בתהליך..המתן בבקשה.

אורי שקד - תוכן וכתיבה שיווקית מקצועית / בלוג

על חשיבות הכתיבה השיווקית לעסקים קטנים

16/09/2019 11:30

  • אנו חיים בעידן שבו יש היצע גדול מהכול. רשת האינטרנט פתחה ערוצי תקשורת עצמתיים בין נותני השירותים לצרכנים  ואפשרה לכל מפרסם להגיע אל פלח שוק רחב יותר מבעבר. המכולת השכונתית הפכה להיות רשת שיווק, חנות הבגדים הפכה להיות רשת אופנה, ואפילו התופרת פתחה סלון בוטיק להלבשה ואקססוריז.
    בעוד העסקים שפועלים בחכמה משווקים את עצמם ברשת האינטרנט, גוגל, רשתות חברתיות, ניוזלטרים ושאר ירקות וערוצי מדיה, ניזונים מקהלים רבים ומתפתחים באמצעות חנויות מקוונות ורכישות און ליין, העסקים הקטנים, שלא משתלבים עם המיינסטרים נבלעים בין המתחרים ונעלמים מתודעת הקהל, אם בכלל הצליחו לחדור אליה אי פעם.

    הזחל, שהפך לגולם, שהפך לפרפר:
    האמת היא שכל עולם השיווק עבר טרנספורמציה אדירה בשנים האחרונות, ומרבית הפרסומאים, שעסקו בפרסום על גבי שלטי חוצות ועיתונים ובהפקות דפוס של מוצרי קד"מ ומרקום הפכו להיות מומחים לקידום עסקים בדיגיטל, פשוט כי כולם שם, וכולם מחפשים את הרכישה הבאה שלהם ברשת. זה הרי חלק טבעי מחיינו עלי אדמות, ואם אנו רוצים להישאר במירוץ, אנו חייבים להתפתח במקביל לשינויים שמתרחשים סביבנו.

    מה זה דורש מכם, בעלי העסקים?
    בעיקר אפיון של קהל יעד, בחירת ערוצי השיווק דרכם ניתן להגיע אליו וכתיבת תוכן ברמה אדירה, כזו שגם מעניקה ערך מוסף לגולשים וגם מניעה לפעולה,  כזו שמעוררת רגשות ונוגעת בכאב, אבל גם מקורית, מפתיעה ואינטליגנטית, ובגדול, כזו שנכנסת מהדלת האחורית, כשהכי לא מצפים לה.

    בעל עסק שלא בקיא בעולם הפרסום והשיווק בדיגיטל אולי לא יבין את חשיבותה של כתיבה שיווקית לעסק, אך כל קופירייטר, מקדם אתר או פרסומאי יודעים, ששיווק מנצח בעידן הדיגיטלי מתחיל ונגמר בקופירייטינג ברמה פנומנלית.

    ויהיו שיגידו שגרפיקה היא השחקנית הראשית בכל פרסום, ויש בזה משהו, אך מיתוג, טוב ככל שיהיה, ללא סלוגן מנצח וללא תוכן, שמושך את הצרכנים לבקש עוד, לא מספיק כדי להגדיל את המכירות של העסק, ומה היא מכירה מוצלחת אם לא תורת השכנוע?

    והרי בשביל למכור קרח לאסקימוסים לא צריך תמונה מגרה של שברי קרח נוטפים וצוננים שגורמים לצרכן לחשוב, "וואו כמה טוב זה נראה", צריך לשון חדה וסגנון, שיגרמו לצרכן לחשוב, "איך עוד לא רכשתי את זה קודם", וזה בדיוק מה שצריך לחפש כל עסק שמשווק את עצמו באיש התוכן שלו.

    רוצים לקרוא יותר תכנים מקצועיים ולשדרג את יכולות הכתיבה השיווקית שלכם? יש לי בלוג שלם בשבילכם :-) והוא ממש כאן>> http://bit.ly/2UWL3AR


תגובות

אורי שקד- כתיבה שיווקית פסיכולוגית

שירותי תוכן (עברית ואנגלית)...