מה יותר יתאים לגיוס הלקוח הבא שלי ? שיחת טלפון ? סטאטוס בפייסבוק ? ואולי מפגש רישות עסקי ? התשובה המפתיעה היא...גם...וגם...וגם ! זה לא משנה באיזה תחום העסק שלך, מה גודלו, וכמה שנות וותק יש לך. יש לעשות בחירה מושכלת ופעילות משולבת בלפחות שלושה, ארבעה ערוצים בלתי תלויים כדי לגייס את הלקוח הבא. אחד הגורמים הכי משפיעים
בסגירת עסק היא
חוסר היכולת לגייס לקוחות. כמעט 10 אחוזים מהעסקים שנסגרו, לפי סקר
הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, עשו זאת מהסיבה הזו. יש סיבה נוספת שקשורה לסיבה הזו ועם אותה כמות עסקים ,
זוהי סיבת חוסר המוטיבציה ויכולת . הפעלה של מספר ערוצים בצורה מקצועית ויעילה יכולה לעזור כאן משמעותית
ולהוציא את העסק שלך מהסטטיסטיקה.
אז איך מתחילים ? לכל אחד מאתנו יש את ההעדפותיו. אחד
אוהב מאוד את מכשיר הטלפון והאחר יעדיף דווקא את
המפגש הבלתי אמצעי שמספקים מפגשי רישות עסקי. השלישי דווקא מוכן להשקיע ימים ולילות ביצירת קשרים ומתן
הצעות עסקיות ברשתות חברתיות. חשוב להימנע מפעילות בערוץ אחד. השירות שלך או המוצר שלך הוא הטוב ביותר
שקיים אך אם לא ידעו עליו בעלי עסקים אחרים עם מוצר ושירות טובים פחות משלך ישגשגו ואתה לא. במקרה הטוב
תשרוד ובמקרה הפחות טוב....אתה חייב לעסק שלך ולמימוש הפוטנציאל שלך חשיפה כמה שיותר גדולה.
נכון זה יכול לפעמים להתיש, זה יכול לתסכל, עושים פעולות והתוצאות מסרבות להגיע. מניסיון של שותפים עסקיים לדרך
עולה תובנה משמעותית אחת : ההתמדה משתלמת ! שלא מוותרים וממשיכים מגיעים לתוצאות.
אז מה חסר לך ? ידע ? ואולי דווקא מוטיבציה ? על זה נדבר בפעם אחרת. בינתיים הנה כמה צעדים לראשית הדרך :
- הגדר יעדים וזמני השקעה לכל אחד מהערוצים בהם בחרת לפעול.
- הגדר לעצמך מה חסר לך כדי לשפר את ההישגים.
- בחר סדר עדיפויות.
- אמץ לעצמך מודלים לחיקוי
בהצלחה !
אשמח לתגובות, הערות ושאלות
רון הוד