בתהליך..המתן בבקשה.

גובלין מעצבים / בלוג

אופטימיזציה למנועי חיפוש

24/09/2009 09:50


  • ככל שעולה כוחו של האינטרנט ויחד איתו כוחם השיווקי של מנועי החיפוש וגוגל בראשם,

    מתברר כי רק תהליך אופטימיזציה יסודי וארוך תווך יאפשר לאתר שלך לממש את מלוא הפוטנציאל העסקי .

    אופטימיזציה למנועי חיפוש הוא תחום ההתמחות המרכזי שלנו בגובלין.

    תהליך האופטימיזציה הוא תהליך בו מתבצעת סידרה של שינויים בכל הרבדים באתר שלך בכדי לשפר את ביצועיו במנועי החיפוש.

    כשאנחנו בגובלין באים לבצע תהליך כזה, אנחנו משתמשים בשיטה שפיתחנו ומוכיחה את עצמה בתוצאות מעולות.

    השיטה שלנו מבטיחה לך ניהול תהליך יסודי המטפל באתר ככללותו ויוצר שיפור מתמיד בתוצאות.

     

    התהליך מתנהל בשלושה שלבים:

     

    1. ניתוח

     

    זהו השלב הבסיסי בו אנו מבצעים ניתוח מלא של האתר שלך אל מול השוק בו אתה פועל, קהל היעד שלך והתוצאות אליהן אתה שואף להגיע.

    •           ניתוח שיווקי - (Targeted Marketing Analysis)

    ניסוח מטרות עסקיות, איתור קהל יעד, התאמת התקציב והכרת המתחרים ופעילותם בתחום הספציפי. ניתוח זה מתבצע בשיתוף פעולה הדוק אתך, הלקוח.

    •           הגדרת נישה

    - (Marketing Niche Definition)מחקר והגדרת הנושאים וביטויי המפתח המבוקשים והממוקדים לתחום העיסוק.

     

    בבסיס עולם מנועי החיפוש עומדים ביטויי החיפוש אותם מקלידים הגולשים. בבסיס כל תהליך אופטימיזציה מוצלח, עומד מחקר מילות מפתח מעמיק. במחקר זה אנו בודקים באילו ביטויים ומילות מפתח נתמקד על מנת ליצר תנועת גולשים יעילה. השיקולים הנלקחים בחשבון בתהליך בחירת המילים הם כמות החיפושים שיש לכל מילת מפתח, רלוונטיות מילות המפתח לאתר, מיקוד מילות המפתח מילות מפתח חלופיות, איות, תחרותיות וכל זה כדי לאתר את מילות המפתח שיביאו בסופו של דבר יחס המרה אופטימלי להשקעה שלך.

     

     •           ניתוח טכנולוגי

    אנחנו בוחנים את האתר ברמה הטכנולוגית בחיפוש אחר בעיות טכניות ברמת התאימות למנועי חיפוש.

    כחלק מהניתוח הטכנולוגי של האתר אנחנו מבצעים סריקה לגילוי "חורים" בטכנולוגיה ובקישוריות שיכולים להפחית מכוחו של האתר במנועי החיפוש.

     

    •           בחינת התכנים באתר

    גובלין מנתחת את סוגי התוכן השונים באתר ומציעה פתרונות על מנת לנצל את התוכן לסוגיו ליצירת תנועה מקסימלית ואיכותית של גולשים ממנועי חיפוש לאתר. 

     

    •            בחינת קישוריות פנימית

    בכל אתר אינטרנט המכיל יותר מדף אחד יש מערכת של קישורים פנימיים. כמו שהגולש עובר בין הדפים על ידי הקלקה על הקישורים, כך גם מנועי החיפוש "גולשים" באתר, סורקים את הדפים ולומדים את התוכן. למבנה וההיררכיה של הקישורים חשיבות מכרעת ביכולת של גוגל ומנועי חיפוש אחרים להגיע לכל הדפים באתר וביכולת שלהם לקבוע את החשיבות של כל דף בהיררכיה הפנימית של האתר. קישוריות פנימית לא מדויקת יכולה לתעתע במנוע החיפוש ולגרום לו לפסוח על דפים, או ליצור "חורים" דרכם דפים שאנו מעוניינים לקדם מאבדים כח.

    בתום שלב הניתוח אנו מגישים לכם מסמך מפורט לביצוע שינויי אופטימיזציה באתר.

     

    2. הטמעה

     

     בשלב זה אנחנו מתניעים תהליך תמידי של שינוי חיובי וצמיחה באתר על ידי הטמעה של שינויים ובניית קישורים.

     

     •           הטמעת השינויים באתר

    הטמעת השינויים באתר שלך מתבצעת צעד- צעד ובליווי מלא שלנו. אנו נעזור לך לגבש סדר עדיפויות בהטמעה של השינויים ולכל אורך הדרך הצוות המקצועי שלנו יהיה נגיש תמיד לכל שאלה או עניין שעולה מהתהליך.

    בכל מקרה, חשוב להבין כי אנו מקפידים על כך שהשינויים המוצעים על ידינו לא יפגעו בחוויית המשתמש באתר בשום צורה- לא ברמה הטכנית, לא ברמת העיצוב ולא ברמת המסרים השיווקיים - פרסומיים של הארגון.

     

     •           בניית קישורים לאתר

    במקביל ליישום הנחיות האופטימיזציה ולאורך כל התהליך, מומחי הקישוריות שלנו יבנו עבורכם מערך קישורים יעיל.

    קישוריות חיצונית היא אמנם משהו שמתפתח ומשתבח עם הזמן בצורה טבעית, אולם ישנן דרכים רבות כדי להתערב ולשפר את איכותה.

     

    בגלל חשיבותו נושא הקישוריות החיצונית לקידום האתר מדובר בנושא מורכב ועדין. בנייה לא נכונה של קישוריות יכולה להיות בזבוז של זמן במקרה הטוב או לגרום נזק של ממש לביצועי האתר. בנייה נכונה ומתמשכת של מערכת קישורים היא גם מרכיב בסיסי להצלחה יציבה ומתמשכת.

     

    3. מעקב והסקת מסקנות

     

     •           מעקב אחר התוצאות

    לאורך ביצוע ההנחיות וההמלצות שאנו מעבירים ובמקביל לבניית מערך הלינקים אנו מבצעים מעקב אחר תהליך האופטימיזציה. מעקב זה כולל:

    בחינת מיקומי האתר תחת מילות המפתח בהן החלטנו להתמקד עפ"י מחקר המילים.

    בחינת כמות התנועה האורגנית ממנועי חיפוש.

    בחינת יחס ההמרה לפעולות שמייצרת תנועה זו לרבות: כמות הזמנות, מכירות דרך האתר, כמות לידים או כל פרמטר אחר אותו הגדרנו כמדד להצלחת הקמפיין.

    חלק בלתי נפרד מתהליך המעקב כולל בחינה שוטפת של השוק- הרי האתר שלך אינו פועל בחלל ריק. כל שינוי בשוק משפיע גם על הביצועים של האתר. זיהוי מוקדם של שינויים במגמות השוק מאפשר לכם להיות תמיד צעד אחד לפני כולם.

     

    •           ניתוח התוצאות, 

     ניתוח מעמיק של השפעת השינויים גם בתוצאות במנועי החיפוש וגם באיכות וכמות התנועה באתר, מאפשר לצוות שלנו להסיק מסקנות ולתרגם אותם להנחיות לביצוע.

תגובות

הדס ודרור כהן

מעצב גרפי ואתרי אינטרנט