בתהליך..המתן בבקשה.

קייסי קולג' - המרכז לשיווק מתקדם באינטרנט / בלוג

3 המדליות שירוויחו בעלי עסקים קטנים מהשימוש ברשתות חברתיות

20/12/2009 15:17

  • אחת התפיסות המוטעות בשיווק באינטרנט היא ששיווק ברשתות חברתיות מיועד בעיקר למותגים הגדולים. האמת היא שעסק קטן שישקיע זמן בחוכמה, יכול לשפר את נאמנות הלקוחות שלשנו ואת התוצאות של שיווק מפה לאוזן המסורתי.

    המדיה החברתית שימושית לכמעט כל סוג של עסק. לחנויות קמעונאיות, בתי קפה וכן, גם נותני שירותים מומחים יכולים לבנות את המוניטין המקוון שלהם ולהעלות את רמת האמון בהם. על ידי רתימת הרשתות החברתיות, בעלי עסקים יכולים לגרום לעצמם להיות הרבה יותר נגישים ואישיים ולתחזק קשרים לטווח הארוך. עסק קטן שמחפש להגדיל את מספר ההפניות אליו, יכול לגלות שהרשתות החברתיות הן כלי רב עוצמה לשם כך.



    למה להשתמש במדיה חברתית ?



    הדרך הטובה ביותר להמחיש לך למה כדאי להשתמש במדיה החברתית היא עם סיפור.



    חשבו אחורנית על ימי המערב הפרוע. באותם הימים, בעיירות הייתה חנות מצרכים אחת ובעל החנות הכיר את כולם. אנשים בטחו בו וידעו מה הם מקבלים אצלו. עם הזמן, גיל התעשייה וההתייעלות האישית גרמו לכך שלאנשים לא היה איכפת מי מייצר את המוצרים או מאיפה הם מגיעים כל עוד המוצרים היו איכותיים ו..בזול.



    כיום, המנטאליות הזו השתנתה. אצל הצרכנים שוב מתעורר הצורך במגע אישי. הצורך התעורר מחדש תודות לאינטרנט וליכולת למצוא כל דבר שאנחנו רוצים כמו גם לחשדנות שפיתחנו לפרסומות.



    הגענו לנקודה בה הצרכנים רוצים לדעת את שמו של בעל החנות ושאכן הוא אמין ואפשר לבטוח בו.
    בעלי עסקים קטנים חייבים להסתכל מעבר לרצון שלהם לצמוח ולגדול עסקית ובמקום זה להתמקד בליבה של העסק: בלקוחות. תודות למדיה החברתית, אנחנו יכולים לטפח ולקדם את מערכות היחסים בקלות ובמהירות.


     


    המדליות שקל לאסוף במרתון השיווק ברשתות חברתיות

    מדליה # 1 : בלוג או מתחם מותג
    כאשר רוב בעלי העסקים מתחילים קמפיין של שיווק ברשתות חברתיות הם נוהגים להתמקד בפייסבוק, טוויטר , ואולי עוד רשת חברתית אחת.
    הם בדרך כלל שוכחים להכליל את האתר האישי ולקשור אותו יחד עם הפרופילים של הרשתות החברתיות. כאשר מקימים בלוג או אתר שיושב על כלי של בלוג (כמו האתר הזה: עסקים ברשת.קום) ומחברים אותו אל הרשתות החברתיות יוצרים מתחם למותג.

    כעת, למה לגרום לאנשים לבקר באתרים אחרים ולא לבקר באתר שלך ?
    לקרוא את מה שיש לך לומר בבית שלך?



    יצירת וכתיבת בלוג זה צרכן זמן לא קטן, אבל זה יוצר דרך לתקשר ולהיות בקשר עם גולשים באתר. בנוסף, יצירת תכנים שימושיים כדוגמת "איך...." או "תובנות מהתעשייה/מהתחום" עשויים לשמור את הקוראים נאמנים.
    לבעלי עסקים שאין להם את המשאבים לעדכן את הבלוג באופן תדיר או שלא מסוגלים לזכור ולתקשר את מה שהם כתבו, כדאי לבנות עמוד "התחברו אלי". עמוד התחברו אלי מציע לקוראים דרך למצוא את הפרופילים הפעילים שלך ברשתות החברתיות ולהצטרף אליך שם. בנוסף לרשימת הרשתות החברתיות והקישורים אליהם, אפשר להציג "אודות" קצר וקצת מידע על השימושים שלך ברשתות החברתיות.



