בתהליך..המתן בבקשה.
13/10/2012 06:47
שלום חברים,
אתם בטח מכירים את התופעה שאנו רוצים מאד משהו בחיים הוא מתרחק מאיתנו. לדוגמא: בחורה מחוזרת ע"י בחור - בהרבה מקרים היא תרצה את הבלתי מושג! מה שמובן מאליו לא מאתגר. דבר דומה קורה בתהליך המכירה.
תהליך המכירה הוא תהליך פסיכולוגי מעניין מאד. על מנת להצליח בתהליך המכירה עלינו לעשות בהרבה מקרים 2 פעולות שסותרות אחת את השנייה.
מצד אחד עלינו לעורר אצל הלקוח חוויה, לתת לו ערך מוסף רגשי, לפרוס בפניו שטיח אדום, קחו לדוגמא סלבריטאים שמוזמנים לאירועים - איך מכרכרים סביבם וכו', לתת ללקוח הרגשה שאנו מחוייבים אליו.
מצד שני עלינו להיות בלתי מתמסרים! תמוה - כך זה עובד! עלינו להיות סלקטיביים, סמכותיים, בעלי בטחון עצמי - יותר חשוב איך אנחנו מעבירים את המסר ולא תוכן המסר - כמובן שחשוב להקפיד על מסר שיווקי ממוקד ומדוייק אבל האיך - דהיינו ההוויה שאנו נמצאים בה כאשר מעבירים ללקוח את המסר היא חשובה ביותר! לעניות דעתי הווית הנוכחות היא חשובה מאד. כאשר אני נמצאת באינטרקציה עם הלקוח אני נותנת לו להרגיש (ואני לא מגזימה) שהוא הלקוח האחרון בעולם... לקוח אינטלגנט מבין זאת מהר מאד ומי מאיתנו לא רוצה לקוחות כאלו...
מותר לנו להיות קצת סנובים, חידתיים, מפתיעים, יצירתיים וכמו שאני תמיד אומרת - בתנאים שלנו!
אז אנא, לא לפחד מתהליך המכירה - זה אתגר חשוב מאד והיום במצב הכלכלי המורכב של המשק הישראלי (והעולמי) - מקסימום זה יצליח!
שלכם,
כרמלה
נקודות מאלפות למחשבה, איך שאנחנו בתחום החיזור כך בתחום המכירה כך בעמידה שלנו מול בני הבית ומול עצמנו. גם לעניין את האינטלגנטיות של עצמנו יכול להיות מרתק. תודה כרמלה, כמה יש לך לתת!!
כמה חשוב!
אומנם, 2 ניגודים, כביכול!
כשאנו נותנים כבוד ללקוח,
ובה-במידה מכבדים את עצמנו (לא מתעלקים או לוחצים)
שני הצדדים מרוויחים!! גם אם לא הייתה מכירה באותו מפגש!
הלקוח - יזכור אותנו.
ההוויה שלנו תמשיך להכות-גלים.
תודה כרמלה על הארת-העיניים,
ועל השיתוף מניסיונך הרב!
תודה על התגובות.
רציתי לחדד נקודה חשובה. בתהליך המכירה אסור שיהיה לחץ! לחץ מבריח ולא מקדם וכמו שאני לא "מתמסרת" ללחץ כך לא אעשה זאת לאחר.
אחרי שזיהינו צורך של לקוח - רק אחרי - עלינו להיות איתו בהקשבה מלאה. אם בהתהליך החיזור אנו רואים היענות מצידו - עלינו להמשיך את התהליך.
סגירת העיסקה מתבצעת בנקודה שהלקוח בשל לכך - לא לפני!
כרמלה איזה יופי של פוסט. מסכימה לחלוטין. אני חושבת שככל שנתמקד בלקוח ולא בנו ובמוצרים שלנו כך נוכל למכור יותר מתוך הצורך שלו ומתוך הבנתינו את צרכיו. חשוב להבין את הצרכים של הלקוח מה הוא רוצה באמת!
כרמלה, איזו כתיבה יפה, איזו נגיעה מדוייקת בפרטים החשובים בתהליך המכירה!
אני חושבת שמי שבאמת רוצה להעשיר את הידע שלו... חייב לבקר באחד מהמפגשים שאת עורכת על מנת לקבל עוד המון טיפים להתנהלות בייחוד עבורנו, בעלי עסקים קטנים שמנהלים לבד את העסק והאחראים על המכירה, השיווק וכו'.... מקסים!
הוויה מנצחת תמיד :-)
איריס - אכן המיקוד בלקוח היא ה-פעולה החשובה. לקוח מזהה ישר אם אתה באמת בעניין שלו או לא כך שזיופים מיותרים....
גנית - חן חן על תגובתך.
איזבלה - לייק!!!
כרמלה יקרה
מיום ליום אני מגלה בך עוד ועוד כישורים,מעבר למקצוע שבו את עוסקת ומצליחה את באמת דואגת קודם כל ללקוח,יש בך משהו מיוחד.
שיהיה לך המשך עשייה מוצלח.
תודה!
כל מילה בסלע !!!!
שנון, ממוקד ולעניין !!!
מקסימום זה יצליח :-)
הגיע לפייסבוק וראיתי, מעניין
תודה!
אוףףףף זה קשה לי
זה לא קשה - זה מאתגר....