בתהליך..המתן בבקשה.

טלי פיירשטיין / בלוג

10 הטעויות שכולנו עושים – בהרצאת חבר מרכזי - ואיך לתקן אותן

12/10/2014 14:22

  • הבמה הניתנת לעסקים כאשר הם "חבר מרכזי" מאפשרת לעסקים להיות במרכז למספר דקות ולקבל חשיפה שלא מקבלים אותה ביומיום.
    הכנתי בשבילך את המתכון הסודי שהופך את הרצאת "החבר המרכזי"
    להרצאה מדויקת, מובחנת, קולחת, זכירה והחשוב ביותר –הופכת את השומעים שלך למשווקים שלך.


  • קבלו את מצעד 10 הטעויות – ואיך מתקנים אותן:

    1. לא מתכננים - טעות שנובעת או מביטחון מופרז (אני יודע/ת הכל על העסק שלי, מה אני צריך /כה להתכונן?! אני יודע/ת בדיוק מה להגיד!) , או מחוסר ההבנה עד כמה הרצאה בת 10 דקות יכולה לתרום לעסק שלכם. התיקון: 10 דקות זה מעט זמן. חשוב/י מה הכי חשוב להגיד היום בעסק שלך.

    2. מדברים על עצמנו – חבר מרכזי אינו עליך. הוא גם לא על העסק שלך. בעלי עסקים רבים טועים לחשוב שב -10 הדקות הללו הם צריכים לדבר על עצמם.  ואז הם מספרים על ההיסטוריה שלהם, על ההכשרה שלהם ועל מה הם עושים יום יום בעסק.  טעות.  התיקון: חפש/י מה בעסק שלך יכול לעניין אחרים ומה הערך האמיתי שאת/ה מביא/ה.

    3. לא קובעים מטרה עסקית אחת ברורה וממוקדת –  חבר מרכזי זו במה שיווקית. וכמו כל הנושאים השיווקיים – הם נגזרות של החלטות / מטרות עסקיות. מה המטרה שלשמה הגעת לדבר היום? מה קורה בעסק שלך שהכי צריך קידום כרגע?  תיקון: קבע/י מטרה בודדת ורק עליה תדבר/י.

    4. חוסר מיקוד – מספרים על הכל בעסק- כל המוצרים / כל השירותים מוזכרים. כל קהלי היעד וכל הלקוחות מוזכרים גם הם.  תיקון: בחר/י רק אספקט אחד של העסק ודבר/י עליו

    5. לא מעבירים מסר ברור- בוודאי יצא לך לשמוע פעמים רבות טקסטים שבהם בכלל לא ברור מה רצה האדם להגיד... זוכר/ת פעמים כאלו? התיקון: חשוב / בי מה הכי חשוב לכם להגיד – מה הדבר הכי חזק שאיתו תרצה/צי שהקהל יקבל מהרצאתכם? מה המסר החשוב לך שאמור להיטמע עמוק בזיכרונו של השומע?

  • רוצים לדעת יותר על איך להפוך כל הרצאה להרצאה מרשימה, ממוקדת ושיווקית?
    כתבתי על זה דוח מיוחד. לחצו כאן לקריאה. 


  • 6. מניחים שהשומעים הם גם קונים- רוב האנשים מדברים לקהל ששומע אותם כחברים מרכזיים, כאילו הקהל הזה הם לקוחות. טעות.  רוב האנשים שישמעו אתכם אינם הלקוחות שלכם.
    תיקון: השתמש/י בזווית תוכן שתייצר מהקהל הזה, משווקים – שיודעים לחזור על המסר ולהביא לך הפניות מדויקות.

    7. לא מבינים/ לא מעבירים את הצורך של הלקוח – אנשים קונים משהו כי הם צריכים מאד פתרון לנושא מסוים בחייהם. אנשים לא קונים מוצר / שירות, אלא תוצאה או תחושה. האם את/ה מבין את הסיבה האמיתית שבגללה רוכשים ממך את המוצר / שירות שלך?  אם כן, הכנס/י את הסיבה הזו לתוך הרצאתך. אם לא -  מצא/י את הסיבה מדוע קונים ממך!

    8. לא מציגים פתרון ברור ומובחן- כאשר אנחנו מבינים מה הצורך של הלקוח, זה מאפשר להציג את הפתרון שלנו באופן ברור ומוחשי – מדוע אנחנו הפתרון הטוב ביותר עבורו לכאב / צורך שהוא חש בחייו.  מעט מאד אנשים מציגים את המוצר שלהם כפתרון לבעיה. יותר אנשים מציגים את המוצר / שירות שלהם מהזוית של התכונות שלו.  תיקון:  דבר/י על המוצר / שירות שלך במושגי תוצאות ותמונת עתיד של הלקוח לאחר שהוא יצרוך את המוצר.

