בתהליך..המתן בבקשה.

BizMakeBiz / בלוג

מכרזים למה זה טוב?

25/05/2009 17:20

  • שלום חברים,

    אני רוצה להבהיר כמה דברים בנוגע למכרזים ולהסביר איך ולמה עובד כל דבר

    1) המכרז פה הוא שונה ממכרזים שאתם מכירים באינטרנט והסיבה היא שפה הלקוח הוא זה שפותח את המכרז ואילו הספקים נותנים לו הצעות מחיר. ולא הפוך שבו הספק מציע ומחפש לקוחות

    2) הלקוח אינו חייב לבחור את אחד מהספקים שנתנו לו הצעה ולעומת זאת יכול להתקדם במקביל עם יותר מספק אחד. זאת גם הסיבה שאין כזה דבר זוכה במכרז.
    לעיתים הסיבה היא שמי שהציע לא נראה מתאים בעיני הלקוח או שהצצעות גבוהות מדי או שההצעות לא באיזור המתאים וכו וכו.

    3) הדרך לדעת אם פותח המכרז מעוניין לעבוד מול הספק ולהתקדם איתו לקראת עסקה היא שנשלחת לספק עסקה עם התיאור של שם המכרז.

    4) רבים אומרים לי איך אני יכול לתת הצעה אם אין מספיק פירוט ובדיוק בשביל זה יש את האפשרות לשאול את פותח המכרז שאלות ולחכות לתשובות. אם לא ניתנות תשובות יש לכך כמה אפשרויות או שפותח המכרז לא מבין מה אתם רוצים מחייו ולא יודע לספק את הנתונים שביקשתם ולכן אתם יכולים להציע הצעה כללית שאומרת שאני יכול לספק את הדברים שביקשת בכללי ויש לי רקע מתאים אבל אני צריך עוד הרבה מאוד פרטים ואשמח ללוות אותך כדי לתת הצעה קונקרטית עם מחיר. תחשבו שאתם הולכים למוסך לתקן את המכונית והמוסכניק שואל אתכם מה יש למכונית וגם מאיפה בדיוק בא הרעש ואתם בכלל לא פתחתם מכסה מנוע בחיים. עכשיו או שהמוסכניק יעזור לכם ע"י הכוונה ושאלות או שהוא פשוט יגיד אוקיי אני לא יודע כמה זה יעלה ואני אבדוק.

    5) אין חובה לתת מחיר כאשר נותנים הצעה במכרז ולמה? כי לפעמים אין אפשרות לתת אותה בדברים מאוד כללים ואז או שאפשר לעשות מה שעושים בסעיף מספר 4 או לתת טווח מחירים.

    6) למה עולה לי 5 שקלים לתת הצעה? אז קודם כל זה עולה למי שלא צבר 50 נקודות ואיננו חבר פרימיום כי אני רוצה לתת יתרון למי שפעיל באתר. הסכום הזה כ"כ שולי שלדעתי מי שלא שווה לו לתת הצעה בשביל 5 שקלים כנראה שצריך להחליף מקצוע.

    7) אם אין מספיק פרטים לתת הצעת מחיר אז אל תתנו הצעה או תשאלו שאלות. אם אין תשובות אז אל תשלחו הצעה. איך אני יכול לבקש ממישהו שפותח מכרז לתת פרטים טכניים שלפעמים הוא אינו מודע להם בכלל אם אתם הספקים שאמורים להבין בזה לא מוכנים להדריך אותו איזה פרטים חסרים לכם.
    שוב אם אין תשובות אל תתנו הצעה.

    8) היתרון הגדול ביותר של המכרזים זה שגם אם לא זכיתי במכרז זכיתי להיחשף למישהו שמעונין בשירותים שלי ויכול להיות שאולי אני לא מתאים עבורו אבל בשביל חבר שלו אני כן מתאים וכן הלאה.

    9) מכרזים שאינם רלוונטים לדוגמא: אני מוכר ספרים ומעוניין בלקוחות מבוטלים כמעט במיידי על ידנו אבל שוב אם רואים מכרז לא רלוונטי אל תתנו הצעה. זה לא שעולה כסף לקרוא את המכרז.

    10) אנשים שואלים זה רציני? אז יש לי שאלה אחרת האם זה רציני ששואלים כזאת שאלה בכלל? בטח שמכרזים זה רציני מאוד ונסגרו כבר עשרות עסקאות על הבסיס של מכרזים או שלפחות יש התקשרות בין פותח המכרז לבין מי שהציע לו. האם כל מי שפונה אליכם לעסק לבקש הצעת מחיר סוגר אתכם או חוזר אליכם ואומר סליחה שלא בחרתי אותך ואני מתנצל. לא יודע אצלי בעסק זה לא קורה ואני נותן לעיתים עשרות הצעות מחיר בשבוע וסוגר שתיים במקרה הטוב וזה לא בגלל שאני לא מספיק טוב אלא בגלל שהשוק הוא תחרותי ואני אומר תודה לאל כל יום שלפחות יש לי הזדמנות לתת הצעות יש כאלה שגם את זה אין להם.



