בתהליך..המתן בבקשה.

סיון ון דר פלאס - ליווי והדרכת הורים / בלוג

הורות בזמן הקורונה

16/03/2020 16:26

  • אני משוחחת בימים האלה עם משפחות ושומעת את הפחד והחרדה מהבלתי נודע, כאשר מידי יום מונחתות עלינו גזירות והנחיות חדשות ואי הודאות מתעצמת ומקצינה.

    את התחושות הקשות האלו חווים גם הילדים שלנו, אך עם פחות ידע, ניסיון חיים וכלים להתמודדות, מה שעלול להחריף ולהעצים את הקושי שלהם עוד יותר.

    חשוב שגם בתקופה המאתגרת הזאת, נוכל להיות עבורם מקור תמיכה וביטחון. לשם כך עלינו להתנהל בדרך שתרגיע ותעניק יותר תחושת שליטה והשפעה.

    הנה עשרה כלים חשובים להתנהלות בבית:

    1) בשונה מהדרך שנוהגות בנו הממשלה והרשויות, שרק מעצימה ומגדילה את החשש וחוסר הידיעה - במקום הנחתות של הוראות וגזירות, אספו את המשפחה, אפשרו לכולם לאוורר את החששות והפחדים וגם לבטא את הרצונות שלהם לגבי ההתנהלות החדשה בבית.

    2) בררו עם כל אחד מהם מה נחוץ ומה מתאים לו וחשבו *ביחד* איך ניתן להיענות לצרכים, באופן שמותאם למגבלות ולצרכי שאר בני המשפחה. יהיה נהדר לקיים סיעור מוחות משפחתי - מבטיחה לכם רעיונות נהדרים מהילדים, וסיכוי טוב לתחושת חיבור ותמיכה טובות יותר בין כולם.

    3) שתפו את הילדים במה שהולך לקרות וגם בתהליך קבלת ההחלטות בבית – כמובן בהתאם ליכולות ולגילאים.

    4) הכינו יחד תוכנית יומית ושבועית. ראשית קבעו בה עוגנים על פי מה שנראה לכם חשוב: שעות הארוחות, מועדי קימה בבוקר וזמני שינה, פעילות גופנית, פעילות משותפת ועוד. לאחר מכן תוכלו לשלב בה זמני למידה חווייתיים, פעילויות מתוכננות, משימות משפחתיות ועוד. רעיונות מפורטים יובאו בהמשך.

    5) קבעו יחד כללים הכרחיים לתפקוד המשפחתי (התחשבות אחד בשני, עזרה ותמיכה, יידוע ועדכון שוטף לגבי יציאה מהבית, כללי היגיינה וכד').

    6) שתפו את הילדים בהיערכות שלכם ושל המשפחה לאור המצב החדש – "צמצום החגורה" לגבי רכישות והוצאות, נוכחות ההורים בבית, תמיכה בבני משפחה מבוגרים או בודדים/מבודדים וכד'.

    7) חרדה ולחץ מחלישים מאד. התמקדו בכל מה שמסייע בחיזוק המערכת החיסונית - הרגעה (אפשר גם להיעזר במוסיקה, תרגול מיינדפולנס, מדיטציות למי שמתאים), הומור, פעילות גופנית, פעילויות יצירה, תזונה בריאה וכד'.

    8) שיתוף פעולה, שיתוף, הענקת תחושת מסוגלות ומועילות ותשומת לב לכל אחד מבני המשפחה הם מפתחות חשובים לחיזוק המשפחה ויאפשרו לא רק לצלוח בשלום את התקופה המאתגרת הזאת, אלא גם לצאת ממנה מחוזקים ומחוברים יותר גם להמשך.

    9) גם בתקופה כזאת יש צורך גדול בזמן איכות אישי לכל ילד וילדה. למרות הקושי, נסו למצוא ולו זמן קצר, לפעילות אחד על אחד - שיחה, משחק, קריאת סיפור או כל דבר אחר שמתאים לאותו הילד.

    10) הילדים שלנו מתבוננים בנו כל הזמן (כן, גם המתבגרים, למרות שהם יכחישו את זה) והדרך שבה אנחנו מתנהלים מהווה עבורם מודל משמעותי לחיקוי ואימוץ. שימו לב איזו דוגמה אתם מעבירים להם בכל הסעיפים הנ"ל.

    מחר אעלה כאן רעיונות לפעילויות והפעלות בבית.
    מזמינה אתכם להוסיף את הרעיונות שלכם ולשתף כאן או אצלי בפרטי.

    **ומי שזקוק לייעוץ והדרכה אישיים - אני לרשותכם גם בטלפון, בסקייפ או באפליקציית ZOOM לפגישת ייעוץ בתיאום מראש 050-7510185



תגובות

סיון ון דר פלאס.. הנחיית הורים למ...

ליווי והדרכת הורים למתבגרים...