    9. מצגת עמוסה / לא ברורה / לא קיימת / לא אפקטיבית – מצגת היא עזר טכני. היא עוזרת לך כמרצה לזכור את סדר הדברים והנושאים עליהם רצית לדבר. היא לא חובה אך היא בהחלט משדרגת כל הרצאה... אלא אם – היא הופכת להיות תחרות על תשומת הלב של השומע. כי קהל יכול לעשות רק דבר אחד בכל פעם – או להקשיב למרצה או להסתכל (לקרוא) מצגת מוקרנת על מסך.  ברגע שהמצגת עמוסה ומלאה בפרטים- האנשים יקראו ויפסיקו לשמוע אותך.  התיקון: לוודא שהמצגת עובדת איתך ועבורך ולא מפריעה לך להעביר את המסר שלך לקהל.

    10. לא מתכוננים-  פשוט. לא עושים חזרות על ההרצאה. כותבים אותה בקוים כלליים או בנקודות וחושבים שאפשר לאלתר במקום. התוצאה – מסרים מבולבלים, שיכחה של מה שרצינו להגיד, לא נאמרים דברים קריטיים, יש הרבה אהההה.... באמצע ובאופן כללי הרושם שנוצר הוא שאין לנו מושג על מה אנחנו מדברים. התיקון: לעשות חזרות לפחות 10 פעמים לפני הרצאה.

  • לסיכום, חבר מרכזי זו במה שיכולה להיות אפקטיבית במיוחד.
    לא חבל לפספס? 
    הקדישו לזה מחשבה ותכנון, הביאו ערך לקהל שמקשיב לכם ואל תניחו לשווא שהם יקנו.
    עדיף שהם ימליצו עליכם.  
    ואם עדיין אתם לא בטוחים איך ומה בדיוק לעשות-  חפשו אותי בחנות הקרדיטים. :-) - שעה אחת ואתם יוצאים עם 10 דקות פצצתיות! 
    http://www.bizmakebiz.co.il/CreditStore/3996/
    טלי 

תגובות
  • כרמלה טל  תיאום פגישות עיסקיות כרמלה טל תיאום פגישות עיסקיות - לפני 2057 ימים

    מעניין.... שובר מיתוסים.... לדוגמא: לא לספר על ההסטוריה שלנו ואיך הגענו לעסק, לא לספר על פעולות יומיומיות (לא חשבתי שצריך לחפור בנושא אבל להזכיר בקצרה...), להתמקד על אספקט אחד בלבד.... נתת לי חומר למחשבה... אני חברה מרכזית חודש הבא - צריך להכין שיעורי בית...

  • טלי פיירשטיין  Triple Impact טלי פיירשטיין Triple Impact - לפני 2057 ימים

    הי כרמלה .. תודה על התגובה. לא לספר על עצמנו, הכוונה אינה לא לספר על המקצועיות שלנו, אך יש דרך לעשות זאת באופן כזה שתהיה רלוונטיות גבוהה מאד בין פרטי קורות החים שאת מזכירה ובין התוכן שאת מעבירה. אשמח להרחיב על כך או בשיחה או יותר טוב, הזמינו אותי כקבוצה להעביר 10 דקות על איך מעבירים חבר מרכזי אפקטיבי :-) .

  • כרמלה טל  תיאום פגישות עיסקיות כרמלה טל תיאום פגישות עיסקיות - לפני 2056 ימים

    תודה טלי.

  • דורית לוז - "לזוז" אימון  שמזיז עצמאים שרוצים יותר דורית לוז - "לזוז" אימון שמזיז עצמאים שרוצים יותר - לפני 2056 ימים

    "עשר הדקות" שלך היו מצוינות, הבטחת לנו הרצאה פצצה וכזו היא היתה;

    טלי,
    איזה כיף לפגוש סנדלר שאינו יחף - היית ממוקדת, נתת שפע של ערך גם למי שעד כה הסתפק רק בדקה בת 60 שניות, ולא ניצל את הבמה המצויינת הזו וגם למי שכבר עמד מול קהל!

