בתהליך..המתן בבקשה.

רות שפיר נטורופתית ויועצת לאורח חיים בריא / בלוג

במיה

31/08/2018 17:13

  • במיה     Okra


    צמח חד שנתי ממשפחת החלמיתיים המגיע לגובה של שני מטרים.

    עונת הבמיה בשווקים בין מאי לספטמבר.

    הבמיה ראויה לאכילה לאחר בישול, אולם היא שנויה במחלוקת בגלל טעמה, הריר של התרמילים והמרקם שלה.

    אבל דווקא במרקם המיוחד הרירי טמונה הסגולה בריפוי ריריות מערכת העיכול.


    ערך תזונתי ויתרונות בריאותיים


    בזכות היתרונות הבריאותיים הגבוהים של הבמיה, היא זוכה לתואר "סופרפוד".


    ב-100 גרם במיה יש 22 קלוריות. יש בה וויטמין A וויטמינים מקבוצה B ביניהם חומצה פולית החיונית לנשים הרות או לנשים שמתכננות הריון, וויטמין K, וברזל.

    היא מהווה מקור טוב לוויטמין C ועשירה בסיבים תזונתיים ובמינרלים – סידן, מגנזיום, נתרן, אשלגן. 


    הבמיה מפחיתה רמות הגלוקוז בדם ומסייעת לטיפול בסוכרת. אולם מי שנוטל תרופה בשם מטפורמין לא מומלץ לאכול במיה.

    היא עשירה בסיבים מסיסים המסייעים בהורדת רמות כולסטרול בדם.

    הסיבים המסיסים גורמים להרגשת שובע מהר יותר ולמשך זמן ארוך. לכן הבמיה מועילה לאנשים בדיאטה.

    הסיבים הריריים שבבמיה משפרים יעילות מערכת העיכול ומאפשרים לפרק מזון ביתר קלות.

    הבמיה מכילה נוגדי חמצון פלבנואידים וקוורצטין המפחיתים רמות עייפות ודיכאון.

    הבמיה מכילה לקטין המאט התפתחות סרטן השד ופקטין המצוי בקליפת הבמיה בולם צמיחת תאי מלנומה גרורתית.



    איך בוחרים, מאחסנים ומבשלים במיה


    במיה טובה ואיכותית היא במיה שלמה ללא פציעות. לתרמילים "זקנים" יש שעריות דוקרניות ולא כדאי לקנות אותם.

    הבמיה נשמרת מספר ימים במקרר בתוך שקית ניילון או במקפיא לאחר שקוטמים את קצוות התרמילים.

    לפני הבישול חשוב לייבש היטב את הבמיה. מומלץ לטגן אותה קלות לפני שמכניסים לתבשיל.

    כדי שהבמיה תפריש פחות ריר בבישול, כדאי לשלב אותה עם מרכיבים בעלי חומציות גבוהה כמו עגבניות, לימון וחומץ ולהיזהר שלא תיפצע.

    הבמיה טובה כתוספת לנזידים ותבשילים המאופיינים בבישול של 25-30 דקות.


    למי לא מומלץ לאכול במיה


    מדללי דם - לבמיה תכולה גבוהה של ויטמין K הפוגע ביעילות תרופות מדללות ונוגדי קרישה. לכן, מי שנוטל תרופות לדילול דם, יש להיוועץ ברופא המטפל.


    מטפורמין – תרופה לסוכרת מסוג 2. על פי מחקרים, במיה יכולה לחסום ספיגת המטפורמין לתוך הגוף. לכן, מי שמשתמש במטמורפין, מומלץ לא לאכול במיה.


    אבן סידן אוקסלית בכליות – במיה מכילה כמות גבוהה של חומצה אוקסלית, לכן מי שיש לו אבן סידן אוקסלית בכליה, או שהיה לו בעבר, צריך להימנע מאכילת במיה וממזונות אחרים המכילים חומצה אוקסלית.





    רות לבריאות,


    רות שפיר נטורופתית ויועצת לאורח חיים בריא http://tiny.cc/2hcd8x


    מנחת קבוצות הרזיה גם למנותחי קיצור קיבה.

    מנחת סדנאות בישול בריא למבוגרים, ילדים ונוער. 

    הרצאות וחוגי בית בנושא "תזונה ואורח חיים בריא" – 054-7920361


    תזונה ואורח חיים בריא -  https://www.facebook.com/groups/543061595889810

    הכנס טקסט כאן

תגובות

רות שפיר נטורופתית

נטורופתית ויועצת לאורח חיים...