בתהליך..המתן בבקשה.

ליבי גרינברג / בלוג

חטיף גרנולה בריא

01/08/2014 13:48

  • הכי כיף שיש תמיד איזה נשנוש בבית במיוחד כשמופיעה הכמיהה למתוק

    לא פעם, כאשר אני מגיעה לבתי מטופלי , צץ לו פתאום בין דפי התשאול איזה חטיף תמים למראה שנוהגים לאכול אותו בין הארוחות ולייחס לו ערך בריאותי כלשהו, בשעה שאני מלמדת לקרוא תוויות מזון פתאום מגלים שהמרכיב הראשון או השני הוא סוכר וכדי שהוא יחשב לבריא הסוכר צריך להופיע במקום השלישי ומעלה ברשימת המרכיבים, אם בכלל , או שהוא מסתתר תחת שמות בדויים כמו :גלוקוז, סירופ גלוקוז,פרוקטוז, פרוקטוזה, סוכרוז, דקסטרוז, מלטוז, מלטוקסדין וכד'

    מה שיותר מטריד שאחרי הסוכר או מתחזיו משתרכים עוד כל מיני שמות לא מוכרים ביניהם שומנים וצבעי מאכל מלאכותיים.
    לפני שאתם נבהלים ומנסים להעלים שוב, ללא הצלחה, את הסוכר מחייכם אולי דווקא כדאי להתחיל להכניס לגופנו כמות גדולה ככל האפשר של מרכיבים טובים ומזינים, ולהיפטר מכל הרכיבים הלא מזוהים
    בשלב ראשון כדאי להתחיל לקרוא תווית מזון או יותר פשוט תכינו לבד , אם לא עבורכם אז לפחות לילדיכם – במיוחד עכשיו בחופש כשהילדים שוהים בבית , כדאי שיהיו בנמצא כמה חטיפים כאלה, והנה אחד ממש פשוט וסופר מתוק שיכול להחליף בקלות כל חטיף גרנולה מעובד


    אז מה צריך?
    2.5 כוסות שיבולת שועל
    מעט מלח אטלנטי
    1 בננה מעוכה
    חצי כוס סירופ מייפל
    3 כפות סוכר קוקוס – למי שאוהב ממש מתוק
    חצי כוס שמן קוקוס


    איך?
    חממו תנור ל 180 מעלות
    שמנו תבנית 30*20 בשמן קנולה
    ערבבו את כל החומרים הרטובים, הוסיפו את המלח ושיבולת השועל ערבבו שוב ולבסוף הוסיפו את הבננה.
    מיזגו לתבנית והכניסו לתנור למשך 20 דק' או עד ששיבולת השועל מזהיבה, הוציאו קררו מעט והכניסו למקפיא למשך שעה, חיתכו לריבועים ואיכלו בהנאה.
    רוצים עוד מתכונים לחטיפים בריאים לילדים?
    ב11.8 יתקיים מפגש ייחודי המשלב מתכונים לחטיפים בריאים ופעילות גופנית קלילה בבית עם הילדים – נפיג מתחים ונתרום לאווירה משפחתית רגועה ונעימה לפרטים נוספים

תגובות

ליבי גרינברג

ייעוץ תזונתי לאורח חיים ברי...