    11) תצאו מהקופסה ובהצעה שלכם תיגו את עצמכם ותעודדו את פותח ההצעה ליצור עמכם קשר טלפוני כמו שאמרתי מקודם אם הוא לא ירצה ובכל זאת תרשימו אותו לא תדעו לעולם לאן זה יכול להגיע.

    12) מערכת המכרזים אולי בתחילתה אבל נעשתה עליה מחשבה מרובה במשך זמן רב ותשובות כמו : "הנושא דורש התייחסות רצינית ומחשבה מעמיקה .
    אפשר להפסיק לכמה ימים את נושא המכרזים ועד שיתגבש רעיון נכון ומשביע רצון, אין טעם לגרום לאנשים תיסכול מיותר ובזבוז כסף. " הם אפילו לא ראויות להתייחסות מבחינתי ואפילו מעליבות.

    13) אני יודע לקבל ביקורת והאתר הזה נבנה על בסיס הקשבה אבל כאשר הביקורת היא ריקה מתוכן ובאה רק בשביל ל"הוציא קיטור" ולא על מנת להציע דברים קונקרטיים ורעיונות לשיפור אנחנו לא נגיע לשום מקום אלא נדרוך במקום ולכן לעיתים אני מעדיף להגיב בשינויים ובשיפורים מאשר התכתבויות בלתי נפסקות במייל ובאתר.

    14) היתה בשרשור הזה הצעה אחת שנעשתה עליה מחשבה לפני פתיחת המכרזים והיא שיש לחייב את פותח המכרזים בתשלום אן הם מעונינים לפתוח מכרז. אז אחרי שהבהרתי שהמכרז הוא שונה כי פה הלקוח הוא פותח המכרז ולא הספק הרי זה לא ייתכן שלקוח ישלם בשביל לקבל הצעת מחיר !!! ולכן זה לא רלוונטי.

    אגב יש תופעה שאני עומד לחסום אותה והיא שחברים מתחת ל 50 נקודות נותנים הצעה דרך השאלות ולכן בימים הקרובים אני מתכוון לחסום את האפשרות הזאת לכל מי שמתחת ל 50 נקודות. אגב זאת אחת הסיבות העיקריות מדוע איננו חושפים את זהות פותח המכרז.

    לסיכום:

    אחת המטרות של מערכת המכרזים היא להגדיל את כמות העסקאות שנעשית דרך האתר ולתת פלטפורמה נוספת לכל מי שצריך עבודה לבקש אותה בדרך קלה ומהירה. ואילו לספקים לתת דרך מעולה להציע את שירותיהם ללקוח.
    אין חובה לתת הצעה למכרז שאינכם חושבים שאתם יכולים לספק לו הצעה מתאימה ואם אתם רוצים ניתן לשאול את פותח המכרז שאלה.
    תנסו לחשוב על הדבר הבא כל פעם שאתם מקבלים מכרז רלוונטי עבורכם: אני שמח שיש לי אפשרות להציג את עצמי, אני שמח על האפשרות שיש לי להציע הצעה או לכוון את אותו לקוח להצעה קונקרטית למה שהוא צריך ולהראות לו את המומחיות שלי, איזה כיף שבגלל שאני פעיל זה גם לא עולה לי כסף, איזה מזל שבזכות המכרזים נחשפתי ללקוח שלא היה מגיע אלי כנראה בדרך אחרת.

    מקווה שהדברים הובהרו ואני אשמח לקבל הצעות קונקרטיות ומעשיות לשיפור המערכת,
    תודה רבה

    משה חרלופסקי
    מנהל האתר

תגובות
  • יצחק  פיירשטיין יצחק פיירשטיין - לפני 3899 ימים

    כל חבר בביז ידע האם כדאי ומשתלם להגיש מכרז , ומה לצפות .
    מאוד חשוב היה להסביר את התהליך המדויק כדי להקטין את פער הציפיות בין נותני השרות .

    יישר כוח על ההסבר .

