בתהליך..המתן בבקשה.
14/02/2009 19:41
חוות דעת, המלצה או עדות..
למי ועל מה?!
מאת :ענת ברבי "אנשים ועסקים"
במהלך השנים הרבות בהם אני עוסקת בקידום ושיווק שאלתי מאות עצמאיים ....."מה בסופו של דבר מועיל ביותר לשיווק וקידום העסק שלך?!"
פה לאוזן, (הפל"א כפי שמוכר לכולנו) המלצות, עדויות וחוות דעת טובות שקיבלו, הייתה התשובה המיידית שקיבלתי מרובם.
בחלק מהפרסומים שאנו נתקלים אף ניתן לראות את השימוש שנעשה בעדויות אלה על מנת לחזק את האהדה, ההכרה והכדאיות שבקניה בבית העסק.
"ברכה בודקת" חוות דעת צרכנית, מדור מבוקש ביותר בעיתון ידוע, הופך את הדרישה של המוצר לכדאית (בתנאי שקיבל את כל עלי הכותרת)....אחרת יהיה לו קשה לשקם את המוניטין המפוקפק שיצא.
בתור מפרסמים נרצה לשים כמה שיותר חוות דעת חיוביות, המלצות ועדויות שמביאות "הוכחה" שאנו טובים!
האומנם?! שווה בדיקה...
המלצה, עדות וחוות דעת חיובית צריכים לעמוד בכמה קריטריונים:
לפני הקניה
אחרי הקניה
השירות לפני הקניה חשוב (אז בטח שנחמדים אליך..) ואינו דומה לשירות שאחרי.. זה לא אמור להיות כך, אבל חוות דעת רבות יותר משהן מסתמכות על השירות שאחרי מבוססות על התהליך שלפני ועד לרגע הרכישה.
חוות דעת חיובית על שירות, איכות, טיב, אדיבות, נחמדות, חיוך, הקשבה... חשובה מאוד, אך חשובה שבעתיים אחרי שהפכתם להיות לקוחות מן המניין.
פיתוח מחלקות רבות של שירות לקוחות הן הוכחה לחשיבות הנושא.
בתחרות הגדולה שקיימת בשוק ובהיצע הרב שקיים מרבית המוצרים זהים.
ההבדל המשמעותי הוא בשירות שניתן.
המלצה או חוות דעת חיובית המבוססת על שירות איכותי ואמין אחרי הקניה,
עושה את ההבדל בין עוד עסק לעסק מבורך.
על המלצות, אמינות, איכות, שירות ועוד... במפגשי "פורום השיווק"
18/2 25/2 פרטים והרשמה בלוח האירועים של האתר
להתראות
ענת ברבי