בתהליך..המתן בבקשה.

סטודיו רונית - מיתוג ועיצוב מסרים שיווקיים / בלוג

מחיר גבוה יותר הוא לא תמיד יקר יותר... ומה הקשר בין תמחור למיתוג

26/10/2020 17:00

  • אתמול בקשתי להתייעץ באחת מקבוצות הפייסבוק על מוצר מסויים שקיים ב 2 חברות שונות - מוצר של איזו חברה מומלץ יותר.
    המוצרים של 2 החברות זכו להמלצות, כל משתמש והעדפה שלו.
    חלק גדול מהממליצים על מוצר א׳ ציינו שאחד השיקולים שלהם זו העובדה שמוצר ב׳ יקר משמעותית ממוצר א׳.
    האומנם?
    מוצר א׳ מופיע בחלק מהאריזות במשקל של 450 גרם ובאחרות ב 500 גרם. מוצר ב׳ תמיד במשקל של 800 גרם.
    חישוב פשוט מראה שבמשקל 450 גרם אין ממש הבדל במחיר לגרם ובמשקל של 500 במקום 16 ש״ח - העלות היא 18 -
    אין ספק שההבל בין המוצרים הרבה יותר קטן ממה שנתפס בין העונים ושאם קיים הבדל משמעותי באיכות הוא זניח. אם אין הבדל המחיר בהחלט מהווה פרמטר מבדל. בגלל הפערים בתשובות מה שנותר לי זה להתנסות בשניהם ולבחור מה נכון לי 🙂


    איפה_זה פוגש את_העסק שלנו?
    חלק מתהליך המיקוד העסקי זו היכולת למצב את המוצר שלנו מול המתחרים, היכולת להגדיר תועלת מול עלות ואיך הוא נתפס אצל הקהל בהשוואה למתחרים/קולגות.
    העובדה שעסק אחד לוקח על אותו שירות או מוצר מחיר גבוה יותר לא בהכרח מעידה על כך שהוא יקר יותר. 
    תמיד חשוב לדייק את הצורך של הלקוח ולהסביר לו #מה_התמורה, התועלת שיקבל עבור כספו. חשוב להגדיר ללקוח מה הערך, התועלת שיקבל, מה יחווה ויקבל בתהליך, זמן השקעה, מקצועיות, כמות... ואיזו תוצאה, תועלת יקבל. 


    לפני מס׳ חודשים פנתה אלי בעלת עסק להצעת מחיר על מיתוג. בסופו של דבר פנתה לקולגה ועבדה איתה. לא מזמן כשחיפשתי איור לדף נחיתה שבניתי זיהיתי את ה״לוגו״ החדש שיצרה הקולגה לאותה בעלת עסק בבנק התמונות איתו אני עובדת עם שינוי מינורי. 
    יכול להיות שעלות השירות שלי היתה קצת גבוהה יותר, בסופו של דבר התמורה שהיתה מקבלת אצלי היתה גדולה ובעלת ערך רב יותר - לוגו ייחודי שהיה מעוצב על דף נקי מאפס, מותאם לתהליך מיקוד שעברנו ולהגדרת העסק - מיתוג אמיתי שהוצר והותאם להגדרת העסק ולא אייור יפה מבנק תמונות


    אם נערכה שיחת תאום ציפיות בין שתיהן והיתה ידיעה ובחירה זה בסדר גמור, לעיתים אנו מתפשרים כמות / איכות / השקעה... מקשיי תקציב או הבנת הצורך. אבל אם לא אז אותה בעלת עסק שילמה מחיר על מוצר שלא באמתמהווה מיתוג מבדל לעסק שלה, קיימת אפשרות שמחר היא תפגוש את הלוגו שלה בעיצוב או כלוגו של עסק אחר...
    לצערי זה קורה לא מעט.


    מחיר גבוה יותר או לא בהכרח אינדיקצי למחיר יקר וזול, הכל פונקציה של מה הלקוח שלך מקבל ממך או מבין שהוא מקבל ממך.
    זה לגמרי חלק מתהליך המיתוג של העסק.


    #מיתוג   #מיקוד_עסקי
    #סטודיו_רונית    #סטודיורונית

תגובות

רונית ברק מיתוג ועיצוב אתרים

תהליך מיקוד ואפיון העסק | ע...