בתהליך..המתן בבקשה.

אורי שקד - תוכן וכתיבה שיווקית מקצועית / בלוג

עשרת הדיברות לנטוורקינג אפקטיבי

18/09/2019 18:51

  • "אני עוזב את ביז, זה לא עובד לי"

    אני חבר בביז כבר כמה שנים. בכל פעם שאני שומע את המשפט הזה אני יודע שמי שעוזב כנראה לא עשה מספיק זמן או לא התנהל בצורה נכונה על מנת שזה יעבוד לו. ביז עובדת עבורך רק אם תחליט שאתה עובד בזה. ביז לא עובדת מהיום הראשון, זוהי ריצת מרתון שצריכים להגיע מוכנים אליה.

    החלטתם שנטוורקינג הוא ערוץ שיווקי מעניין עבורכם. מצויין, זאת כבר התחלה טובה. אבל נטוורקינג טוב ויעיל הוא השקעה בדיוק כמו כל השקעה בכל ערוץ שיווק אחר בעסק. על מנת שביז יעבוד עבורכם צריך להשקיע לא מעט משאבים על מנת להשיג את התוצאות הרצויות. אז מתוך הניסיון האישי שלי הכנתי לכבוד העניין רשימה של 10 נקודות שלדעתי הופכות את הנטוורקינג ליעיל:

    1. ביחרו לעצמכם בקבוצה-

    נכון, אפשר להיות freebiz ואני מודה שיש לזה יתרונות. אבל היתרונות הם בדיוק החסרונות. היתרון הראשי הוא חוסר של מחוייבות, אין צורך להשתייך לקבוצה, לא חייבים להגיע למפגשים ואין מחוייבות לאף אחד. מה שנקרא, חופשי זה לגמרי לבד. אבל היתרונות הם בדיוק החסרונות - עצם העובדה של freebiz אין מחוייבות, ככה גם לאף אחד אין מחוייבות עבורך והעבודה לרתום אחרים קשה יותר ללא מסגרת תומכת.

    טיפ נטוורקינג: תבחרו קבוצה שמתאימה לכם ותתחייבו. בדיוק כמו ביחסים, מחוייבות היא ריצה למרחקים ארוכים ויש לה המון יתרונות.

    2. פתחו מערכות יחסים-

    נטוורקינג לא מבוסס על עסקים, נטוורקינג מבוסס על מערכות יחסים בין בני אדם. טפחו כמה שיותר מערכות יחסים חיוביות, דאגו לקיים אותן גם מחוץ לשעות העבודה וככה תגדילו את מערך השיווק שלכם ועל הדרך גם את המעגל החברתי שלכם.

    טיפ נטוורקינג: השקיעו בבעלי עסקים אחרים זמן ואנרגיה, זה יתגמל אתכם בהמשך.

    3. תפסיקו למכור כל הזמן-

    לפעמים אני הולך למפגשי 1*1 ואני מגלה שהגעתי לשיחת מכירה אגרסיבית. מניסיון, זה לא נעים. הגעתם למפגש? התעניינו באמת במי שיושב מולכם כאדם קודם כל ורק אחר כך כאיש מקצוע. אל תמכרו, אל תנסו לדחוף מוצרים או שירותים שלכם כי זה מרחיק וככה יזכרו אתכם.

    טיפ נטוורקינג: במפגשי 1*1 הניחו בצד את ניסיונות המכירה, הם יקרו מעצמם אם נוצר קשר בין-אישי טוב.

    4. התכוננו ל 60 שניות שלכם-

    60 השניות הם הבמה הפתוחה שלכם, הדקה בה כל העיניים נשואות אליכם. זכרו, אם תנסו למכור תאבדו את מרבית האנשים בחדר. אם תעוררו עניין כבעלי מקצוע וכבני אדם תעלו את הסיכוי שיזכרו אתכם.

    טיפ נטוורקינג: חישבו מה באמת מעניין במה שאתם עושים, איך אתם הופכים את העולם למקום טוב יותר או נוח יותר עבור השומעים ועצבו בהתאם את הדקה שלכם.

