בתהליך..המתן בבקשה.

ליאור אטיאס המרכז למניגות משתפת / בלוג

כתיבת והגשת הצעת מחיר-כך תעשו זאת נכון!

29/08/2011 18:03

  • 1.נטוורקינג-בשביל מה.. ? למה אנחנו עושים נטוורקינג?

    התשובה: אנו מעוניינים להשיג עוד לקוחות,הלא כן?? ..



    מהם השלבים בביצוע נטוורקינג?

    א היכרות ראשונית במפגש נטוורקינג

    ב.פגישת 1*1/פגישת היכרות

    ג.הגשת הצעת מחיר

    ד.ניהול משא ומתן במידת הצורך(זה אומר שאנחנו מתקדמים..)


    ה.סגירת עסקה

    2.בעת בקשת הצעת מחיר- לקוח אומר לכם למעשה : זה מעניין אותי מה שאתה מציע,ישנה אפשרות שאעשה את הצעד הבא,אבל רוצה לדעת קודם כל כמה זה עולה לי...

    3.ברגע שלקוח ביקש הצעת מחיר- ביצוע תיאום ציפיות מדויק מתי יקבל את ההצעת מחיר! מומלץ-לא יותר מ48 שעות.

    4.אם יש סיבה מסוימת שאינכם יכולים לעמוד בפרק זמן זה ( יציאה לחופשה,אי הימצאות מול מחשב בימים הקרובים) יש לעדכן את הלקוח בכך ולהגיד בדיוק מתי יקבל את הצעת המחיר.כך תוודאו שלקוח אכן יחכה להצעה שלכם ולא יעבור הלאה..

    5.הגישו הצעת מחיר מפורטת ומנומקת המסבירה ללקוח מה מקבל ולאחר מכן מה עליו לשלם בתמורה.שימו דגש על הצעת מחיר אישית עם פנייה אישית ללקוח,כך שירגיש שאתם ממש מדברים אליו דרך הדף..!

    6.הגישו את הצעת המחיר בצורה מכובדת! אם זה באמצעות המייל-צרפו כמסמך נפרד,כתוב על דף מכתבים עם לוגו. אם אין דף מכתבים-אז לפחות הדביקו לוגו.

    7.אם מגישים הצעת מחיר כתובה באופן פרונטאלי-הגישו אותה בנייר נקי,לא מקומט ,רצוי על דף מכתבים ממותג, ובתוך פולדר כלשהו(שמרדף עבה,פולדר מפלסטיק או בכל דבר אחד שיראה
    מכובדות)

    8.במידה והעברתם בקשת מחיר במייל,בקשו לקבל אישור לקבלתה!

    9.במידה ולקוח לא חוזר אליכם עד פרק זמן של שבוע ימים (בהתאם להצעת שהוצעה ולעלויות הרלוונטיות) צרו קשר
    אתם ושאלו את הלקוח לגבי החלטתו.(חשבו מה חושב הלקוח על נותן שירות שמפזר הצעות מחיר ולא טורח לעקוב אחריהן..)

    10.לאחר קבלת התשובה מהלקוח,במידה ועדיין יש ספק או אי החלטה,נסו לברר מה עדיין חסר לו בהצעה,ולמה קשורה ההססנות? למחיר? לתמורה שיקבל? לתנאי התשלום?

    11.נהלו משא ומתן עם הלקוח ונסו להגיע לעמק השווה כך שהעסקה תיסגר לשביעות רצונם של שני הצדדים!

    אשמח לכל תגובה,שיתוף או חידוד בנושא חשוב זה

    שיהיה המון בהצלחה!

    ליאור אטיאס
    יועץ ומלווה עסקי

    lioratias7@gmail.com
    www.lioratias.com

תגובות
  • ליאור  אטיאס ליאור אטיאס - לפני 3234 ימים

    ראשית-תמיד שמח לשמוע דיעות נוספות וזוויות ראייה אחרות.ואני רציני בעניין!

    לגבי החזרה ללקוח-אם את לא מסכימה לעניין של לחזור ללקוח לצורך בדיקה תשובתו רק כיוון שאת בטוחה בעצמך ובעלת הערכה עצמית את למעשה חוטאת לדעתי מנגד בחטא היוהרה..

    אין בהצעתי לחזרה ללקוח המלצה לתחינה,שכנוע,חיזוק העצמי בצורה שהוא בטוח יקנה אלא פנייה לקבלת תגובת הלקוח קודם כל..

    לפעמים לקוח היה עסוק ולא היה לו זמן לעבור על ההצעה או לחלופין עבר על ההצעה וחיפש את הזמן הפנוי להתקשר אליך..אני בעד אקטיביות,ואין הדבר מראה על חוסר הערכה עצמית אלא על בטחון שמה שהצעתי לך בהצעת מחיר טוב עבורך וחשוב לי שתשקול זאת בחיוב.

    לגבי מתן הצעת מחיר מיידית-בוודאי שיש מקרים שהדבר נכון עבורם,למשל אם הלקוח מבקש זאת מפורשות או שיש התנהלות של סגירת העסקה בפגישה עצמה.

    על פי נסיוני רוב הלקוחות מעוניינים לבדוק את ההצעה ב"ראש שקט" בבית,להתייעץ,אולי להשוות עם נותני שירות נוספים מאותו תחום ואז לקבל החלטה.כמובן שיש צורך בנקודה זו להרגיש את הלקוח ולראות מה הוא מבקש מאיתנו.(וזה מתאים לכל משך ההתנהלות עם לקוחות ובכל מצב-להרגיש את הלקוח!)


    לגבי ניהול מו"מ-שימי לב לשתי השורות האחרונות של הבלוג לגבי נושא החזרה ללקוח ובדיקת מה חסר לו בהצעה,לא כתבתי שמדובר תמיד דווקא במחיר..לעיתים קרובות הקשיים הם בדברים שמסביב,ואם לא נברר אותם עם הלקוח,לא נוכל לדעת מה מונע ממנו לקבל את השירות שלנו.

    יש לי הרגשה שצמד המילים ניהול מו"מ מתחברות לך אוטומטית למסחר על כסף,להתווכחות קולנית,"ולשוק"..בעיניי ניהול מו"מ מייצג גמישות,ראייה של הצד השני,הקשבה ומציאת פתרון שיהווה win-win לשני הצדדים!

    תודה על ההערות וההארות שגרמו לי אולי לחדד את הדברים שנכתבו.

    שיהיה בהצלחה ונפגש בקרוב
    ליאור

ליאור אטיאס

ייעוץ ואימון עסקי וחינוכי

עסקים מומלצים בתחום

נתן אמסטר  מאבחן. מטפל. מתקשר נתן אמסטר מאבחן. מטפל. מתקשר
שאלה של שינוי
שרון חנן -  סטייליסטית ומאפרת שרון חנן - סטייליסטית ומאפרת
שרון חנן - סטייליסטית מאפרת מרצה ומנחה סדנאות מקצועיות