    חשוב חשוב חשוב: ספקו לגולשים סיבה להגיע לבקר באתר שלכם. בלוג או מתחם חברתי יכולים לדחוף את הגולשים לאתר ולאחר מכן להפוך אותם ללקוחות בפועל.

    מדליה # 2 : טוויטר
    כולם מדברים על טוויטר. בשנת 2008 כמעט אף אחד לא שמע על טוויטר. אז למה טוויטר זו מדליה לבעל עסק קטן?

    פשוט: כי טוויטר  מקשר אותך עם צרכנים או לקוחות שלך בזמן אמת דרך הרשת, כי יש לך אפליקציות נלוות שיש להם תועלות רבות ואפשר אפילו לעדכן את הציוצים דרך הטלפון הנייד.

    המפתח להצלחת השימוש בטוויטר הוא מציאת דרך להעניק ערך מוסף ולהאניש את העסק שלכם.

    מה תרוויחו? באופן הזה אנשים רבים ירצו לעקוב אחריכם, אחרים שכבר עוקבים אחריכם, יקדמו את הציוצים שלכם, תגדילו את השיווק מפה לאוזן שלכם ובהמשך גם את העסקאות שלכם.

    אין לי דוגמה טובה לספר עליה מישראל, כי טוויטר רק בתחילת תהליך האימוץ החוקי כאן, אבל, יש דוגמאות נפלאות של עסקים קטנים בארצות הברית שהכפילו את כמות הלקוחות שלהם בזכות ההתערות החברתית ויצירת קהילה. דוגמה מקסימה ללמוד ממנה היא של בית קפה קטן ביוסטון שהכפיל את ציבור הלקוחות שלו בעזרת טוויטר.

    בעזרת טוויטר, בעלי עסקים יכולים להיענות לרצון הלקוחות שלהם בזמן תגובה קצר יחסית. בעולם שבו כל דבר צריך להסתיים אתמול, זמן תגובה מהיר יכול לקנות לך לקוח לעולמים.

    מדליה # 3 : עמודי המעריצים בפייסבוק
    פייסבוק היא עוד רשת חברתית ששווה לכוון כמטרה.

    על מנת שהפעילות בפייסבוק תהיה אפקטיבית, החוכמה היא להשתמש בחיצים הנכונים כדי להשיג את המטרה. אחד החיצים הנכונים האלה הוא עמוד המעריצים. האמת היא שיצירת עמוד מעריצים פשוט, אבל כזה שבאמת מנציל את מלוא הפוטנציאל שלו, דרוש מעט הדרכה.
     
    עמוד מעריצים מאפשר לעסק ליצור ולבנות קהילה, בדומה לטוויטר. אלא שבשונה מטוויטר, יש לך אפשרות להוסיף ולהתאים אותו אישית במידה רבה.

    כדי שהעמוד הזה ינשום ויחיה ויהווה תועלת, יש לכל הפחות לעדכן את הסטטוס של העמוד כדי להשאיר את הלקוחות / צרכנים מעודכנים ומעורבים. טכניקה יותר מתקדמת תהיה להוסיף דברים כמו קופונים, קישורים להטבות מיוחדות רק למעריצים, מפה של גוגל להכוונה לבית העסק הפיסי (אם יש כזה). תוספות כאלה נותנות למעריצים סיבה לחזור ולהתעדכן במה שקורה בעמוד וליצור קשר עם המותג / עם בעל העסק.

תגובות
  • יהודית טל - טואף -  תרפיה באמנות-פסיכותרפיה יהודית טל - טואף - תרפיה באמנות-פסיכותרפיה - לפני 3993 ימים

    חידד כמה נקודות
    יש אינספור אפשרויות...