    5. פרגנו לאחרים-

    "עקרון ההדדיות" גורס שאם אנחנו רוצים שאחרים יעשו משהו עבורנו, אנחנו צריכים לעשות משהו עבורם ראשונים וכך לייצר מחוייבות והדדיות. העקרון הזה עובד נפלא בנטוורקינג, חפשו היכן אתם יכולים לפרגן לאחרים מבלי לצפות לתמורה.

    טיפ נטוורקינג: תנו בלי כוונה לקבל, עשו לייק בפייסבוק, שתפו תוכן, המליצו על בעלי מקצוע אחרים, בסוף זה יחזור אליכם.

    6. אל תנסו לקבל דברים בחינם-

    נפגשתם עם בעל מקצוע אחר, הרגשתם שהוא מקצוען. הרגשתם גם שפגישת ה 1*1 היא הזדמנות מצויינת לקבל ייעוץ מקצועי בחינם? טעות איומה! אתם משאירים את הצד השני בתחושת ניצול  וחוסר נוחות קשה. סביר להניח שהוא לא יגיד כלום אבל הוא יזכור לכם את זה.

    טיפ נטוורקינג: שום דבר הוא לא בחינם. כמו שאתם לא מוכנים לתת את השירותים שלכם בחינם ככה גם אחרים לא סובלים את זה. היו מודעים לעצמכם והמנעו מכך בכל מחיר.

    7. תגמלו על עסקאות-

    כל הרעיון בהעברת קרדיטים עבור עסקאות הוא תגמול הוגן עבור עבודת שיווק שמישהו עשה עבורכם. אל תראו בקרדיטים כהוצאה אלא כהשקעה בשיווק העסק שלכם.

    טיפ נטוורקינג - תמיד העבירו כמות קרדיטים הוגנת עבור כל עסקה שעברה במערכת אליכם, זה לא רק הוגן אלא גם הדרך שלכם להגיד "תודה" ולעודד הפניות נוספות אליכם בעתיד.

    8. אין לכם מתחרים, יש לכם קולגות-

    זוהי נקודה שעושה שינוי תודעתי. אל תראו בבעלי מקצוע זהים לשלכם "מתחרים", יש מספיק עבודה לכולם ובדיוק כפי שאתם מעוניינים להתפרנס ככה גם הם. קולגות הם דרך נהדרת לייצר מעגלי כוח יעילים, להתייעץ ולרקום שיתופי פעולה.

    טיפ נטוורקינג: טפחו את מערכות היחסים שלכם עם קולגות, הם יכולים להיות שם בשבילכם כשתצטרכו אותם.

    9. צרו ערך -

    זאת חוכמה מאד קטנה לצעוק כל היום "תקנו ממני". אנשים יודעים שאתם רוצים למכור, בדיוק כמוהם. על מנת לבלוט ולהציע משהו ברמה רגשית טובה יותר, הציעו ערך, שתפו ידע, צרו כמה שיותר תוכן איכותי ותנו ללקוחות להכיר צדדים נוספים בעסק שלכם ולא רק את המחירון...

    טיפ נטוורקינג: הציבו את הנתינה כערך מרכזי בעסק שלכם, זה מחבר ומקרב אחרים ומאפשר להכיר אתכם כבני אדם ולהתקרב אליכם, ואז לקנות מכם.

    10. תפנו כמה שיותר

    בסופו של יום, המהות של ביז היא הפניות. אנחנו פה לקבל הפניות לעסקאות ולקוחות חדשים ולהגדיל הכנסות. על מנת לקבל הפניות עליכם לייצר כמה שיותר הפניות לאחרים. חפשו בכל הזדמנות איך אתם יכולים לייצר הפניות לבעלי עסקים אחרים וכך לייצר מחוייבות אליכם ואל העסק שלכם.

    טיפ נטוורקינג: פיתחו את האוזניים וחפשו הזדמנויות להעביר הפניות דרך המערכת של ביז כדי שיוכלו גם לתגמל אתכם.

    לסיכום:

    נטוורקינג היא דרך מצויינת לא רק להגדיל את העסק אלא גם נותן מענה לצרכים פסיכולוגיים כמו התמודדות עם הבדידות של העצמאי, מייצר מעגלי כוח וקרקע פורייה ומפרה להתייעצות. עשו בה שימוש מושכל ורק תרוויחו.



תגובות

אורי שקד- כתיבה שיווקית פסיכולוגית

שירותי תוכן (עברית ואנגלית)...