בתהליך..המתן בבקשה.

סטודיו גרפיסימו / בלוג

איך לגרום לאנשים לחכות רגע...לפני שישליכו את הפרסומת שלכם.בפוסט הנ"ל תוכלו לקבל גם טיפים איך להציג את עצמכם יותר טוב ב60 שניות.

15/12/2010 09:40


  • טוב, אז החלטתם להשקיע בפרסום. הלכתם לבית-דפוס כלשהו (כי זו האופציה הזולה) ולאחר שיחה קצרה עם מנהל
    בית הדפוס, החלטתם להדפיס את הפלאייר/ המגנט / הגלויה שלכם בעותקים רבים


    (כי זה מה שכולם עושים), ולהפיץ אותם בתיבות הדואר.


    אני לא רוצה להכנס כאן למערכת השיקולים שהביאה אתכם להחלטה הזו,


    (על מיתוג נכון אסביר בהרחבה בפוסט הבא) אלא לפתור כאן שאלה אחת


    איך לגרום לאנשים לעצור לרגע...דווקא כאשר יראו את הפירסומת שלכם
    ?


     



    1)     
    לעורר מחשבה אצל המתבונן



    2)     
    לעורר סקרנות



    3)     
    לעורר רגשות



    4)     
    להצחיק



    5)     
    ליצור הזדהות


     


    פרסומת טובה מתחילה ברעיון טוב.


    התחלה היא מילת המפתח וכאשר מדובר על עיצוב גרפי


    ההתחלה היא תוכן הכותרת והמראה החיצוני שלה.


    כתיבת כותרות שהן "טיזרים" העומדות בנפרד מהתוכן, מגרה את המתבונן
    להמשיך לקרוא!!!


     


    בתור חברי "ביז", אתם עושים זאת כל הזמן. כבר בהצגת
    ה-60 שניות שלכם, אתם מנסחים קודם כל משפט פתיחה. מי שעושה זאת נכונה, יודע כי עליו לעורר ולסחוף את סקרנות השומעים באמצעות:


    השמעת עובדות.


    שאילת שאלות.


    אמירה סנסציונית.


    בדיחה.


    סיפור אישי.


     


    ידוע לכם כי ישנם מספר סוגי לקוחות


    (לפי מודל המכירות הפסיכולוגי-שיווקי * תקנו אותי אם זה מוכר בשם אחר כלשהו..)


    השמעת עובדות "תלכוד" מיד את אוזנו של הלקוח הבוגר והשקול שהוא סקפטי יותר, אך בדרך כלל תעורר הקשבה אצל
    רוב האנשים ודבר ראשון תיצור הזדהות/ הסכמה עם דבריכם ולאחר מכן אנשים יהיו גם יותר פתוחים להקשבה להמשך.


    גם בכותרת של עלון הפרסומי שלכם כדאי לכתוב עובדה/
    עובדות באותיות בולטות, ברורות, גדולות ובצבע הנכון.


    שאילת שאלות כאשר אתם פותחים את דבריכם בשאלה,


    אתם כבר מפעילים את המאזין למחשבה, ומעוררים אותו מהקשבה פסיבית לסקרנות באשר לתוכן המשך דבריכם, וגם
    להזדהות עם התוכן.


    גם בכותרת הפרסום שלכם כדאי לשאול שאלה


     כמו שסטנדאפיסט  
       למשל שואל אתכם "קרה לכם פעם ש...?"


     כדי לעורר את הקהל להקשבה והזדהות,


    אבל שימו לב ! צריך לזהות את
    השאלה הנכונה שתעורר הזדהות דווקא אצל קהל היעד
    הספציפי שלכם


    באשר לאמירה סנסציונית כאשר אתם אומרים משהו מסעיר, אתם מעוררים את הקהל שלכם לרגשות שונים. המטרה כאן
    היא לא להשאיר את המאזינים/ הקוראים (במקרה הזה) אדישים...גם אמירה שיוצרת התנגדות אצל המאזין מעוררת דיון וגורמת לו להקשיב, להשתתף, לדבר על זה ואתם מובילים אותו בסופו של דבר להזדהות אתכם ועם מטרותיכם.


    באותה מידה ניתן לכתוב את האמירה הסנסציונית
    כמובן שבאותיות שאינן שגרתיות - בפונט יוצא דופן, שהוא לא הרמוני,זורם, שלם ומשתלב במלל... אלא בצורה שמבטאה גרפית את ה"זעזוע" שבתוכן המילים.


     


    בדיחה רוב בני האדם ניחנו בהומור בריא.בכל מקרה,נעים לעשות
    עסקים עם אנשים שנהנים מהומור טוב. אם תפתחו את דבריכם/ הפרסום שלכם בבדיחה ואפילו רצוי שתשלבו הומור בהמשך הדברים, תיצרו אווירה נעימה ומשוחררת כבר בהתחלה, תיצרו נגישות אישית טובה אליכם ותיצרו קירבה ונכונות לשמוע בשמחה את מה שיש לכם להגיד.
    המלצה חמה - מי שיודע להצחיק שישתמש בזה !


    ושוב, גם בגרפיקה אפשר להשתמש בהומור, ע"י משפט שכתוב בפונט "לא רציני"


    (בד"כ יהיה זה פונט עם קווים מעוגלים ובלי עיטורים סריפיים), בצבעים מתאימים ובליווי קריקטורות להמחשה.


     


    ולבסוף סיפור אישי.(כאשר רוצים ליצור הזדהות). במצגת ה-60 שניות לפעמים תשמעו אדם המספר אנקדוטה אישית
    מחייו. בגישה זו יש משהו אמיתי, חם ומקרב לבבות. לפעמים בלי להתכוון בכלל אנו יוצרים קירבה אלינו של הסובבים אותנו קירבה שנוצרת מתוך כנות, פתיחות ואהבה
    כי בשורה התחתונה עסקים עושים עם אנשים.


    בפרסומת הכתובה משתמשים בפנייה ישירה כאשר רוצים ליצור הזדהות. זו יכולה להיות הכללה ("כולנו..", "אנחנו..")
    או פנייה אישית לקורא/ת  (את/אתה).


     


    ושוב, לפני שתנסחו את המסר הפרסומי שלכם, אתם חייבים לדעת מיהו קהל היעד שלכם אל מי אתם פונים?


תגובות

איריס סמליאן גרפיסימו

לתרגם את הDNA של הלקוח לגרפ...