בתהליך..המתן בבקשה.

סטודיו גרפיסימו / בלוג

כתיבה של פוסטים ומאמרים ברשת - איך מתחילים? 8 טיפים בנושא כתיבה שיווקית

09/08/2013 18:11

  • עיצוב גרפי לעסקים וכתיבה שיווקית הולכים יד ביד. העיצוב ממחיש בקצרה את המסר העיקרי של המילים.
    כשמדובר בכתיבה ללקוחותיי, בדרך כלל אני מעבירה את הנושא הזה לקולגות שזהו תחום עיסוקם העיקרי, אך במשך השנים שאני עצמאית,
    רק אני כתבתי עבור עצמי, אני אוהבת לעשות זאת ואני מרגישה שאיש לא יעביר את המסר שלי יותר טוב ממני ,
    ואני אשמח לחלוק אתכם בתובנות שצברתי מתוך אהבתי הגדולה לקריאה, הידע הכללי שלי בשיווק וההתנסות האישית שלי בכתיבה.

    אז אתם עומדים לכתוב מאמר - למה צריך לשים לב? - מוכנים? הנה זה:

    1) בחירת הנושא:
    איזה ידע יכול להביא תועלת לרוב האנשים שאתם פונים אליהם? על הנושא להיות קשור באופו ישיר או עקיף

    למה שאתם עוסקים בו, מתוך מאגר הידע ונהסיון שצברתם בחייכם ורצוי לקשר אותו למה שמעניין את כולם באותה תקופה - חישבו,

    על מה כולם מדברים עכשיו?
    זה יכול להיות בתקופת החגים / החופש הגדול/ בעקבות מאורע היסטורי/פוליטי/ פופוליטי שקורה באותה תקופה.

    אולי תוכנית טלוויזיה. אפשר לתת דוגמאות ולהעזר בדמויות הפועלות שכולם מכירים כדי להסביר משהו.

    2) כתיבת כותרת מושכת:
    נסו לחשוב על משהו משעשע, מרגיז או מסקרן , פנו בסימן שאלה, הציגו עובדה שנבדקה מחקרית, סטטיסטיקה,
    שתפו במשהו אישי שקרה לכם ויכול ליצור הזדהות. גירמו לקורא לעצור, ולרצות לקרוא דווקא את המאמר שלכם בין כותרות אחרות.

    3) עבודה עם טיוטה:
    אל תכתבו את הפוסט/ המאמר - ישירות במדיה שאתם מתכוונים לפרסם.
    קחו דף ועט, או שבו מול מסך וורד במחשב. כך תוכלו למחוק,להעתיק, לשכתב, לערוך ולעשות סדר.

    4) דאגו לכתוב ללא שגיאות כתיב:
    תוכנת וורד או כלים אחרים שיש במחשב כמו האפליקציה של גוגל למשל -
    יעזרו לכם במשימה אם אינכם בטוחים.
    אבל שגיאות כתיב עלולות בטעות להפחית את תפיסת ערך מקצועיותו של הכותב בעני הקורא.

    5) מלים נרדפות:
    השתדלו לא לחזור על אותה מלה פעמיים - בטח ובטח שלא באותו המשפט.
    השתמשו במלים אחרות /תיאורים/ מלים נרדפות כדי לחזק את דבריכם.

    6) לא לעייף/לשעמם את הקורא:
    אם יש לכם מידע רב לחלוק, השתדלו לקצר משפטים וגם לחלק ולקטלג אותו לפיסקאות ולנושאים כמה שיותר קצרים וברורים. העזרו בסימני פיסוק, תנו אוויר...

    7) בקשת פידבק:
    דרך טובה כדי לעורר את תגובת הקוראים, היא לפנות אליהם בסוף המאמר בשאלה: מה דעתכם? מה אתם הייתם עושים במקומי באותה סיטואציה?
    בנוסף, בבלוגים/פוסטים מסוימים, יש מקום גם לבקשת תגובה (לעורר לפעולה) - לסמן "לייק", להירשם לניוזלטר, להתקשר...אבל לא תמיד ולא בכל סיטואציה זה מתאים.

    8) הפצה:
    שימו קישורים לדיון במקומות שונים ברשת - בפורומים שונים בביז, בפורומים מקצועייים, בפייסבוק- בדף העסקי שלכם ובקבוצות מקצועיות ובאתר שלכם.

    וזה קצת על קצה המזלג. מקווה שעזרתי ותרמתי.
    אם למישהו מכם המאמר יסייע לכתוב ולהתנסח ברשת יותר טוב - אשמח מאוד מאוד!
    ואתם מוזמנים לספר לי על זה (:

תגובות

איריס סמליאן גרפיסימו

לתרגם את הDNA של הלקוח לגרפ...