בתהליך..המתן בבקשה.

קטי פישר - כתיבה יוצרת עריכה ספרותית סופרת

מילות מפתח: בחלוף הרכבות , כתיבה ועריכה , קטי פישר , עריכה ספרותית , כתיבה של ספר , הכלבלב בנעליים , סדנאות כתיבה אונליין , סדנאות כתיבה , כתיבה יוצרת , ליווי ספרותי פרטני

אודות העסק

סופרת ועורכת ספרותית,
בעלת תואר ראשון בפילוסופיה ותואר שני בספרות במסלול לכתיבה יוצרת,
מנחה סדנאות לכתיבה יוצרת ולכתיבת סיפורים.
מנחת קבוצות מוסמכת.
בעלת ניסיון של 30 שנים בהנחיה ובאימון במסגרות שונות.

המשמעות של קליופה:
--------------------------
"קליופה" פירושו ביוונית עתיקה "קול נעים",
"קליופה" היא המוזה הבכירה והנכבדה ביותר מבין תשע המוזות במיתולוגיה היוונית האחראית על הביטוי המילולי, ה...

קרא עוד...

שירותים

עריכה ספרותית / לשונית של ספרים
עריכה ספרותית
היום אולי יותר מאשר בעבר כותבים רבים מנסים מזלם בשליחת כתב ידם להוצאות הספרים, כדי לזכות ולהוציא את פרי עטם בהוצאה טובה ומוכרת.

לא מעט מכותבים אלה, אם לא רובם, נדחים על-ידי הוצאות הספרים, כיוון שלא כל כתב יד מוכן כפי שהוא – ברמה של כתיבה ראשונית – להישלח להוצאה.
על-כן,מומלץ להגיש את כתב היד לעריכה מקצועית לפני שליחתו להוצאת ספרים.
הגשת החומר הגולמי, כשהוא לא ערוך בקפידה – הן לשונית והן רעיונית – פוגם בסיכוייו לזכות בהוצאת ספרים שתיקח אותו תחת חסותה.

על אחת כמה וכמה המלצה זו תקפה גם לכל אותם הכותבים הבוחרים להוציא את כתב ידם בכוחות עצמם ולא דרך הוצאת ספרים מוכרת, אם לאחר שנדחו על-ידי כמה הוצאות או שהמחיר שנדרשו לשלם להוצאה שהסכימה להוציאו היה גבוה מאוד, ואם מכל סיבה אחרת.

כבוגרת תואר שני בספרות במסלול לכתיבה יוצרת, כמנחה של סדנאות לכתיבה יוצרת וביטוי עצמי וכמי שפרסמה ספר בהוצאת ספרים וסיפורים קצרים בכתבי עת (ראה/י פרטים בדף – דע את קטי פישר), אוכל לייעץ, לערוך ולהכין את כתב היד כך שיהיה במיטבו לפני הגשתו.

כתב היד יעבור ליטוש הן ספרותי והן עריכה לשונית.


מהי עריכה ספרותית
עריכה ספרותית נכנסת לנבכי היצירה של המחבר, והיא באה בד בבד עם העריכה הלשונית.

ניתן להשוות עריכה ספרותית לליטוש יהלום. העורך הספרותי מלטש את הטקסט עד שיהא נהיר, צלול ומדויק.

עריכה ספרותית היא בין השאר פעולה של פרשנות, התלויה גם בשיפוטי טעם של העורך. עריכה מעין זו יכולה להציע בין היתר לשנות את מבנה הספר, את סדר פרקיו; את סוג המספר כמו לעבור מגוף ראשון לגוף שלישי; להוריד או להעלות את משלב הלשון; להוריד אמירות מפורשות מדי או נדושות מדי; ועוד. לעתים מתבקש לשכתב פסקאות שלמות שמסיבה כלשהי לא צלחו תחת ידיו של המחבר וזקוקות למגעו של אדם פחות מעורב, אך מעורב מספיק, המכיר היטב את קולו של המחבר ומבין לעומקו את הספר ואת מה שדרוש לו.

במלאכת העריכה הספרותית נדרש העורך הספרותי להכרעות ספרותיות, לדמיון שופע, רגישות ופתיחות. כמו כן, עליו להיות קשוב ונאמן לטקסט המקורי.

בעריכה ספרותית מתקיים שיתוף פעולה הדוק ודיאלוג יצירתי, בין העורך הספרותי למחבר, שהרי בסופו של דבר מדובר ביצירה של המחבר.



כמה קווים מנחים בעריכה הספרותית:


•בחירת סוג המספר.

•בדיקת מבנה הספר וסדר פרקיו.

