קצת על שיווק באינטרנט:
חשיבות שיווק באינטרנט מתעצמת ונמצאת בגידול מתמיד עקב התחזקות השימוש במדיית האינטרנט.
באינטרנט הכול ניתן למדידה ומעקב שוטף.
כל פעולה שיווקית שאנו מבצעים גם באינטרנט אנו בודקים לפי עלות-תועלת ולפי מבחן התוצאה.
שיווק באינטרנט הוא שיווק במנועי חיפוש, קידום אתרים בתוצאות חיפוש אורגניות , פרסום במנועי חיפוש בפורמט PPC.
האינטרנט הפך את השיווק באינטרנט לשיווק מונחה חיפוש, שיווק במנועי חיפוש הינו הדרך היעילה ביותר להגדלת רווחים מאתר אינטרנט.
ההבדל בין הצלחה לכישלון של אתר הוא ביכולתו למשוך אליו גולשים שמחפשים מידע באינטרנט.
אלפי אתרים מתחרים על תשומת ליבו של הגולש, והקרב העיקרי במלחמה מתרחש במיקום בדף תוצאות החיפוש במנועי החיפוש.
קידום אתרים משפיע באופן ישיר על הצלחת האתר.
גולשים אשר מבצעים חיפושים במנועי חיפוש שונים, מייצגים פלח שוק עצום אשר הכשיר את עצמו לחפש באופן מוצלח.
אנשים אלו מבצעים מידי יום חיפוש לפי מילות מפתח על מנת לברר מידע על מוצרים ושירותים מסוימים המעניינים אותם.
חשיבות התכנון והחשיבה בהצלחת אתר אינטרנט לייצר תנועה לאתר.
תחילת ההצלחה שיווקית באינטרנט מקורה במחשבה תחילה ובתכנון קפדני של הפעילות מראש.
תכנון ואסטרטגיה שיווקית בנקודות:
1 איפיון וניתוח סטטוס החברה ואתרי החברה בעולם האינטרנטי.
2 הגדרת מטרות שיווק באינטרנט של הלקוח ואתר / אתרי הלקוח, קביעת יעדים מדידים :
עלות למכירה, עלות לליד, עלות לקליק.
3 גיבוש מודל עסקי באינטרנט.
4 פילוח קהלי מטרה, שווקי יעד של החברה . - מיפוי שוקי היעד והגדרת אתרים מתחרים
בתחום., שותפים פוטנציאלים, מדיות פרסומיות , ערוצי מדיה "ורטיקלים", מנועי חיפוש
5 הגדרת ויצירת יתרון תחרותי של האתר / חברה בפעילותה האינטרנטית על פני המתחרים.
6 מחקר מילות מפתח לטובת קידום האתר המנועי חיפוש בתוצאות חיפוש וארגניות ולטובת
פרסום במנועי חיפוש. בחירת מילות מפתח וביטויי מפתח.
7 בחירת ערוצי שיווק : מנועי חיפוש , תכנית שותפים , פרסום ייעודי ונישתי.
8 הגדרת תקציב לפעילות שיווק באינטרנט לצורך יצירת תנועה אפקטיבית לאתר שתייצר
הכנסות לאתר.
9 כתיבת אסטרטגיה שיווקית באינטרנט ותכנית עבודה.