בתהליך..המתן בבקשה.

קייסי קולג' - המרכז לשיווק מתקדם באינטרנט / בלוג

כללים לתוכן שיווקי טוב לאתר אינטרנט

09/02/2010 22:01

  • יש מיליון אנשים מוכשרים בטירוף שיודעים לכתוב יפה. יש המון קופירייטרים מעולים. ל- 50% מבעלי העסקים יש אתר אינטרנט עם תוכן כלשהו, ובכל זאת, אני שומעת מהרבה בעלי עסקים שהאתר לא מביא עבודה ובכלל כל הסיפור הזה באינטרנט לא עובד.החדשות הרעות הן: שזה נכון. המון אתרי אינטרנט לא מביאים לקוחות חדשים לבעלי העסקים ואלפי שקלים שניתנו באמונה גדולה לאנשי מקצוע (בכלל זה ליוצרי תוכן לאתר) יורדים לטמיון. למה? כי ישנם המוני כישרוניים בכתיבה שלא מכירים את חוקי אופטימיזציה של תוכן.החדשות הטובות הן: האינטרנט הוא אכן מדיה פורייה לקידום עסקי ואפשר לשנות את התוצאות העסקיות שהאתר מביא.אז איך עושים את זה? איך מגדילים את הביצועים של האתר?קודם כל מבינים שזה פשוט פשע להעלות תכנים שלא עושים את עבודה, במיוחד אחרי ששילמת את מיטב כספך.אחר כך, אם זה נוגע לך, ממשיכים לקרוא. בשלב הראשון חשוב להבין שהאתר הוא משפך שתפקידו לקבל גולשים ולהוציא לקוחות משלמים.לשם כך, האתר צריך לשמש כמערכת מכירות משכנעת ולהיעזר בכלים ותהליכים שונים בשביל ההמרה הזו.אחד הכלים שעומדים לרשותו של האתר (של בעל העסק) הוא התוכן.תוכן לאתר נחלק למספר סוגים וכל סוג משרת מטרה אחרת, לדוגמה:תוכן שיווקי – מטרתו למכור את המוצר או השירות שלנו ולהניע לפעולה המבוקשת על ידנו.תוכן אינפורמטיבי – מטרתו להסביר וללמד את הגולש (שהוא לקוח פוטנציאלי) את תכונות או ביצועי המוצר / השירות שלנותוכן אווירתי – מטרתו לעודד יצירת אמון ובניית מערכת יחסים ארוכת טווח בין הגולש לבין בעל העסק מתוך הבנה שעסקאות מתרחשות בין אנשים, ויותר עסקאות מתרחשות בין אנשים שיש בניהם אמון.  בשלב השני, עלינו ליצור תמהיל מאוזן בין סוגי התכנים שאנחנו מעלים לאתר שלנו ומפיצים ברשת. חשוב לשים לב שאנחנו לא מפיצים רק תוכן שיווקי אלא משלבים גם תוכן אינפורמטיבי ואווירתי שמאפשר לנו לתת ערך, ליצור מערכות יחסים ולעודד אחרים לקבל את הערך שאנחנו טומנים ביחידות התוכן שאנחנו מעלים באתר האינטרנט שלנו, באתרי תוכן וברשתות חברתיות. תוכן בצורה אחרת ממילים...יתרון משמעותי יהיה לתוכן שלנו אם הוא יקבל צורה שונה מתוכן במילים. לדוגמה: תוכן בוידאו או תוכן באודיו יעשו שירות גדול מאוד לבעל העסק. הסיבה נעוצה בשתי עובדות שפועלות לרעתנו: האחת: יש המון מידע באינטרנט, הצפה שלעיתים קשה ובלתי אפשרי להתמודד איתה. השנייה: הגולשים (ואנחנו חלק מהם) פיתחו חוסר סבלנות כלפי עומס של מידע וכתוצאה מכך נולדות מחיצות וחסימות מול יחידות תוכן עמוסות במילים.הפתרון: סרטונים או פודקאסטים שמפעילים חושים נוספים ונותנים חוויית גלישה שונה.לפודקאסט יתרון נוסף והוא המוביליות שלו. אפשר פשוט להוריד את יחידת התוכן ולהקשיב לה בנסיעה או אפילו תוך כדי הדחת כלים.בשלב השלישי, עלינו להבטיח שהתוכן לאתר או לרשת שאנחנו מיצרים יודע לדבר הן לגולשים והן למנועי החיפוש.אופטימיזציה של תוכן היא חלק בלתי נפרד מהתוכן שאנחנו יוצרים וכאשר לא מתחשבים בחוקים ובכללים, פשוט לא מופיעים בתוצאות החיפוש האורגניות ומקטינים את ערוץ התעבורה של גולשים חדשים אל המשפך השיווקי שלנו.מה יש באופטימיזציה של תוכן: בחירה נכונה של ביטויי המפתח ליחידת התוכן, בניית התוכן בצורה נכונה לעיני הגולש ובצורה נכונה למנועי החיפוש, הצגת הטקסט במבנה נוח לקריאה, עם מרווחים בין השורות, פונטים בגודל שאפשר לקרוא ולא צריך לחפש זכוכית מגדלת בשבילו ו...יש עוד.האמת היא שאת הפוסט הזה התחלתי לכתוב כי בדיוק סיימתי שיחת טלפון עם לקוחה מתוסכלת שהזמינה ושילמה על תוכן לאתר שלה אצל קופירייטרית שטוענת לכתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט אממה – מעבר לכתיבה יפה, זורמת, קולחת ועניינית, שיווקיות אין שם, ובטח שלא התייחסות לכללי האופטימיזציה של התוכן.מה אני רוצה לומר?שאם אין לך עניין לכתוב בעצמך או שיש לך אמונה שאין לך כשרון לכתוב, אני מציעה לך לכל הפחות לבוא ללמוד מהו תוכן שיווקי נכון לאתר ומהם הכללים והחוקים שעל בסיסם חשוב ונחוץ לערוך תוכן ולהעלות אותו לרשת,כך שגם תהנה/י מעבודת קודש של מיליוני אנשים שכישרונם בכתיבה וגם תהנה/י מהתוצאות הממשיות של התוכן הזה -וזה אחרי עריכה ועיבוד קלים ומקצועיים משלך.בהצלחה,

תגובות

קרן כהן קייסי קולג'

שיווק באינטרנט | ליווי שיוו...

עסקים מומלצים בתחום

פרימיום  Premium פרימיום Premium
פרימיום
עלי שמר  משווקים בקליק עלי שמר משווקים בקליק
טי. אל. ג'י. מערכות בע"מ