך התשובות יוכל להיוולד החזון.
מה אני עושה? – האם יש לי הגדרה ברורה של העסק? האם אני מבין מה הצורך עליו אני נותן מענה? למשל אצלי התשובה – "אני מטפל באנשים”.
איך אני עושה את זה? – מה הפתרון שלי? אני למשל "מטפל בהומאופתיה קלאסית”.
עבור מי אני עושה את זה? הלקוח. האם יש לי הגדרה ברורה שלו? אצלי זה "כל מי שאינו בריא"
איזה ערכים אני מביא בעשייתי? לכל אדם וכך גם לעסקים יש ערכים שחשובים להם באמת. מה הערכים שלך? (נאמנות, שירות, מקצועיות, אחריות, עמידה בלוחות זמנים, להיות הכי זול בשוק) – התשובה שלי היא "טיפול עדין, מהיר, תקף לאורך זמן ואמיתי".
לאחר שיש 4 תשובות לשאלות אלו באה שאלה מסכמת – מה אני רוצה לעשות? מה אני רוצה לעשות כשרחבת העשייה הוגדרה דרך 4 שאלות אלו?
אלו התנאים בהם התשובה צריכה לעמוד:
- על התשובה להיות קצרה, רצוי במספר מילים ובוודאי לא ארוכה ממשפט אחד.
- היא צריכה להיות כזו שאנו עונים אותה ב"שלוף" גם כשמעירים אותנו באמצע הלילה.
- היא צריכה למלא אותנו שמחה והרגשת תכלית בכל פעם שאנו אומרים אותה או קוראים אותה.
מתוך 4 התשובות שלי, והתמקדות על השאלה החמישית – נולד החזון שלי:
לעזור לאנשים להבריא.
ההגדרה הטובה ביותר לחזון הגיעה לאזניי מאחד
מהמנטורים העיסקיים החשובים שפגשתי בדרכי, עופר בראייר . חזון = חלום עם תכנית
הרעיון הוא לחבר בין הצד המופשט, החלום שלנו, אופק שלקראתו הולכים, לתכנית פעולה ברורה וקונקרטית.
לעיתים מתבלבלים בין חזון ליעד.
יעד הוא כמותי ויש לו מסגרת בזמן.
ב- 2014 אני רוצה להגיע למחזור X ולרווחיות של %Y.
חזון לעומת זאת, הוא מין אופק שאליו הולכים ובעצם לא מגיעים לעולם, משימת חיים.
הנה כמה דוגמאות לחזון שמבהירות את העניין:
דיסני – לשמח אנשים
גוגל – לארגן את המידע בעולם ולהפכו לנגיש ושמיש עבור כל אחד
מיקרוסופט – לעזור לאנשים לממש את הפוטנציאל המלא שלהם
הארלי דיווידסון – לממש חלומות של אנשים דרך נסיעה על אופנוע
נייק – להביא השראה וחדשנות לכל ספורטאי בעולם
הרשי – להביא רגעים מתוקים של אושר בעולם כל יום
זה לא משנה אם זה עסק גדול או קטן.
קחו לכם זמן שקט. התמקדו בשאלות, התבוננו בתשובות שלכם ובראו לכם חזון לאורו העשייה שלכם תהפוך למשמחת ומספקת.
תודה גיא,
הסבר מצויין.
כל הכבוד.
אני נפעם כל פעם מהבהירות של המסר שלך.
רונן
תודה על תזכורת חשובה, בהירה, פרקטית ונעימה בפשטות שלה, לעניין כל כך משמעותי ומהותי. תודה על הנעה לפעולה ועשייה, של נושא שמידי פעם צריך לעשות בו ארגון מחדש.
לצורך כך יש להזכר כמה זה הבסיס להכל, תודה !
"לחבר בין הצד המופשט, החלום שלנו, אופק שלקראתו הולכים, לתכנית פעולה ברורה וקונקרטית"
אהבתי :)
זאת נקודה קריטית גם לפי הידע של תודעת העל. חשוב להתעכב עליה עד בהירות ודיוק מקסימליים - זה חוסך הרבה זמן/אנרגיה/כוחות נפש וכסף בהמשך.
בהצלחה
גיא-אתה כותב נפלא!!! תודה על התזכורת.
מאוד אהבתי, הצלחת לקחת כמה ספרים בתכנון אסטרטגיה ולהגיש אותם באופן ידידותי לכל בעל עסק...תודה רבה!