בתהליך..המתן בבקשה.

פיני שרגיל בן סירה - מומחה לטיפול בדחיינות / בלוג

You've got mail

12/02/2015 14:57

  • .

    בזמן האחרון אני נתקל בביז בתופעה הולכת ומתרחבת של גיוס לידים לרשימות תפוצה. רשימת תפוצה היא אמצעי שיווקי מצוין ואני משתמש בו כבר שנים רבות ובהצלחה רבה. לקוחות חדשים מגיעים מהרשימה ובנוסף יש לה השפעה רבה על יצירת המוניטין העסקי וחשיפת המותג. יחד עם זאת, שימוש לא נכון ברשימת תפוצה לא רק שאינו מועיל, אלא אף מזיק לעסק ובעליו.


    התופעה עליה אני מדבר כוללת שתי רמות של תפעול רשימה שגוי. הרמה הגרועה - בעלות ובעלי עסקים שפונים לבעלות ובעלי עסקים אחרים במפגשי ביז ומבקשים מהם כרטיס ביקור כדי לצרף אותם לרשימת התפוצה שלהם. והרמה העוד יותר גרועה - בעלות ובעלי עסקים שאינם מצהירים על כוונתם ומכניסים את כתובות המייל של בעלות ובעלי עסקים אחרים לרשימת התפוצה שלהם מבלי לשאול אותם ומבלי להגיד להם דבר על כך.


    כדי להבין מה כל כך גרוע בשתי הדרכים הנ"ל לאיסוף לידים חשוב להבין מהו הרעיון המרכזי עליו מבוסס השימוש ברשימת תפוצה כאמצעי שיווק. לרעיון הזה קוראים "שיווק ברשות". כדי להבין מהו שיווק ברשות בואו נזכיר לרגע מהו שיווק ללא רשות. דוגמאות לשיווק ללא רשות - שילוט חוצות, פלאייר בתיבת הדואר, פרסומת בטלויזיה. מדוע ללא רשות? משום שאנחנו, כלקוחות פוטנציאליים, נחשפים לפרסום מבלי שמישהו ביקש את רשותנו לכך. אף אחד לא אומר לנו "סלח/י לי, את/ה מרשה לי להציף את תיבת הדואר שלך בכניסה לבניין בפלאיירים?" כלומר אנחנו נחשפים לפרסומים שונים בעל כורחנו. שיווק ברשות, לעומת זאת, הוא רעיון שלפיו עסק / מותג מסוים מבקש את רשותנו כדי לשווק לנו, כדי להיות איתנו בקשר והרעיון הוא, כמובן, שאם נתתי את רשותי להיחשף לתוכן של אותו עסק / מותג הרי שאני הרבה יותר בשל ומוכן לקשר, אני אחוש פחות התנגדות כתוצאה מהקשר ובשלב כלשהו אולי אפילו ארצה להעמיק את הקשר (למשל לבצע רכישה מהעסק / מותג המדובר).


    אז איך זה עובד? פשוט מאד. זה עובד על ידי יצירת גירוי שהלקוח הפוטנציאלי יכול להחליט האם הוא כן או לא מעניין אותו. אצלי, למשל, הגירוי הזה היה בצורת מדריך שכתבתי בנושא התמודדות עם דחיינות ושניתן להוריד אותו בחינם מהאינטרנט. כדי להוריד אותו יש להזין כתובת מייל ולאשר את הנכונות להצטרף לרשימת התפוצה שלי. ואז, מי שהצטרף בעצם הביע את הנכונות שלו להיחשף לתכנים שלי. הוא הביע עניין ונתן לי את רשותו להיות איתו בקשר. כמובן שההסכמה הזו אינה מאפשרת לי לעשות ככל העולה על רוחי. אם לא אדע ליצור קשר טוב ולהשתמש בו במשורה המנויים שלי פשוט יעזבו את הרשימה, אבל כל עוד אעשה זאת נכון ובמידה אשאיר אצלי את רוב המתעניינים.


    איך מנהלים רשימת תפוצה, איך בונים את הקשר עם המנויים, איזה תכנים מפיצים להם ושאלות רבות נוספות - כל אלה הם נושאים חשובים אך לא עליהם אני מדבר כרגע. אני מדבר על הדרך הלא נכונה, ולדעתי גם המזיקה, לגייס לידים לרשימת התפוצה. במקרה הראשון, שבו בעל או בעלת עסק מבקשים ממני כרטיס ביקור כדי להכניס אותי לרשימת תפוצה, הפספוס הוא בכך שהפניה היא ישירה ולא ביוזמתי כלקוח פוטנציאלי. זה בדיוק כמו ההבדל בין להציע למישהו כרטיס ביקור למרות שהוא לא ביקש לבין לחכות שמישהו יבקש ממני את כרטיס הביקור שלי. במפגשי ביז אפשר להיתקל בשני המצבים האלה. כאשר אני נותן למישהו את כרטיס הביקור שלי מבלי שהוא ביקש אין בכך שום ערך. אני "דוחף" לו משהו שהוא לא ביקש ולכן לא ייווצר שום קשר משמעותי בינו לבין הכרטיס שלי והכרטיס יישכח, ייזרק או יתויק אבל ללא שום ציון זכיר משמעותי. לעומת זאת, כאשר מישהו מבקש ממני את כרטיס הביקור שלי הוא כבר מגיע מעוניין ולכן יש סיכוי הרבה יותר גבוה לכך שהכרטיס הזה יישמר ובהמשך אף יעשה בו שימוש. עם רשימת התפוצה זה פועל באותו אופן. כן, יכול להיות שאנשים יסכימו לתת לכם את כרטיסי הביקור שלהם כדי שתשלחו להם מיילים, אבל כדאי לזכור שאנחנו חיים בעידן שבו כולנו מופצצים במסרים מהרבה מאד רשימות תפוצה. אז יופי, עכשיו נופצץ בעוד מסרים מעוד רשימת תפוצה. מאחר ולא אנחנו יזמנו את הכניסה לאותה רשימה יש סיכוי מאד גבוה שהמסרים שיגיעו ממנה פשוט יעברו לידינו ובעל רשימת התפוצה לא יפיק מכך ערך כלשהו.