•הבחנה בין עיקר וטפל.

•הורדה או העלה של משלב לשון.

•חידוד ייחודן ואפיונן של הדמויות השונות, אם בהתאמת המשלב הלשוני לסגנון ואם באמצעים חזותיים אחרים.

•ליטוש דיאלוגים, כך שיקדמו את העלילה ויהיו אמינים.

•הקפדה על זמני התרחשות העלילה, ועל המעבר מגוף ראשון לשלישי.

•שמירה על עקרון "שמינית הקרחון" של המינגווי – לא הכול צריך להיות גלוי. הקורא צריך להבין דברים גם מתוך מה שלא נאמר ולהשלים פערים על סמך הבנתו, ידיעותיו ודמיונו. מה שלא נאמר במילים נוכח בטקסט לא פחות מכל מה שכן נאמר.

•צמצום אמירות מפורשות, פירוט יתר וחזרות, במידת האפשר.

•צמצום ומחיקת קלישאות ואמירות נדושות.

•שכתוב פסקאות והטקסט במידת הצורך.



כמה קווים מנחים בעריכה לשונית:
•הקפדה על תקינות לשונית ועיקור שגיאות לשון נפוצות, תוך כדי התאמה לשפה של הדמויות (לשם יצירת האוטנטיות - התקינות הלשונית צריכה להתאים למשלב הלשון ולרמה בה משתמשים הדמויות).

•פיסוק וחלוקה נכונה למשפטים ולפסקאות.

•הגהה.

•שימוש מדויק ומגוון בפעלים.
קבלת פרטים
לעוף עם הסיפורים שלך על כנפי הקרוסלה - אמנות הסיפור והסטורי-טלינג
סדנאות לכתיבה יוצרת
_________________



סדנאות בהן את/ה יכול/ה להביא לידי ביטוי את סיפור חייך ואת הסיפורים שחלמת לספר ואולי לא העזת!



סדנה לכתיבת סיפורים – מתחילים:
__________________________

מטרת הסדנה: התנסות מעשית וחוויתית בכתיבה יוצרת ככלי לביטוי עצמי ולמודעות עצמית, תוך כדי הקניית כלים ספרותיים.

למי מיועדת הסדנה: כל שוחרי העט, בגלוי ובסתר, אוהבי הספרות והמילה הכתובה ובכלל כל מי שחפץ להעמיק את יכולתו לבטא את עצמו בכתב.

מנחה: קטי פישר, סופרת, בעלת תואר שני בספרות במסלול לכתיבה יוצרת, מנחת קבוצות וסדנאות לכתיבה יוצרת ומאמנת.

משך הסדנה: 5 מפגשים של שעתיים, המתקיימות אחת לשבוע.

מקום הסדנה: המפגשים יתקיימו בזום, או פרונטלית בכול מקום בו מתארגנת קבוצה לקיום סדנה כזו.

שיטת הלימוד: תהליך הכתיבה מלווה בתרגילי גירוי באמצעות תמונות, ציורים, חפצים אישיים, חלומות, מוסיקה ועוד. כמו-כן, החל מהמפגש השני או השלישי, כל מפגש יכלול ניתוח ומתן משוב על הטקסטים שהמשתתפים כותבים.

הקניית כלים ספרותיים בסיסיים לשם העשרה והרחבת היריעה לביטוי העצמי המילולי, באמצעות לימוד של מושגים והבחנות בתחום הכתיבה ועולם היצירה הספרותית, תוך כדי קריאה משותפת וניתוח יצירות ספרותיות.


כמה מנושאי המפגשים במהלך הסדנה:
_____________________________

1.מתחילים לכתוב: התנסות ראשונית וחווייתית בכתיבה.
2. כיצד לבנות סיפור שיעורר עניין - מושגים ראשונים על מבנה הסיפור הקלאסי
3, לעוף על כנפי הדמיון: והקרוסלה - כתיבה אינטואיטיבית.
4. פתיחות שמעוררות עניין - תרגול של פתיחות לסיפורים.
5. לכתוב על עצמי תחת מעטה הבדיה.


הערה: התכנים והיצירות מותאמים לצרכים והקצב של המשתתפים בסדנה.


סדנה לכתיבת סיפורים – מתקדמים:
__________________________

מטרת הסדנה: העמקת מיומנויות הכתיבה ככלי לביטוי עצמי וככלי ספרותי, המשך הקניית כלים ספרותיים.

למי מיועדת הסדנה: לכל מי שהשתתף בסדנה למתחילים במסגרת קליופה או כל מי שעבר סדנאות כתיבה במסגרות אחרות ומעוניין להמשיך ולפתח את מיומנויות הכתיבה שלו, ולאנשים המעוניינים לכתוב ספר.