  • שוש  איתמר שוש איתמר - לפני 3993 ימים

    אני עובדת בימים אלה על השלמת האתר שלי ופתחתי חשבון ב - facebook המאמר שלך חיזק את תחושותי שאכן, יש להקדיש זמן מדי יום לאתרי תקשורת אלה עם לקוחות פוטנציאלים.
    אמשיך לעקוב אחרי מאמריך.
    שוש

  • נורית צורגיל  לחיות בלב שלם נורית צורגיל לחיות בלב שלם - לפני 3993 ימים

    וכמה נדיבות יש בהעברת כל הידע הזה.
    תודה קרן, כל פעם שאני קוראת את הפוסטים שלך אני מבינה כמה אני לא יודעת וכמה יש לך ללמד אותי.

    בקרוב אצלך בקורס
    נורית

  • יו-חנן  Sub-Message יו-חנן Sub-Message - לפני 3993 ימים

    איך עושים את זה?

    יו-חנן

  • לילך  שחף לילך שחף - לפני 3992 ימים

    שניתנים כמו שכבר ציינה נורית, בנדיבות אין קץ, תמיד מוכיחים את עצמם.
    הרשת היא מאגר לקוחות בלתי נדלה - ואין ספק שכשמאמצים את עצותייך עולים על הדרך להצלחה...
    אוהבת
    לילך שחף
    אדריכלות ועיצוב פנים

  • נועם  וילד נועם וילד - לפני 3992 ימים

    יש משפט שאומר "אם תלך אחרי כולם תגיע למקום צפוף".
    השימוש במדיות חברתיות הוא נחמד - אבל הוא שלב די סופי בשיווק . צריך לזכור שרוב העסקים צריכים לחדד את המסר הפרסומי המרכזי שלהם עוד הרבה הרבה לפני כן .

    כך שלבסוף יוצא שהמדיות החברתיות מלאות בפרסום - נהיות מקום צפוף ופחות אפקטיבי.

    אני צופה כי בקרוב יהיה טרנד חדש בעניין זה .



  • קרן כהן  קייסי קולג' קרן כהן קייסי קולג' - לפני 3992 ימים

    היי שושנה,
    אכן, תחושותייך מאוד נכונות.
    מהפכת האינטרנט התחילה לפני 10 שנים.
    ב-10 השנים האחרונות היה עסוק רוב העולם בלחבר את המחשבים לאינטרנט.
    ב-10 הנשים הקרובות נהיה עסוקים בלהתחבר אחד אל השני.
    נטוורקינג אוף ליין ונטוורקינג און ליין הם הנוסחה להרחבת מעגלים וקידום עסקים.
    גם מהסיבה הזו אני מלמדת שיווק באינטרנט: כדי להיכנס אל 10 השנים הבאות עם עוד נקודות חוזק וכלים כיצד להתקדם בעסקים ובחיים.

  • קרן כהן  קייסי קולג' קרן כהן קייסי קולג' - לפני 3992 ימים

    הי נועם,

    אם זוכרים שהמדיה החברתית נועדה ראשית ליצור קשרים ותופעת הלוואי שלה היא פיתוח וקידום עסקים
    לא משתמשים בפרסום כערוץ השיווק המרכזי במדיה החברתית.
    המפתח נעוץ בתמהיל בין הנוכחות החברתית, לתרומה העסקית.
    אני חושבת שמה שאתה מכנה "רוב העסקים צריכים לחדד את המסר הפרסומי שלהם" הוא מה שאני מכנה,
    כל העסקים צריכים לייחד ולבדל את העסק שלהם.
    לתהליך הזה קוראים מיתוג אישי והוא זה שמאפשר לנוכחות שלנו במקום צפוץ להיות מובחנת.

    צריך לזכור שרשתות חברתיות הם כבר לא טרנד כמו שנטוורקינג אינו טרנד.
    זה כורח המציאות כאשר לגאוגרפיה כבר אין משמעות ביצירת קשרים חברתיים ועסקיים. לדוגמה:
    לפני 10 שנים נדיר היה למצוא יועץ שעושה את עבודתו בסקייפ. היום אני מאמנת לקוחה שגרה בבוסטון- דרך סקייפ.

קרן כהן קייסי קולג'

שיווק באינטרנט | ליווי שיוו...

עסקים מומלצים בתחום

פרימיום  Premium פרימיום Premium
פרימיום
עלי שמר  משווקים בקליק עלי שמר משווקים בקליק
טי. אל. ג'י. מערכות בע"מ