    במקרה הגרוע יותר, שבו אנשים מבקשים ממני כרטיס ביקור ואז, מבלי לבקש / לשאול / להגיד על כך דבר מכניסים את המייל שלי לרשימה שלהם (קרה לי כבר יותר מדי פעמים בביז), הנזק חמור שבעתיים. עזבו את זה שלפי כל ההגדרות מדובר בספאם לשמו, מה שיותר חשוב הוא שבעל עסק כזה לא רק שלא יצר מעורבות שלי, אלא שהוא כן יצר אנטי שלי. עכשיו אני כועס עליו ומגבש עליו דעה שלילית. בשביל מה זה טוב? האפשרות שמישהו שהוכנס לרשימת תפוצה ללא רשות יביע עניין ברשימה הזו ויהיה מעורב בתוכן שלה ובהצעות שיגיעו דרכה היא כמעט ולא קיימת. לעומת זאת, האפשרות שמישהו כזה יהפוך לממליץ שלילי עבור העסק שמחזיק ברשימת התפוצה קיימת ועוד איך.


    קל, אפילו קל מאד, ליידע אנשים על כך שיש לכם רשימת תפוצה ושאתם תשמחו אם הם יצטרפו. זה משהו שאפשר לציין בשישים שניות, במצגת המרכזית, על גבי החומרים הפרסומיים שלכם ועוד ועוד. תחשפו כמה שיותר את העובדה שיש לכם רשימת תפוצה, אבל עשו זאת בעדינות, בחוכמה, ברגישות, בנחמדות. ואחרי כל זה תשאירו את היוזמה למנויים הפוטנציאליים שלכם. לא תצמח לכם כל טובה מהכנסה כפויה של מנוי לרשימת התפוצה שלכם. עוררו אצל הקהל שלכם מספיק עניין ומי שרלוונטי שיצטרף לתפוצה שלכם כבר יצטרף. אני יכול להעיד על עצמי, שאני לא מזכיר את הרשימה שלי בשישים שניות ובניגוד לעבר כבר לא כולל הפניה לרשימת התפוצה שלי בניירת הפרסומית שלי (כרטיסי ביקור, גלויות וכו') ובכל זאת, אחרי כמעט כל מפגש בביז יש לי מצטרף אחד או שניים לרשימה. איך זה קורה? מאד פשוט. יש אנשים שמספיק מסתקרנים ממה שהם שומעים ממני כדי לרצות לשמוע עוד, מספיק שהם יחפשו אותי בגוגל ומהר מאד הם יגיעו לאפשרות להצטרף לרשימה שלי. הם מגיעים ביוזמתם, הם נותנים לי את רשותם לפנות אליהם בהמשך. כך זה אמור לעבוד וזה מה שמביא תוצאות. אז לא בכוח, חברות וחברים. לא בכוח.

תגובות
  • רחלי אשל ארנון  מעצבת טבעות Story רחלי אשל ארנון מעצבת טבעות Story - לפני 1677 ימים

    קראתי את הבלוג שלך , דבר ראשון אני מסכימה אתך ברמה הכללית, אני באופן גורף שונאת שמכניסים אותי לרשימת תפוצה בלי רשותי ויותר מזה, אני מסירה אותי ועדיין מתעקשים ומחזירים אותי לרשימה... אך בקשר לפרסום לא הבנתי? אתה לא ממליץ לפרסם למקומות כמו TV?, קטלוגים מתאימים לי? כי זו פרסומת שלא קיבלתי רשות מהצופה או מהקורא לפרסם? (יש מצב שגם לא הבנתי אותך), סופ"ש נעים. רחלי

  • פיני שרגיל בן סירה מומחה  לטיפול בדחיינות פיני שרגיל בן סירה מומחה לטיפול בדחיינות - לפני 1672 ימים

    רחלי - זה לא שאני לא ממליץ על פרסום מהסוג הזה, אלא פשוט מתעכב על ההבחנה בינו לבין פרסום ברשות. בפוסט הזה התמקדתי בעיקר בשימוש הלא נכון שחלק מהאנשים עושים בפרסום ברשות (רשימת תפוצה במקרה המדובר) בכך שהם בעצם הופכים אותו לפרסום שאינו ברשות (כלומר שולחים ספאם ללא הסכמתי). אשר לשאלתך, כנראה שכל עסק צריך לעשות חושבים בנוגע לשאלה איזה סוג של פרסום מתאים לו. מן הסתם, פרסום בטלויזיה יתאים יותר לעסק שפונה למכנה משותף רחב במיוחד (נניח חברת סלולר או סופרמרקט או בנק) ושיש לו את סכומי הכסף הנדרשים כדי להתמיד בפרסום מהסוג הזה שהוא תמיד יקר בהרבה.

ציון איכות

  (53 מדרגים)
10
מחיר: 10
שירות: 10
זמינות: 10
אמינות: 10

נקודות פעילות

0
ב 4 החודשים האחרונים
(7,815 סה"כ נקודות)
543
צפיות בפרופיל