בתהליך..המתן בבקשה.

סימנים - לילך סולומון - החופש לגלות / בלוג

שנת 2009 - מנהלים את תקציב המשפחה

28/01/2009 19:07

  • המצב במשק מדאיג אתכם, אם אתם חיים במשיכת יתר קבועה בחשבונכם, אם אתם לא בטוחים לאן הולך הכסף שלכם במשך החודש, אם אתם מוציאים יותר מאשר אתם מכניסים, זה הזמן להתחיל לנהל את הכסף שלכם במשפחה !


     


    כסף הוא אחד ממרכיבי החיים אולם רובנו מבינים שהוא אמצעי בלבד ולא יוכל כשלעצמו לקנות אושר או אהבת אמת, אך הוא יוכל לאפשר לכם לנהל את חייכם ולקבל החלטות טובות יותר עבורכם ועבור משפחתכם, מבלי שיהווה את המחסום העיקרי להשגת מטרותיכם.


    איכות חיים נטולת דאגות כלכליות, אינה תלויה בהכרח בכמויות הכסף אשר עומדות לרשותנו, אלא ביכולת שלנו לנהל את הכסף ולהפוך אותו לכלי אשר עובד עבורנו                                   


     


    כשהכסף תופס את מקומו הטבעי בחיים מאוזנים, אתם יכולים להתפנות לטפל בנושאים החשובים לכם. אך אם אתם מתמודדים עם דאגות כלכליות כבדות, כל תחומי החיים האחרים מושפעים מכך. דאגות כלכליות יוצרות לחץ ותקיעות וגוזלות אנרגיות. הדאגה והלחץ משפיעים על בריאותכם הפיסית והנפשית, מקרינים על סביבת המשפחה ועל היחסים בבית, וגם פוגעים ביכולת שלכם להיות אפקטיביים ולתכנן את צעדיכם הבאים.


     


    אז מה עושים? ניהול תקציב משפחתי הוא הצעד הראשון שיאפשר לכם לבדוק אחת ולתמיד לאן הולך הכסף שלכם ולעקוב באופן מושכל אחר ההכנסות וההוצאות שלכם. לימוד הטכניקה של ניהול תקציב אישי אינו מסובך, ולאחר אימון הוא ידרוש מכם השקעה של שעה אחת בלבד בשבוע.


     


    השלבים:


     


    שלב 1 – לבחור לעשות את השינוי. אנחנו חייבים לייצר מחויבות מלאה ואמיתית להתנהלות פיננסית נכונה, כדי שנוכל להתמיד ולהצליח.


     


     


    שלב 2 לסלוח לעצמי על טעויות העבר – בהרבה מקרים אנחנו לא מאמינים שנצליח כי "עד היום לא הצלחנו". טעויות העבר מהדהדות לנו כל הזמן. הסליחה מאפשרת לנו ליצור מחויבות מחודשות ואמון עצמי.


     


    שלב 3 מהיום מתחילים! – עכשיו, אין מה לחכות לתחילת החודש הבא, ל – 15 לחודש, אחרי החופש, בתחילת שנה הבא. כאן ועכשיו!


     


    שלב 4 - בדיקת המצב הקיים – מה באמת הפער בין ההוצאות להכנסות שלכם.             פירוט ההכנסות, פירוט ההוצאות, סיכום מצב להבנת משמעות היתרה. מומלץ בפעם הראשונה לערוך רשימה של כל ההכנסות וההוצאות עבור שלושת החודשים שחלפו, על מנת לקחת בחשבון את הכל. העזרים הנדרשים לביצוע הבדיקה: דפי בנק, פירוט כרטיסי אשראי, תלושי שכר, רישום הוצ' מזומן וכד'.


     


    שלב 5 - תוכנית פעולה לכיסוי המינוס (במידה ויש) -  בדקו מהי התוכנית המעשית שלכם לכיסוי המינוס. מצאו פתרונות וקבעו תאריכי יעד לביצוע. בדקו אם הפתרונות שלכם מהווים טיפול בסימפטום (במינוס) או בבעיה עצמה (הקשורה להרגלים בניהול התקציב).


     


    שלב 6 - תכנון תקציב מאוזן – מומלץ לערוך פעם אחת, בתחילת כל חודש. יש להתחיל את איזון התקציב, להגיע לתקציב חודשי נכון ולהיערך להוצאות בלתי צפויות.


    סעיפי הכנסות שכדאי להתייחס אליהן בתכנון: הכנסה מעבודה, קצבה קבועה מהורים או ממקורות אחרים וכל מקור הכנסה נוסף שמתבססים עליו.


    סעיפי ההוצאות יכללו, בין היתר, שכר דירה/משכנתא, תשלומי בית, תחבורה (דלק, ביטוחים), תקשורת, מזון, בילוי, בנק והלוואות וכו'.


     


    שלב 7 – מעקב תכנון מול ביצוע לשמירה על תקציב מאוזן.  


    על מנת לרכוש הרגלים חדשים ניתן להיעזר בתהליך אימון (אישי או זוגי)בו מקבלים המתאמנים כלים לשליטה על הכסף בניהול המשפחתי ליצירת רגיעה כלכלית. במהלך האימון בודק כל משתתף את המצב הקיים במשפחתו, מגדיר מטרות ויעדים לתכנון פיננסי מיטבי, מכין תוכנית פעולה לכיסוי המינוס ולאיזון התקציב ומקבל כלים למעקב ושמירה על תקציב מאוזן, כל זאת תוך התמודדות עם הרגלים ודפוסי חשיבה, שבד"כ אנו "נכנעים" להם  ומונעים מאיתנו לחיות בתכנון.


    כמו תמיד, לוקח זמן לשנות הרגלים. הדברים נראים מסובכים אולם עם סבלנות והתמדה תרכשו מיומנות והתמורה שווה כל מאמץ. שנה חדשה היא הזדמנות טובה להתחיל – צאו לדרך!

תגובות

לילך סולומון

מאמנת אישית ועסקית בכירה וי...

עסקים מומלצים בתחום

ישראל גל  אימון אישי ישראל גל אימון אישי
אימון אישי לשינוי בחיים
דליה  מורג דליה מורג
ד"ר דליה מורג - מאמנת ומגשרת למערכות יחסים מנצחות ופיתוח קריירה