בתהליך..המתן בבקשה.

רון גן ייעוץ עסקי / בלוג

שימור לקוחות

08/12/2010 22:00


  • נקודת מוצא הם לקוחות "חשודים", כל מי שאפשר לעלות על הדעת שיקנה את המוצר או שירות. העסק בוחן בקפידה את ה"חשודים" כדי
    לזהות בהם את הלקוחות בכוח. לאחר מכן מזהים את הלקוחות בכוח המגלים עניין במוצר או שירות ובעלי יכולת תשלום


    שלב הבא הוא הפיכת לקוחות בכוח "כשרים" ללקוחות קניה ראשונה. 


    שלב הבא - הפיכת לקוחות קניה ראשונה ללקוחות חוזרים.


    שלב הבא - הפיכת לקוחות קניה ראשונה ולקוחות חוזרים ללקוחות קבועים. בשלב זה חשוב
    לספק מענה הולם למתחרים.


    שלב הבא - הפיכת לקוחות קבועים ללקוחות סנגורים - המשבחים את העסק וממליצים לקנות ממנו.


    שלב הבא - הפיכת לקוחות סנגורים ללקוחות שותפים. מצב שבו הלקוח והעסק משתפים פעולה. 


    לא ניתן להגיע ל-100% שביעות רצון. חשוב לפתח אסטרטגיה של החזרת לקוחות שנשרו
    מסיבות חוסר שביעות רצון או סיבות אחרות.


    להחזיר לקוחות שעזבו , באופן כללי, קל ומשתלם יותר מאשר גיוס לקוחות חדשים.


    עלות גיוס לקוח חדש עולה כפי-5 לעומת עלות שמירת לקוח קיים. עלות גיוס לקוח חדש והבאתו
    לרווחיות של לקוח קיים יכולה להגיע לעלות
    הגבוהה פי-16 לעומת עלות שמירת לקוח קיים. רוב הספרות במנהל עסקים מתמקדת בתחום המכירות - גיוס לקוחות חדשים, כאשר 

    תחום שימור הלקוחות הנו חשוב הרבה יותר.



    בברכה,



    גן רון



    גן רון -"חשיבה-פתרונות-גישור" 



תגובות
  • טל לרון מורה לשמחה  ערוץ לשפע טל לרון מורה לשמחה ערוץ לשפע - לפני 3184 ימים

    ממליצה לך לפרסם הודעה בפורום הכללי שבה לינק לבלוג הזה. לבקש מחברי קבוצתך להקפיץ עם תגובות את הבלוג ולחגוג עוד ועוד חשיפה של לקוחות חדשים שבעתיד אפשר יהיה לשמר אותם...

רון גן

ייעוץ עסקי