בתהליך..המתן בבקשה.

חשיבה הורית / בלוג

חשיבה הורית ב"יישורת האחרונה" לסיום החופשה

28/08/2019 13:38

  • חשיבה הורית ב"יישורת האחרונה" לסיום החופשה

    לו התכוונתי לרוץ 10 קמ' הייתי מתאמנת לפני, הגיוני, לא? כך גם אם ארצה לצאת בזמן לביה"ס ולגן!

    הגענו ליישורת האחרונה לסיום החופשה. לפניכם מספר דגשים חשובים לימים אלה:

    • לנהל ולא להתנהל- במקום לחכות ו"לזרום" ביום הראשון, נתחיל ב"חשיבה הורית" ונגדיר מטרות – למשל מה שעת היציאה מהבית כדי להגיע בזמן לביה"ס, לגן, לעבודה. נברר מה רצף פעולות נדרש מכולם. נבחן מה הצרכים של כל אחד מבני המשפחה, בכבוד הדדי, לצרכים של כולם (גם לשלי) ונאתר את המשאבים שעומדים לרשותנו- האם סבאסבתא יכולים לסייע בפיזור? האם יש אפשרות שאחד האחים יקח את אחיו או שילכו יחד כמה חברים?
    • התחמקות ממכשולים- נזהה מה מעורר מחלוקות במיוחד בבוקר ונמנע מהמכשול. למשל- אם יש שמלה שהילדה מאוד אוהבת אבל אני לא רוצה שהיא תלך איתה לגן – ארחיק אותה משדה הראיה. אקפיד שלפניה יהיו בגדים שהיא אוהבת ומתאימים לדעתי לגן. אם הילד לא רוצה סנדלים כי לא נעים לו החול – מראש נשאר עם נעלים הספורט.
    • מדידה של תלבושת ביה"ס – שלא תהיינה תויות מציקות מיותרות. כי הדברים הקטנים הכי מעצבנים!
    • אם כיבוי הטלויזיה (או התנתקות ממסכים) מהווה מכשול ליציאה בזמן, נתרגל משחק או עיסוק אחר עד היציאה מהבית או שנסכם על אות שמבשר זמן כיבוי מסכים ( וזה לא שאני מבקשת ומכבה בזעם את הטלויזיה, הכוונה לצלצול שעון, למשל).
    • הכנת תיק מבעוד מועד- תרגול חשוב במיוחד לילדים העולים לכיתה א וגם ב'. כמו בצבא- להוציא – להכניס, להוציא - להכניס. רק כך הילד ילמד לבצע את הפעולה לבד ובביטחון.
    • מה לשים בכריך? - תכננו מראש טבלת כריכים שבועית לכל מי שנדרש- בסיס נתון לשינויים.
    • טכסים- כבר יש לכם טכס של הבוקר- נהדר. עוד לא? זה בדיוק הזמן. טכס הוא רצף פעולות מוכרות וידועות לכולם. כל אחד יודע מה צפוי לקרות, כל אחד יודע מה מצופה ממנו. והתרגול מאפשר לנו לעשות זאת בלי מחשבה מעמיקה. נכון, לוקח זמן לבסס טכס, אך זה יעיל לטווח הארוך. זה כולל נשיקה לאמאבא כשנפרדים וחיבוק כשנפגשים J  (תופס רק עד שזה "עושה פדיחות")
    • אומץ להיות בלתי מושלם- ההכרה שעשיתי את הבחירה הכי נכונה עבור ילידיי, הכנתי אותם כמיטב יכולתי ועדיין התוכנית לא עובדת כפי שרציתי. התפרצתי, כעסתי, דמעתי... חשה אכזבה מעצמי- טוב, לפחות אני מודעת כעת. אמשיך לתרגל!
    • כשחוזרים מיום הלימודים- לרוב עייפים גם הקטנים וגם הגדולים. אם הם רצים לספר לנו- נהדר ואם לא, תנו להם קצת לנשום לפני ש"יורים שאלות" או מנווטים למשימות.דמיינו שאתם חזרתם זה עתה מיום עמווווס בעבודה- ככה ילדנו מרגישים בסוף יום לימודים. גם כאן תכנון מראש ותאום צפיות יכול לסייע כדי להתנהל בשעות אחה"צ.
    • ימי תחילת השנה הם לא כמו שאר ימות השנה. יש בהם ערב רב של תחושות. בימים אלה אתן יותר מקום גם לצחוק, למרץ וגם לדמעות, לכעס ולשתיקות- הם ביטוי לרגשות. ועוד משהו קטן לסיום- חשוב לזכרו שכל ילד רואה את העולם אחרת- נקבל בהבנה את התגובות השונות של הילדים ונרבה לעודד כל אחד מהם ביחד ובנפרד.

    שתחל שנה נפלאה לכולנו

    מוזמנים ליצור קשר  -

    קלאודיה כץ - חשיבה הורית 

    מנחת הורים , מרצה , מנחת סדנאות וקבוצות הורים 

תגובות

קלאודיה כץ מנחת הורים התמחות תאומים

הנחיית הורים וצוותי חינוך, ...