בתהליך..המתן בבקשה.
17/03/2011 17:15
באחד מרגעי השיא של המגילה מסתובבים המן ומרדכי ברחובות שושן כאשר מרדכי עטוף בגלימת מלך רוכב
על סוס ואילו המן מוליך את הסוס וצועק כך יעשה לאיש אשר המלך חפץ ביקרו. רגע לאחר שמסע יחסי הציבור הזה מסתיים הדרמה מתעצמת ואנו פוגשים את אחשוורוש , המן ואסתר בחדר המיטות המלכותי כאשר המן מתחנן על חייו אצל אסתר מה שנתפש אצל אחשוורוש כניסיון חיזור עליו משלם המן
בחייו.
מרדכי מוכר רעיון חברתי. הוא יהודי. אותו לא תתפשו משתחווה בפני גוי. מרדכי בן העם הנבחר. נראה
שלקוחותיו של מרדכי, בני העם היהודי, בראש ובראשונה וגם בני יתר העמים מקבלים חשיפה עצומה לרעיון כאשר דווקא המתחרה העסקי הגדול, המן, הופך להיות יחצ"ן לשעה ובאירוע רב משתתפים, המורכב מבני העיר שושן , הצופים במסע של הסוס , רוכבו, והמוביל את הסוס , שהוא המן ולא
אחר, מקבלים הוכחה של מי המוצר האמיתי.
המן הוא ללא ספק היחצ"ן המתאים למרדכי. רגע לאחר שהוא ממלא את תפקידו אין בו יותר צורך והוא יכול
לפנות את הזירה ולגרוף את שכרו : תלייה על העץ בכיכר העיר. מהבחינה הזו מדובר באקט יחצ"ני נוסף התורם משמעותית לתכנית השיווק של מרדכי ומשלים אותה , תוך שמרדכי נותר מנצח ללא עוררין.
בעקבות תכנית השיווק של מרדכי נאחל לעצמנו שנגיע לתכנית שיווק כזו שתגדיר את מצבנו בשוק כספקי
שרות או מוצר שאין עליו עוררין. כולם צריכים את מוצרנו ושרותנו השאלה היא האם אנו עושים שימוש נכון בערוצי שיווק , פרסום ויחסי ציבור כדי לייצר מהלכים שיבליטו אותנו ויבדלו אותנו ממתחרנו.
על כזה וורט עוד לא חשבתי!
אז אתה אומר בעצם שהדבר הכי טוב לעסק, הוא שהמתחרה המובהק שלו יעשה לו יחסי ציבור ענקיים ואחר כך יפשוט את הרגל?
מעניין אם יש לכך דוגמא מעשית מהשוק.. פרט להמן כמובן :)
פורים שמייייייח!!!