בתהליך..המתן בבקשה.

STL / בלוג

לוגו-מי צריך את זה בכלל?

09/03/2011 12:03


  • לוגו-מי צריך את זה בכלל



    בשביל להבין את הצורך בלוגו-אותו סימן זיהוי בלעדי לחברה או מותג-אנו צריכים להתחיל מההתחלה.

    עוד מראשית הצוויליזציה האדם היה זקוק לזהות - סמל להכרה. זה התחיל הרבה לפני התפתחות השפה הכתובה,

    כאשר ראש כפר של קהילה פרימיטיבית או הקיסר של ציוויליזציה גדולה היה זקוק לסמל ליצירת רושם עמוק על נתיניו. לפיכך, הסימן היה צריך להיות מפואר, שונה ומפחיד, על מנת ליצור פליאה או פחד בנתיניו. אדם מסוים בעל חשיבות לא יכול להיות בכל מקום כל הזמן, אבל הסימן שלו יכול
    כשזה היה חקוק באבן, עץ, מתכת, או צבוע על בד.

    בימי הביניים השימוש בסמלים היה חיוני, אנשים לא ידעו לקרוא ובעלי החנויות השתמשו בסמלים על מנת שלקוחותיהם יוכלו להבחין בין סוגי החנויות.



    הלוגו והמיתוג בעידן המודרני-

    לוגו (בעברית: סמליל) הוא למעשה צורה גראפית, חזותית המייצגת גוף או ארגון ומטרתו לייצר זיהוי והכרה מידיים.

    תופעת המיתוג בהדרגה הפכה להיות חלק בלתי נפרד בשימוש בסחר העולמי.

    כאשר מדובר בעיצוב לוגו, אנחנו צריכים חשיבה של אומן, כי עיצוב לוגו בעולם העסקי הנוכחי שווה למעמד גבוה של העסק שלנו. מעצב הלוגו של זמננו הוא לא רק אמן מסחרי הלוקח סיוע של מחשב מתוחכם אלא צאצא ישיר של האומנים, הסופרים הפסלים של תרבויות עתיקות ושל ימי הביניים מתקדמים.

    דור המעצבים החדש נהנה מנוחות ומותרות של הטכנולוגיה המתקדמת, אבל, בלב, הם היוצרים הטובים של האמנות והביטוי. הם מסוגלים לבטא סמל הכולל חמש או שש מילים! הם עושים רושם לא רק על מדבקת נייר אלא על מוחות של מיליארדי בני אדם אינטליגנטים.

    מעצב לוגו טוב צריך להבין את מורשתו של מיתוג מותגים! לקוח יכול להיות סמוך ובטוח כי עיצוב ייחודי עבור המוצר שלו יכול לפגוע בול במטרה.



    במקרה של עיצוב לוגו לא עומד רק מוח אחד שיוצר, אלא שלושה - הלקוח, מעצב לוגו והקופירייטר. למרות שהדרישה היא מן הלקוח, הסקיצה היא שילוב אמיתי מן השלישייה. בדיוק כמו שתינוק חמוד נולד לשני הורים אוהבים עם עזרה של מיילדת, וגורם לאנשים להפנות את ראשיהם כדי לבהות בו,
    כך גם הלוגו חייב למשוך את הצרכנים שיבהו בו מספיק זמן ויהיו סקרנים מספיק לקחת את המוצר לידיהם ולקרוא את הפרטים על חבילת המוצר. רק אז בעצם אפשר להגיד שהלוגו עשה את עבודתו.



    אז למה באמת אנחנו צריכים לעצב לוגו? הזיכרון הויזואלי שלנו חזק יותר ויש לנו נטייה לזכור מוצרים לפי החזות שלהם. ככל שהלוגו או המוצר יהיו ייחודיים יותר ויעבירו את המסר בצורה הברורה ביותר, כך נזכור אותם יותר.


תגובות
  • - לפני 3175 ימים

    נהנתי לקרוא!

  • אלברט  סויסה אלברט סויסה - לפני 3175 ימים

    אהבתי את ההסבר שלך בנושא הלוגו . מבטיח לצור קשר בקרוב

  • רחל סטיקלרו  האקדמיה לחשיבה אחרת- NLP רחל סטיקלרו האקדמיה לחשיבה אחרת- NLP - לפני 3175 ימים

    כל מילה בסלע!
    המסר החזותי הוא הראשון שמתקבל, וככל שהוא משדר את האג'נדה של בעליו כך הוא ימכור טוב יותר.

  • דבוריק  הר-פז דבוריק הר-פז - לפני 3175 ימים

    נהניתי מאד מןהכתוב. אני יודעת מה החשיבות של לוגו טוב אבל למדתי מהבלוג על ההסטוריה של הסמלים. תודה על הלמידה שלי ונהניתי לקרוא בלוג הכתוב היטב.

  • חנה  קריספין חנה קריספין - לפני 3175 ימים

    נהנתי לקרוא. מחכים ומעשיר. תודה

טלי לוי-ארביב - עיצוב ואיור

מעצבת גרפית ומאיירת