משך הסדנה: שלב ראשון -5 מפגשים של שעתיים. שלב שני - בהתאם להתפתחות וצרכי הקבוצה.

נושאי הסדנה: הנושאים יותאמו להרכב המשתתפים ולצרכים שיעלו מהקבוצה.

בסדנה למתקדמים ישנה אפשרות של שילוב בין השתתפות בסדנה המיועדת לקבוצה לבין השתתפות במפגשים אחד על אחד –ליווי אישי והכוונה לכתיבה למי שרוצה לכתוב ספר או יצירה ספרותית כל שהיא ולהוציאה לאור.

אפשרות נוספת: אימון אישי לכתיבה – מפגשים אחד לאחד על פי צרכי הלקוח, מבלי להשתתף בסדנה הקבוצתית.
קבלת פרטים
כתיבה של סיפורי חיים או ביוגרפיות
הפנייה של לקוח פוטנציאלי הרוצה להוציא ספר ביוגרפי או של סיפורי חיי משפחה ומחפש כותב ועורך. העמלה היא עבור סגירת העסקה של כתיבת הספר.
קבלת פרטים

כל השירותים (12)

חוות דעת

כרמית אלבק

סופר מעניין מחכה לעוד מקטי
קרא עוד...

רינה רוטברג  הסיפור האישי שלך רינה רוטברג הסיפור האישי שלך

קטי תרגלנו איתנו משפטים מעוררי כתיבה - ובכך זכינו. קטי הראתה לנו כיצד אפשר לשפר את סקרנות הקורא, כיצד לשפר את הכתיבה שלנו. יישר כוח! לקטי יכולת מי...
קרא עוד...

סרטונים


סרטון שלי ביוטיוב במסגרת הפרויקט "סופרים קוראים" הארכיון של סופרי ישראל בו אני מציגה את עצמי וקוראת קטע מספרי "ליביה אהובתי".

בלוג

איך אפשר לעוף עם הסיפורים על כנפי הקרוסלה איך אפשר לעוף עם הסיפורים על כנפי הקרוסלה

איך אפשר לעוף עם הסיפורים על כנפי הקרוסלהמאת: קטי פישרודאי תשאלו, מה הקשר בין סיפורים לקרוסלה? הגם שאני ידועה כמי שיודעת לחבר בין דברים שעל פניו אין ש...
קרא עוד...

סיפור אישי, חשיפה, פילנתרופיה וכול מה שביניהם סיפור אישי, חשיפה, פילנתרופיה וכול מה שביניהם

סיפור אישי, חשיפה, פילנתרופיה וכול מה שביניהםמאת: קטי פישרלאור הכותרת של מאמר זה ודאי תשאלו, מה הקשר בין כתיבת סיפור אישי, שיש בו מידה לא מבוטלת של חש...
קרא עוד...

וונדר וומן בספרות, בקולנוע, בטלוויזיה ובמציאות וונדר וומן בספרות, בקולנוע, בטלוויזיה ובמציאות

וונדר וומן בספרות, בקולנוע, בטלוויזיה ובמציאותמאת: קטי פישרבעקבות יום האישה הבינלאומי וחודש האישה, בחרתי הפעם לעסוק בדמותה של וונדר וומן, על גלגוליה ה...
קרא עוד...

קסמים, סיפורים ומה שביניהם קסמים, סיפורים ומה שביניהם

קסמים, סיפורים ומה שביניהםמאת: קטי פישרהרבה מאתנו מאמינים שמלאכת היצירה באשר היא כרוכה בראש ובראשונה בהשראה, והיד העוסקת במיוחד ביצירה של סיפורים היא ...
קרא עוד...

היצירה הספרותית כבְדָיָה וכאמת לאמיתה היצירה הספרותית כבְדָיָה וכאמת לאמיתה

היצירה הספרותית כבְדָיָה וכאמת לאמיתהמאת: קטי פישרהיצירה הספרותית במהותה היא בְּדָיָה, ובכול זאת האם ניתן להתייחס לעולם שנחשף באותה הבדיה כאמת לאמיתה?...
קרא עוד...

המשמעות של שבוע הספר עבורי המשמעות של שבוע הספר עבורי

מה המשמעות של שבוע הספר עבורי:קטי פישר – סופרת, מנחת סדנאות כתיבה ועורכת ספרותיתהמשמעות של שבוע הספר העברי עבורי מתחלקת לשתיים: האחת – המשמעות בתקופת ...
קרא עוד...

לכל העדכונים

קטי פישר סופרת

סופרת, כתיבה יוצרת, עריכה ס...