בתהליך..המתן בבקשה.

מנחה לתקשורת ומגשרת / בלוג

מה בין שיתופי פעולה עסקיים והילדים שנמצאים בחופש הגדול ?

28/07/2013 15:23

  • איך לייצר שיתופי פעולה עם הילדים ממש כמו שהיינו עושים עם שותפים עסקיים. עצות יעילות שמייצרות אווירה פורייה, נעימה ומקדמת בבית. לגזור ולשמור – לחופש הגדול ובכלל.


    איך מניעים ילדים לקחת חלק בתחזוקת הבית?
    הילדים בבית מסתובבים (חלקם) חסרי מעש, רובצים מול הטלוויזיה, במחשב, עם חברים, מבלים שעות בבריכה או בים...


    נשמע מוכר ?
    אולי זה מוצדק שהם ינוחו מעט- אך זו גם הזדמנות נפלאה ללמד שיעור חשוב בחיים – אנחנו אף פעם לא בחופש מלא ותמיד יש מחויבויות ואחריות. זו הזדמנות לרתום את הילדים לסייע בשמירה על תחזוקת הבית.

    לרוב אנו מוצאים עצמנו "מנחיתים" על הילדים בקשות בצורת ציווי, נדנוד, שוחד, צעקות, הרצאות ויש גם תחינה לצד תקווה... המשותף לכל ההנחתות הללו שאיננו משיגים באמצעותם דבר, ואף עושות את ההפוך מהרצוי... ממלאות בבית תפקיד מרכזי ביצירת אוירה של כעס, טינה וחוסר שלווה במשפחה.

    מה משותף בלהניע ילדים ולהניע לקוחות או שותפים עסקיים ?
    ליצר מצב של win –win בכל סיטואציה הוא מאתגר אך שווה כל מאמץ. מכיוון שהאחריות היא עלינו (תמיד האחריות היא עלינו – זו חשיבה של אנשים ועסקים מצליחנים) עלינו לחשוב מה בעצם המטרה ומה אנו מבקשים להשיג .


    מה בעצם אנחנו רוצים? לסייע לילדים לפתח מיומנות של משמעת עצמית ושיקול דעת בקבלת החלטות!
    ואיך נשיג את זה ? משנים גישה ויוצרים חוויה משפחתית בין בני המשפחה!

    מה המיומנות שאנו נדרשים כדי להשיג שיתוף פעולה עם הילדים? להעצים, לקשר ולחבר, לחדש!
    כן, ממש כמו כל סיטואציה עסקית שבה אנו חוברים בשיתוף פעולה עם עסקים שמשלימים את העסק שלנו או יכולים להעצים את התוצאות העסקיות שלנו – גם כאן יש צורך בהקשבה, בירור צרכים, בדיקה מה כל אחד יכול לתרום וכמובן התאמה.


    אך עושים את זה במשפחה?
    מתכנסים במשפחה מתחילים בהקשבה, למדים על הרצונות והצרכים אחד של השני, פורטים על דף נייר את המטלות הנדרשות, מאפשרים לילדים לבחור את המטלות המתאימות לגילן וליכולת שלהם לביצוע.

    מעצימים את הילדים על קבלת האחריות שהם נוטלים בביצוע המטלות, מוכירים תודה על העזרה ולא שופטים ומבקרים את אופן ביצוע המטלה.

    מברכים אותם על השיתוף בתוך הבית ומציינים שעבודה בצוות יעילה יותר וחוסכת זמן ומקשרת בין בני הבית.
    מאפשרים לילדים לממש את המטלות ברוח חדשנית ולגלות יצירתיות בביצוע המטלות, כידוע ילדים הם מאוד יצירתיים וחושבים מחוץ לקופסה ולא בדרך של דפוס התנהגות קבוע כפי שאנחנו ההורים מתנהלים בחיי היומיום.
    ובין כל המיומנויות החדשות הנלמדות נמשיך תמיד לחבק, לנשק ולאהוב בקול רם!

    מה בדבר שיתוף פעולה עסקי?
    באם אנחנו עסק של איש אחד או עסק עם מספר עובדים, איך בא לידי ביטוי שיתופי הפעולה שלנו, הרחבת מעגל הכוחות והרחבת העסק? אותן מיומנויות נדרשות גם כאן: העצמה, חיבור וחידוש.

    צרו סביבת עבודה שיתופית המאפשרת לפעול למען מטרה משותפת, מחויבות למטרה, המיומנות שכל אחד מביא איתו למעגל הכוח עם כבוד לשונות בדעות ובהשקפות, יצירת אמון, רוח צוותית מאפשרת ופתוחה, תקשורת אפקטיבית בינאישית אם בדיון פתוח, הפקת לקחים ואם בקבלת החלטות יפתחו בפניכם הזדמנויות הן בהיבט העסקי והן בהיבט האישי-חברתי.

    לסיכום, במשפחה וגם בעסק, פעלו כמערכת של פעילויות מתואמות מתוך מודעות של שילוב והעצמה הדדית לצמיחה משותפת!

    גנית רוגלית, מגשרת - מומחית לדיאלוג משפחתי ותקשורת אפקטיבית

תגובות

גנית רוגלית מנחה לתקשורת ומגשרת

תקשורת בנאישית, זוגית, משפח...