    עשית בתחילת ההרצאה שלך דבר נהדר, שהוא כשלעצמו ראוי להיחשב כטיפ לכל מי שנותן 10 דקות:-
    אחרי משפט או שניים פנית אלינו בחיוך גדול ואמרת:
    "אני לא רואה שאתם עם מחברות ורושמים"... -זה יופי של הנעה לפעולה, כי לפעמים אנחנו פשוט מתעצלים לרשום, ומה שהיד רושמת, המח זוכר יותר בקלות :-)


  • שרית שחם  מנטורית להצלחה בנדל"ן שרית שחם מנטורית להצלחה בנדל"ן - לפני 2056 ימים

    לאחר ששמעתי אותך כחברה מרכזית, ולאחר שעזרת לי בהכנת 10 שלי עצמי, כל שנותר לי הוא להמליץ עליך בחום לכל אחד ואחד שמבין את החשיבות והמינוף של חבר מרכזי. 10 דקות זו הזדמנות מצוינת למינוף עיסקי

  • טלי פיירשטיין  Triple Impact טלי פיירשטיין Triple Impact - לפני 2056 ימים

    איזה כיף של פרגונים והמלצה חמה. גם מדורית וגם משרית. תודה ענקית.

  • גנית רוגלית  מנחה לתקשורת ומגשרת גנית רוגלית מנחה לתקשורת ומגשרת - לפני 2056 ימים

    טלי, תודה על טיפים מעולים ל 10 דקות... מאמצת בחום ♡

  • חגית  מור חגית מור - לפני 2036 ימים

    תודה, טיפים מעולים ומלמדים.

  • מרכז ישכיל לקורסי NLP  דמיון מודרך וסדנאות מרכז ישכיל לקורסי NLP דמיון מודרך וסדנאות - לפני 2036 ימים

    תודה רבה, טלי,
    מה זה עזרת לי!
    התכוונתי לחקות את קודמיי וחשבתי שהם יודעים מה שהם עושים...
    אני הולכת ברגע זה לשפץ את המצגת ואת ה"אודות" שלפני.
    בהצלחה לכולם,
    רונית ישכיל

  • טלי פיירשטיין  Triple Impact טלי פיירשטיין Triple Impact - לפני 2036 ימים

    תודה רונית, שמחתי לעזור .

    בכל מקרה, אני הולכת לדבר על התוכן הזה בדיוק כחברה מרכזית ב 4.11 - בירושלים אצל טלי מאמא וב 9.11 בתל אביב בקבוצתה של ענת ברבי. מוזמנים.

  • גילה אזולאי  ייעוץ כלכלי גילה אזולאי ייעוץ כלכלי - לפני 2036 ימים

    טלי תודה רבה על הטיפים המדוייקים.
    זה בא בדיוק בזמן. ביום חמישי אני חברה מרכזית בפעם הראשונה.
    תודה :-)

  • טלי פיירשטיין  Triple Impact טלי פיירשטיין Triple Impact - לפני 2036 ימים

    בהצלחה גדולה גילה.
    אם תרצי בחנות הקרדיטים יש לי מוצר של "מיקוד ובניית הרצאת 10 דקות" .
    שעה של עבודה בטלפון או בסקייפ ואת מסודרת :-)

  • סטו וסרמן  - ביטוח  איתנות פיננסית סוכן ביטו סטו וסרמן - ביטוח איתנות פיננסית סוכן ביטו - לפני 2036 ימים

    כללי זהב לבניית הרצאה
    תודה על הפירוט

  • אלונה קטוביץ  גרפיקטו -רעיונות מעוצבים אלונה קטוביץ גרפיקטו -רעיונות מעוצבים - לפני 2028 ימים

    תודה טלי! בהחלט עוזר להתמקד

  • אושרת בן שמשון  יחסי ציבור וניהול משברים אושרת בן שמשון יחסי ציבור וניהול משברים - לפני 2016 ימים

    טלי את מדהימה ומקצוענית. תודה על הערך הרב שהקנית לי. אושרת

  • יעל מגן  נטורופתית ורפלקסולוגית יעל מגן נטורופתית ורפלקסולוגית - לפני 2009 ימים

    תודה רבה מאוד מועיל, כל כך ממצה

  • חגית מעוז  השמחה היא הקול חגית מעוז השמחה היא הקול - לפני 1995 ימים

    יופי שלי טיפים.... תודה רבה רבה!!

  • יהודה  בנך יהודה בנך - לפני 1994 ימים

    חשוב מאוד לכל מי שעושה 10 דקות לקרוא ולהפנים את הטיפים האלו. תודה טלי.

  • ענת מידן  מידן -הוצאת ספרים אישיים ענת מידן מידן -הוצאת ספרים אישיים - לפני 1993 ימים

    מצוין, בהיר וממוקד. תודה טי שריכזת למעננו את כל הדברים החשובים באמת בהעברת ה"חבר המרכזי".

טלי פיירשטיין Triple Impact

פיתוח הרצאות ואימון להופעה ...