בתהליך..המתן בבקשה.

ענת וילוז'ני - אירועי תוכן להכרויות / בלוג

למתג, למנף לממש!

27/11/2013 15:57

  • כיצד להפוך את הצורך במיתוג למניע שיווקי ממוקד ואפקטיבי לעסק?      

    הצורך במיתוג מוביל עסקים גדולים כקטנים בשאיפה להיות מוכר, ידוע ואהוד. 
    בוא למצוא את הקשר בין תוכן, ערכים, שייכות ותפיסת עולם. 
    הידעת שלערך המוסף של "קוקה קולה"  קוראים שירות.  
    שירות שהוא חוויה בין-אישית.

    החברה זכתה בשנת 2012 בפרס הלאומי לאיכות ולמצוינות במגזר העסקי. 
    הפרס הלאומי לאיכות ומצוינות הינו פרס יוקרתי ובעל חשיבות אשר מגדיר את בידול והישגי החברה בתחום האיכות והמצוינות הכוללת.      


    האומנם?!  
    הפרס מתמקד בתחומי: מנהיגות לאיכות, מוכוונות לקוחות ושוק, ניהול תהליכים, מיקוד במשאב האנושי, ניהול המידע ובשורה התחתונה תוצאות מוצלחות לאורך זמן. 
    ומה המוצר של החברה? משקאות! שספק אם היו מקבלים פרס על איכות וטיב.                                                                                

    אז מה באמת החברה משווקת?  הצלחה לאורך זמן!    


    דוגמאות נוספות.


    "יגואר", סיפורה של יגואר הוא בכלל  ''סיפור סינדרלה''. 
    במשך 50 שנה, היה זה סיפורו של אדם אחד שהקים את אחד ממותגי הרכב המפורסמים ביותר בעולם, מותג הידוע בסגנון, בביצועים, במסורת ובאיכות.  
    אז מה החברה באמת משווקת? 
    מסורת ייחודית! לא כל אחד יכול להעיד על עצמו כעל סיפור סינדרלה, אלא אם יש לו יגואר.

    ו"מרצדס"? "יוקרה קונים מהמקור"- שתזכרו מי התחיל.                                                                        

    ותנובה?! "לגדול בבית ישראלי"– מה הקשר? 
    ממה מורכב מיתוג?


    ממה מורכב מותג?

    המילה מותג מייצגת שתי מילים ממוקדות החושפות מנעד רחב של כוונות, הצהרות, הבטחות ואפשרויות בין מוצרים וערכים בין פרסומים והצהרות.                                    


    מותג, מילה המשלבת שתיים, מוצר תג
    המילה תג מייצגת שייכות ותוכן 
    ואילו המונח מותג מכיל ומתייחס כבר לסך כל העמדות, הרגשות 
    והתפיסות הקיימות אצלנו כצרכנים בנוגע למשהו מסוים בין אם זה מוצר ארגון או רעיון. 


    מה החותם שלך? 

    הכמיהה לבידול, פרסום, הצלחה והשארת חותם קיימת בכל תחום בחיים.
    בכל התחומים המטרה היא כמובן לייחס לכל מותג ערכים חיוביים, כמו איכות, יוקרה, מעמד, יושרה, כבוד, מקצועיות, הנאה או תמורה טובה לכסף, כדי שנתפס כשווים וראויים.                                                                              

    אכזבה ממותג מתחילה בפער בין מה שפורסם הובטח לבין מה שמתקיים. 
    זהות מותגית הינה זהות המשקפת מכלול מאפיינים, ערכים ותרבות ואלה קיימים בכל עולמות התוכן שלנו.
    הפער בין ציפיות שמותג מבטיח לבין הבטחה שלא קוימה או אמת אחרת מוסתרת, 
    שנחשפה מאחורי "אריזה" הופך את הגוף המשווק לפגיע.
    הכרה וחשיפה הינם אלמנטים הכרחיים להצלחה עסקית, אלמנטים המחייבים השקעה, זמן וכסף, אך פעמים רבות ההשקעה איננה מצדיקה את התוצאות.                                                                                        
    אכזבה היא נקודת זמן יקרה המאפשרת לנו לבחון את "המותג שלנו".
    הזהות האישית ומרכיביה, את סך כל העמדות, הרגשות והתפיסות הקיימות אצלנו לא רק כצרכנים אלא כמשווקים, כדי שנוכל לבחון את ערכי החברה/העסק, מוצריו, תכנים ושייכות.  

תגובות

ענת וילוז'ני- תקשורת היכרויות

הכרויות ושידוכים