בתהליך..המתן בבקשה.

קובי חיון - מנפץ תקרות זכוכית / בלוג

אריה או חתול ? מה קובע כמה נדרוש כתשלום ?

15/09/2020 17:42

"בכמה לתמחר את השירות שלי ? "
שאלה שעולה הרבה מאד בקרב מאמנים, מטפלים ונותני שירותים שבהם המרכיב העיקרי עד המוחלט הינו זמנו של נותן השירות ולא כולל תשומות ועלויות של חומרי גלם או הוצאות אחרות.
"האם אגבה 100 ₪ או 200 או 300 או 1000 ? "
מה קובע את עלות השירות ? שאלת השאלות.

נותני שירותים רבים נופלים במלכודת התמחור על פי שעות - מגדירים כמה הם רוצים להרוויח לשעה ומכפילים במספר השעות שישקיעו. לטעמי זו חשיבה ארכאית שמבוססת על גישת השכיר שמודד את העולם דרך Time is money - ממיר את הזמן שלי לכסף ! ומה לעשות שהזמן שלי מוגבל - בדרך זו אני מגביל את היכולת שלי לצמוח ולהרוויח יותר.

ככל שתהפכו למומחים בתחומכם תבינו שהמשחק אינו הזמן שאתם משקיעים אלא הערך שאתם מביאים ללקוח. ככל שאני מביא ערך רב יותר ללקוח, כך הוא מרוויח יותר ובהתאמה מגיע גם לי נותן השירות להיות חלק מההצלחה ולהרוויח גם אני. אם הבאתי הרבה ערך ללקוח, ירוויח יותר ויהיה מוכן לשלם יותר עבור ערך זה. הלקוח מרוצה ואני מרוצה או איך שקוראים לזה בעסקים - Win Win.

איך יוצרים ערך ?
הופכים להיות מומחים בתחומינו. לומדים, מאמצים גישה של מצויינות ושפור מתמיד, מעמיקים בתוכן ובוחנים כל דילמה במשקפי היצירתיות. הופכים להיות מומחי תוכן, מובילי תחום ודיעה.

אבל זה רק המרכיב של הידע, חצי מהכוס:
החצי השני והמהותי בעיניי הוא המרכיב המנטאלי, אני מכנב אותו "הערך העצמי שלי" - עד כמה אני מעריך את עצמי, עד כמה אני מודע לערך המוסף שאני מביא ללקוח. ככל שאני מודע ומבין לעומק את הערך המוסף שלי, כך אלך עד הסוף, לא אהסס מול הלקוח ואהיה בטוח שהשירות שאני מעניק לו "שווה את הכסף" וכי אני מעניק לו תמורה הולמת וראוייה לתגמול אותו הוא משלם. נותן שירות בעל ערך עצמי לא מהסס להביא את עצמו לידי ביטוי מלא ולגבולות העליונים של העשייה והמקצוענות מול הלקוח. וכמו גלגל קסם - ככל שאתמקצע יותר, יעלה גם הערך העצמי שלי, וכמו כדור שלג שמתגלגל ומתעצם - כך הצלחה תוביל להצלחה ועוד ועוד.
והכול תלוי בצעד הראשון והוא יושב בעיקר על ההבנה הבסיסית של הערך העצמי שלי והעזה ראשונית ללכת קדימה גם במחיר של אי הצלחה בתחילת הדרך והבנה שכל צעד שאני מתקדם הלאה הוא התקדמות בהעלאת הערך העצמי שלי בעיניי עצמי ומכאן לשיח שלי מול הלקוח.
ובשיח הזה אעריך את עצמי במלוא הערכה ובתגמול הכספי אליו אני ראוי בהתאם לערך האמיתי שהענקתי ללקוח.

מוזמנים להגיב

קובי חיון - מאמן ויועץ עסקי
מנפץ תקרות זכוכית
תגובות

קובי חיון מנפץ תקרות זכוכית מוסמך

מאמן ויועץ עסקי, ארגוני ואי...