בתהליך..המתן בבקשה.

LRPR - תקשורת אפקטיבית לעסקים / בלוג

הכרתם כבר את השקל הורוד?

04/06/2020 11:44

  • חודש יוני הוא חודש הגאווה,

    וזה הזמן למי שעדיין לא מכיר את "השקל ורוד" להתוודע אליו.

    מדובר במושג כלכלי שגור בעולם הפיננסים.

    המושג מתייחס לכסף של הקהילה הגאה - לא רק בישראל, אלא בעולם כולו

    אם פעם היתה פרדיגמה לפיה משווקים לאנשי הקהילה רק אמצעי מניעה ואלכוהול, הזמנים השתנו ויותר ויותר עסקים, חברות וארגונים מכירים בכוח הכלכלי של הקהילה הגאה ומפנים אליה מאמצים שיווקים יעודיים.

    הסיבה לכך נעוצה בשני סגמנטים עיקריים שכדאי לתת עליהם את הדעת:

    רוב הקהילה הגאה מתנהלת ביחידנות או בזוגיות ללא ילדים, גם בגילאים מבוגרים.

    משמע יש לה הרבה יותר כסף פנוי לכאורה מאשר למשפחות נורמטיביות שיש להן ילדים.

    ככל שמדובר בגברים הומואים , ביחידנות או בזוגיות ללא ילדים, יש כאן שתי משכורות שבאופן סטטיסטי יהיו גבוהות יותר מאשר משכורת של גבר ואשה בתא משפחתי נורמטיבי (הווה ידוע עפ מחקרים כלכליים שגברים משתכרים בהכרח יותר מנשים, לצערנו...)ואם כבר גאווה אז עד הסוף - הוכח שחברי הקהילה הגאה מאוד נהנים ויודעים להוקיר את החיבוק שהיא מקבלת בקמפיינים יעודיים, ובפרט שלא מדובר במס שפתיים.

    ראינו זאת למשל במחאה של הקהילה הגאה לפני כשלוש שנים נגד ההפלייה וחוסר השוויון בפני החוק בכל הקשור לנישואים והקמת משפחה בישראל.

    המון חברות מובילות במשק הצטרפו ותמכו בקהילה הגאה בפומבי, ואף אישרו לעובדים מהקהילה הגאה לשתתף במחאה מבלי שניכו להם יום חופש.

    אותן חברות אף מפרסמות כאמור קמפיינים יעודיים לקהילה, שיודעת לגמול ולרכוש דווקא מאותן חברות ולא (או פחות) מהמתחרות שלהן.

    אם פעם היו אלה חברות קומסטיקה וטואלטיקה, שזיהו את ערך היופי והטיפוח בקהילה כערך מוביל, בהמשך הצטרפו אליהם גם חברות פיננסים (בנקים, ביטוח) וחברות רכב, שזיהו את גם את הכסף הפנוי של הקהילה אבל גם את היותה מכתיבה טרנדים ומובילת משק.

    ככל שהקהילה הגאה, בעיקר הומואים אבל גם מגדרים אחרים בתוכה - לסביות, בי וטרנס, מקימים משפחות - אנחנו גם רואים יותר ויותר פרסומים שפונים אליהם ישירות כמשפחות.

    אם פעם אלה היו בעיקר סוכנויות אימוץ ופונדקאות, היום פונים אליהם גם עורכי דין בתחום המשפחה, מטפלים, מאמנים, יועצים, וגם ספקי מוצרי העשרה ופנאי למשפחה ולילדים. כמובן שגם ענף התיירות לא נשאר מאחור, ומציע נופשים יעודיים למשפחות גאות.

    אגב, בתוך הקהילה זיהו את הפוטנציאל של השקל הורוד והקימו קבוצות נטוורקינג יעודיות של חברי הקהילה. הרעיון שעומד מאחוריהם הוא העצמת השקל הורוד, וניכוס האוהדים של הקהילה אל עסקיה שלה.

    ככל שישנם בעלי עסקים גיי פרנדלי התומכים בקהילה, האגודה למען הלהט"ב יצאה בקמפיין "התו הגאה" אותו היא מחלקת לבעלי עסקים הנאמנים לערכי השוויון והסובלנות כלפי האחר, ובפרט ללקוחות חברי הקהילה הגאה

    אשמח לעמוד לרשותכם בשאלות, הכוונות וייעוץ התקשרות עם הקהילה הגאה

    ליאור רוזנטל

    יועץ תקשורת ואיש יחסי ציבור

    0523238836

תגובות

ליאור רוזנטל תקשורת אפקטיבית לעסקים

אימון ויעוץ תקשורתי - אישי ...