בתהליך..המתן בבקשה.

פיית הדיאטה / בלוג

האם כולם צריכים להימנע מגלוטן?

15/09/2019 15:16

  •  

    דיאטה ללא גלוטן היא אחד הטרנדים התזונתיים הגדולים בעשור האחרון, אך קיים בלבול האם גלוטן הוא בעייתי לכלל האוכלוסייה או רק לאלה שיש להם בעיה רפואית הקשורה לגלוטן.

    זה ברור שאנשים מסוימים חייבים להימנע מגלוטן בשל בעיות בריאותיות , כמו צליאקים ואלה הסובלים מאי סבילות לגלוטן. יחד עם זאת אנחנו שומעים הרבה הצעות הטוענות שבעצם כולם צריכים ללכת לכיוון דיאטה נטולת גלוטן , בלי קשר למצב בריאותי או לא.  מה שהוביל מיליוני אנשים לוותר על הגלוטן בתקווה לרדת במשקל, לשפר מצב רוח ולשפר את הבריאות.

    אם יש בכך מן האמת? מאמר זה יספר לך האם גלוטן באמת מזיק עבורך גם אם אין לך צליאק או רגישות.

    מה זה גלוטן?

    גלוטן הנו חלבון המצוי בדגנים כגון: חיטה , שיפון ושעורה, והוא מורכב מסוג של חלבון הנקרא גליאדין וחלבון גלוטונין. חלבונים אלה הם מאוד אלסטיים ונותנים לבצק את תכונתו הגמישה והדביקה. לעתים בתעשייה מוסיפים למאפים אקסטרא מחלבון הגלוטן כדי להגביר את חוזק המאפה, את היכולת שלו לטפוח ולהאריך את חיי המדף של המוצר המוגמר. כך שנוצר מצב שדגנים המכילים גלוטן מהווים חלק גדול מהתזונה המערבית.

    חלבוני גלוטן הם מאוד עמידים בפני אינזימים העוזרים לעיכול חלבונים במערכת העיכול שלנו. העיכול הלא תקין של אותם חלבונים יוצר פפטידים (חלקיקים גדולים של חומצות אמינו הבונות את חלבוני הגוף שלנו) . פפטידים אלה מצליחים לחדור דרך המעי הדק (מה שנקרא מעי דליף) ולנדוד לכל הגוף.

    מערכת החיסונית שלנו מזהה את אותם החלקיקים כפולשים ומתקיפה אותם. מצב זה, לאורך שנים יכול לגרור בעיות בריאות שונות ביניהם גם מחלות אוטואמוניות.  

    לסיכום, לכלל בני האדם הגלוטן הוא פחות בריא לגוף, לכן מומלץ להפחית את כמות הגלוטן שאנו צורכים בתזונה היומיומית.

    להתאמת תפריט מופחת גלוטן התקשר/י לפגישת יעוץ ללא עלות

    0504099003

תגובות
  • עופרה יעקב  יעוץ ביוגרפי עופרה יעקב יעוץ ביוגרפי - לפני 257 ימים

    סופי יקרה, תודה על המידע החשוב. האם אפשר להפחית גלוטן בלי לצרוך חליפים?

  • סופי  וייצמן סופי וייצמן - לפני 256 ימים

    רצוי להימנע מתחליפי גלוטן כי רובם מכילים המון עמילנים וסוכרים. גלוטן נמצא בכל מוצרי החיטה אז אם נפחית את כמויות הלחם והבצקים ונקפיד על לחם כוסמין או שיפון מלא, נפחית את כמות הגלוטן שאנחנו צורכים.
    בנוסף, התעשייה מוסיפה גלוטן לכמעט כל מקום אפשרי המבורגרים מתועשים, טבעולים למניהם, רטבים כמו סויה, צ'ילי ואפילו שימורי פירות ותבלינים . אם אנחנו רוצים להפחית כמויות גלוטן אז כדאי לפני הקנייה לעיין ברכיבים ולראות שמוצר שאנחנו קונים אינו מכיל גלוטן. איך יודעים? הוא פשוט לא יופיע ברכיבים או שיהיה רשום על המוצר "לא מכיל גלוטן". (:

סופי וייצמן

תזונה והרזייה