בתהליך..המתן בבקשה.

Biz Guide מרכז הדרכה / בלוג

קיבלתם שירות לא טוב מבעל עסק שחברים בביז? אלה הצעדים שצריך לנקוט

26/11/2020 14:25

  • שלום לכם חברי וחברות ביז,
    אני רוצה במאמר הזה להתייחס לנושא כאוב שיכול לקרות לכל אחד ואחת והוא הפנייה לחבר/ה וקבלת שירות לא מספק בעליל.

    אחד הדברים הכי חשובים בקהילה כמו שלנו היא האמינות, השירותיות והמקצועיות של בעלי העסקים החברים בקהילה ולכן אני אתייחס לכל האפסקטים הקשורים להפנייה וקבלת שירות.

    נתחיל מבעל העסק שקיבל את ההפנייה:
    בעל עסק שמקבל את ההפנייה צריך להתייחס אליה בחשיבות יתר, אותה הפנייה היא לא פנייה מעיתון אלא פנייה של לקוח פוטנציאלי  שקיבל המלצה חמה ולכן החובה פה היא לא רק על שמו הטוב אלא גם על שמו הטוב של הממליץ.

    הפניתם וקיבלתם משוב לא טוב מה ניתן לעשות ?

    קודם כל לספר ולא לשמור בבטן 

    למי לספר?

    ישנן מספר אפשרויות:

    1)  הדירוג הוא אנונימי לחלוטין וניתן לתת את הדירוג שאתם מרגישים שהשירות היה ראוי לו.

    2)  לכתוב חוות דעת שמספרת את סיפור ההפנייה כל עוד היא לא כוללת בתוכה לשון הרע אלא מספרת את הסיפור כפי שהוא  - במקרה הזה יש לכתוב חוות דעת פומבית אך ורק על עסקאות שנעשו ישירות ולא הפניות לצד שלישי.

    3)  הדבר הכי חשוב הוא לכתוב לנו לצור קשר באתר.

    האם אתם מוציאים חברים שלא עומדים ברמת הציפיות ?

    כן, חד משמעית ויש לנו שיטה לכך

    היא נקראת 1,2,3

    בתלונה הראשונה (כתובה בצור קשר) אנחנו לא עושים מעבר קבלת התלונה אלא אם כן יש פה משהו חריג ביותר.

    בתלונה השנייה אנחנו פונים לבעל/ת העסק ואומרים שבמידה ונקבל תלונה שלישית הם יוצאו מהאתר.

    בתלונה השלישית אותו בעל/ת עסק יוצאו מהאתר ולא יוכלו לחזור אליו בעתיד.

    שימו לב:

    אמנם ביז היא יחסית חממה סגורה ורמת השירות פה גבוהה מאוד יחסית לחוץ כי אנשים מבינים את חשיבות השירות והמקצועיות אך כמו בכל אוכלוסיית מסה יש לבדוק לפני כל הפנייה ולדבר עם בעל העסק לתיאום ציפיות ברור.


    האם ביז "בוררת" בין שני חברי ביז?

    בביז ישנו גוף שנקרא מרכז גישור.

    מרכז הגישור נועד לתת אפשרות לגישור משפטי תקף ובר סמכא לחילוקי דעות בין חברי ביז 

    כל המידע נמצא תחת הלשונית עזרה והדרכה --> מרכז גישור


    טיפ כיצד להגביר את רמת הסבירות שתפנו לקוחות והם יחזרו אליכם עם תודה ענקית

    אני תמיד נותן הפנייה לכמה בעלי מקצוע בד"כ 3.

    בצורה כזאת הלקוח פונה לשלושתם, מקבל הצעת מחיר מסודרת ומתחבר למי שהכי מתאים לו.

    אני מעביר בצורה כזאת את האחריות לחבר שהפניתי כי הוא עשה את הבחירה ומגבירדרמטית את האפשרות שאקבל פידבק חיובי על השירות.

    בנוסף גם אחוז הסגירה של העסקה מתוך חברי ביז גבוה יותר כי הלקוח לא צריך יותר מ - 3 הצעות מחיר בדרך כלל וגם בעל העסק יודע מול מי הוא "מתמודד"


    לסיכום:

    אנחנו בונים פה מערכות יחסים, ובמערכות יחסים יש חשיבות על לאמינות, לשירות שלנו ולמקצועיות שלנו.

    ככל שנקפיד על זה ההפניות שנקבל יהיו רבות וטובות יותר.

    במידה ונכוונו אסור לשמור על זה בבטן ויש לפעול לפי המנגנונים הקיימים באתר.

    לבנות מערכות יחסים לוקח שנים, להרוס אותם לוקח דקה !!!

תגובות

Biz Guide מחלקת ההדרכה

מחלקת ההדרכה של עסקים עושים...