    יצחק

  • אפרת בזרקון  זן-שיאצו אפרת בזרקון זן-שיאצו - לפני 3899 ימים

    אני מאוד אוהבת את רעיון המכרזים, הוא מאפשר לי כלקוחה להחשף לעוד רעיונות ולחשוף אחרים למה שאני עושה.
    החסרון היחיד - וזה לא משהו שאתה, משה, יכול לשלוט בו - במכרז שאני פרסמתי היו אנשים שבכלל לא קראו מה כתבתי והתייחסו רק לכותרת. נשאלו שאלות פשוט מביכות בעיני והוגשו לפחות שתי הצעות ממש לא רלוונטיות - אני ממליצה לכולם לקרוא בתשומת לב את כל מה ש*כן* נכתב ורק אח"כ להגיש הצעה!
    אפרת בזרקןן
    מטפלת זן-שיאצו.

  • חן נירן - קופירייטר  למקרים קשים חן נירן - קופירייטר למקרים קשים - לפני 3899 ימים

    מתוך ניסיון להבין ככל האפשר "למה התכוון המשורר", אולם מפריע לי שאין חיוב של פותח המכרז להודיע תוך זמן סביר ממועד סגירת המכרז על תוצאותיו. גם אם לא נוצרה עיסקה, או שהמשתתפים לא ענו לדרישותיו או שבחר לעשות משהו אחר לגמרי, כדאי להודיע למשתתפים דרך מנגנון התשובות לשאלות מה התוצאה.

  • פזית  דמרי פזית דמרי - לפני 3897 ימים

    בהחלט חשוב למשתתפי המכרז לדעת תשובה סופית באם זכו או לא ולא להיות תלויים באוויר...

  • מאיה נוריאלי רפואה סינית  הרזיה ודיקור קוסמטי מאיה נוריאלי רפואה סינית הרזיה ודיקור קוסמטי - לפני 3896 ימים

    הגשתי כמה מכרזים כלקוחה וקבלתי הצעות מאוד כוללניות, ללא פירוט, כפי שנהוג כאשר נותנים הצעת מחיר ללקוח.
    אני חושבת שכדאי להדגיש כי המכרזים של הביז הם פוטנציאל אמיתי לעסקאות, וכדאי להגיש הצעת מחיר מסודרת ותוך פז"מ סביר.
    היה ספק אחד, למשל, שמאוד התענייתי בשרותיו, ובמקום לחזור אלי בשאלה עם מה שלא ברור, פשוט נתן לי לחזר אחריו. לא יצאה מזה עסקה, כמובן. אני עדיין מחכה.
    ואחרת, נתנה סכום כולל להצעה, ללא כל פירוט.
    אך, אני חייבת להתוודות - גם אני עשיתי מעשים לא נכונים (אמנם מכוונה טובה, אך הרגזתי אנשים אחרים). הגבתי למכרזים כספקית, ובעצם המלצתי על ספקים אחרים, חברי הביז, שמן הסתם לא ראו את המכרז.
    קבלתי פניה ממשה, שלא לעשות זאת. ובמחשבה שניה, אני מודה. הוא צודק.
    אני חשה צורך להביא זאת לידיעת כולם.
    תודה משה על פועלך. אני מייחלת שתעלם הציניות מן העולם וכולם ייראו את כוונותיך הטובות.
    שאל עת ענת ברבי על זה, יש לה עצה נפלאה שאני חרטתי על דגלי...זה לא לציטוט בפומבי !
    תזכה למצוות.
    בהצלחה לכולנו,
    ויופי של בריאות ושפע
    מאיה נוריאלי
    הקליניקה לטיפולי אנטי-אייג'ינג ברפואה הסינית

  • גילה  צדוק גילה צדוק - לפני 3891 ימים

    כאחת שמשלמת על מכרזים, אני חושבת שזה אכן כלי מצוין לחשיפה. הייתי אומרת שזה אפילו מאתגר אותי לעשות מאמצים ולעבור את חסימת ה-50 נקודות בכל דרך אפשרית.
    חסימת שאלות בפני אלה שמספר הנקודות קטן מ-50 כאילו חוסם אותם גם מלהגיש הצעה, מאחר וכשפותחי המכרז לא מציינים נתונים אלמנטריים על מנת לאפשר לי לקחת חלק באותם מכרזים , עצם אפשרות היכולת למקד את הצעתי תלויה באותן תשובות שאקבל ואולי אפילו לזכות.
    אכן העלתי בפני פותח המכרז רעיון מסוים, אך ממילא היה הרבה מעבר לערך הכספית שנתן ולכן החשיבות לכך מתבטלת. אם אני טועה בעניין אני מבקשת להתנצל כאן ובגלוי.
    גילה צדוק
    איפור מקצועי ואמנותי
    052-4452254

משה חרלופסקי

נטוורקינג ושיווק אונליין